-
Blz. 1
Jaarstukken 2024 Provincie Zeeland
-
Blz. 2
Jaarstukken 2024
-
Blz. 3
Programma’s
-
Blz. 4
Inleiding Jaarstukken
-
Blz. 5
Inleiding
-
Blz. 6
Jaarstukken 2024 in één oogopslag
-
Blz. 7
Jaarstukken 2024 in één oogopslag
-
Blz. 8
1-1 Grote projecten
-
Blz. 9
Inleiding Grote projecten
-
Blz. 10
Inleiding
-
Blz. 11
Grote projecten
-
Blz. 12
Mijlpalen 2024
-
Blz. 13
Uitgangspunten grote projecten
-
Blz. 14
Kader grote projecten
-
Blz. 15
Wat mag het kosten?
-
Blz. 16
Natuurpakket Westerschelde
-
Blz. 17
Omschrijving
-
Blz. 18
Risico's
-
Blz. 19
Genomen besluiten
-
Blz. 20
Doelstelling
-
Blz. 21
Realiseren van ten minste 600 ha estuariene natuur conform de Herijking Natuurpakket Westerschelde
-
Blz. 22
Invulling geven aan de overige afspraken (landbouwflankerend beleid, grensoverschrijdende samenwerking Landschapspark Zwinstreek, Grenspark)
-
Blz. 23
Na afronding van de natuurherstelprojecten inregelen van het beheer en het opvolgen van projecten door middel van monitoring.
-
Blz. 24
Realisatie van het project Zimmerman
-
Blz. 25
Mogelijk maken van recreatief medegebruik in de Hedwigepolder (panoramaheuvel en bijbehorende infrastructuur)
-
Blz. 26
Waterdunen
-
Blz. 27
Omschrijving
-
Blz. 28
Risico's
-
Blz. 29
Genomen besluiten
-
Blz. 30
Doelstelling
-
Blz. 31
Een oplossing voor kustveiligheid
-
Blz. 32
Een voor recreanten uiterst aantrekkelijk gebied
-
Blz. 33
Afronding en nazorg van het project
-
Blz. 34
Natuurherstel van de Westerschelde
-
Blz. 35
Getijdenduiker volledig operationeel
-
Blz. 36
Zanddijk
-
Blz. 37
Omschrijving
-
Blz. 38
Voortgang algemeen
-
Blz. 39
Risico's
-
Blz. 40
Genomen besluiten
-
Blz. 41
Doelstelling
-
Blz. 42
De verkeersveiligheid is verbeterd, de bereikbaarheid van Yerseke is vergroot en er is minder onderhoud nodig voor de N673.
-
Blz. 43
Samenwerkingsmogelijkheden zijn benut, de zogenaamde meekoppelkansen, ter verbetering van de spoorveiligheid en de behartiging van de belangen van de omgeving.
-
Blz. 44
Traverse Kapellebrug
-
Blz. 45
Omschrijving
-
Blz. 46
Voortgang algemeen
-
Blz. 47
Risico's
-
Blz. 48
Genomen besluiten
-
Blz. 49
Doelstelling
-
Blz. 50
Doelstelling reconstructie Kapellebrug
-
Blz. 51
Ondertekening Samenwerkingsovereenkomst (SOK) met gemeente Hulst
-
Blz. 52
Vernieuwen en verleggen kabels en leidingen door DNWG
-
Blz. 53
Aanbesteding en gunning van de reconstructie van de Gentsevaart en de werkzaamheden aan het riool
-
Blz. 54
Verkrijgen van een onherroepelijke omgevingsvergunning
-
Blz. 55
Samen met aannemer de omgeving informeren over de start van de werkzaamheden
-
Blz. 56
Uitvoering van de reconstructie door de aannemer
-
Blz. 57
Deltaweg
-
Blz. 58
Omschrijving
-
Blz. 59
Voortgang algemeen
-
Blz. 60
Risico's
-
Blz. 61
Genomen besluiten
-
Blz. 62
Doelstelling
-
Blz. 63
Deltaweg
-
Blz. 64
Vervanging schepen Westerschelde Ferry
-
Blz. 65
Omschrijving
-
Blz. 66
Voortgang algemeen
-
Blz. 67
Risico's
-
Blz. 68
Genomen besluiten
-
Blz. 69
Doelstelling
-
Blz. 70
Vervanging schepen WSF
-
Blz. 71
1-2 Strategische opgave
-
Blz. 72
Landelijk Gebied en Stikstof
-
Blz. 73
Omschrijving
-
Blz. 74
Ambitie
-
Blz. 75
Inzet
-
Blz. 76
Proces
-
Blz. 77
Behaalde resultaten 2024
-
Blz. 78
Wat mag het kosten?
-
Blz. 79
2 Programma Woonplaats Zeeland
-
Blz. 80
Inleiding en ontwikkelingen
-
Blz. 81
Speerpunten
-
Blz. 82
Beleidskader
-
Blz. 83
Reguliere taken
-
Blz. 84
Deltawateren
-
Blz. 85
Kwaliteitskust: recreatie, toerisme en vrijetijd
-
Blz. 86
Omgevingswet en Ruimtelijke Ordening
-
Blz. 87
Wonen
-
Blz. 88
Beter benutten van regionale bedrijventerreinen
-
Blz. 89
Milieu
-
Blz. 90
Doelstelling
-
Blz. 91
Law Delta
-
Blz. 92
Afronden (ruimtelijke) procedures samen met de gemeente Vlissingen en het Rijk.
-
Blz. 93
Voorbereiding omgevingswet
-
Blz. 94
Invulling geven aan opgave gericht werken en vroegtijdig samenwerken.
-
Blz. 95
Voorbereidingsacties vormgeven en implementatie digitaal stelsel Omgevingswet
-
Blz. 96
Nieuwe interne- en externe samenwerkingsstructuren/werkprocessen.
-
Blz. 97
Kwaliteitskust: recreatie, toerisme en vrijetijd
-
Blz. 98
Kiezen voor passende doelgroepen: verbreden Zeeuwse identiteit en imago
-
Blz. 99
Stimuleren spreiden van toerisme in tijd en ruimte
-
Blz. 100
Zorgen voor een toekomstbestendige sector met vitale bedrijven en ontwikkeling met kwaliteit
-
Blz. 101
Zorgen voor divers aanbod
-
Blz. 102
Effecten op leefomgeving betrekken bij recreatieve ontwikkelingen
-
Blz. 103
Inwoners van Zeeland kennen en ervaren de meerwaarde van de vrijetijdssector op de Zeeuwse samenleving
-
Blz. 104
Milieu: woon- en werkklimaat zijn versterkt
-
Blz. 105
Uitvoeren Milieuprogramma 2023-2027
-
Blz. 106
Water en Bodem met kwaliteit
-
Blz. 107
Bevorderen van een goed en efficiënt functionerende waterketen
-
Blz. 108
Aanwijzen en bewaken beschermingsgebieden drinkwaterwinningen
-
Blz. 109
Aanwijzen zwemlocaties en toezien op veilige en hygiënische omstandigheden in samenwerking met waterbeheerder en RUD
-
Blz. 110
Monitoren van de uitvoering van het Waterschapsbeheerprogramma en het analyseren van de voortgang via de jaarlijkse voortgangsrapportages overeenkomstig de voor waterkwaliteit geformuleerde doelstellingen in het provinciaal waterprogramma.
-
Blz. 111
Monitoren van de uitvoering van het Waterschapsbeheerprogramma en het analyseren van de voortgang via de jaarlijkse voortgangsrapportages overeenkomstig de voor waterkwantiteit geformuleerde doelstellingen in de Omgevingsverordening Zeeland.
-
Blz. 112
Zoeken naar synergie mogelijkheden voor realisatie waterdoelen met provinciale opgaven.
-
Blz. 113
Deltawateren
-
Blz. 114
Bijdrage leveren aan uitvoeren voorkeursstrategie Zuidwestelijke Delta
-
Blz. 115
Vervolg Lange Termijn Perspectief Natuur Westerschelde (LTP-N)
-
Blz. 116
Uitvoeren uitvoeringsprogramma Oosterscheldevisie
-
Blz. 117
Herbezinning op inzet gebiedspartijen voor Volkerak-Zoommeer naar aanleiding van gewijzigde rijksinzet
-
Blz. 118
Voorbereiden suppletie Galgenplaat door inzet op verwerven van een EU-cofinancieringsbijdrage voor de uitvoering
-
Blz. 119
Leveren actieve bijdrage aan de verdere planvorming voor het Grevelingenmeer
-
Blz. 120
Ruimtelijke kwaliteit: wonen
-
Blz. 121
Monitoring van de ontwikkelingen in de woningvoorraad en woningbouwplannen
-
Blz. 122
Zorgdragen voor de actualisatie van de regionale woningmarktafspraken
-
Blz. 123
Aanpak van flexwonen en huisvesting buitenlandse werknemers
-
Blz. 124
Uitvoering van de subsidieregeling Provinciale Impuls Wonen
-
Blz. 125
Uitvoering van de subsidieregeling hergebruik leegstaande panden (HELP)
-
Blz. 126
Samen met gemeenten uitvoeren actielijnen van de Zeeuwse woonagenda
-
Blz. 127
Actualisatie van de kwalitatieve woningvraag op basis van de demografische prognose 2022
-
Blz. 128
Aanpak verduurzaming woningvoorraad door de inzet van duurzaamheidsleningen
-
Blz. 129
Uitvoeren van de regeling gebiedsgerichte projecten
-
Blz. 130
Samen met Rijk en gemeenten uitvoering geven aan de Zeeuwse Woondeal
-
Blz. 131
Ruimtelijke kwaliteit versterken: impuls bedrijventerreinen
-
Blz. 132
Zorgen voor voldoende planologische ruimte voor bedrijven door met de gemeenten de regionale bedrijventerreinenprogramma’s te actualiseren op basis van de prognose uit 2019
-
Blz. 133
Bieden van advies en analyse van de economische behoefteprognoses
-
Blz. 134
Uitvoering van de subsidieregeling Planvorming en Procesondersteuning
-
Blz. 135
Uitvoering van de subsidieregeling Fysieke maatregelen
-
Blz. 136
Trendindicatoren
-
Blz. 137
Doelindicatoren
-
Blz. 138
Wat mag het kosten?
-
Blz. 139
3 Programma Balans in landelijk gebied
-
Blz. 140
Inleiding en ontwikkelingen
-
Blz. 141
Speerpunten
-
Blz. 142
Beleidskader
-
Blz. 143
Reguliere taken
-
Blz. 144
Maatschappelijk effect
-
Blz. 145
Doelstelling
-
Blz. 146
Realisatie Natuurnetwerk
-
Blz. 147
Versnelling van realisatie van de resterende natuurontwikkelingsopgave door middel van aanbod en kansen die zich voordoen
-
Blz. 148
Continuering inzet Kavelruilbureau in combinatie met de Grondbank Zeeland
-
Blz. 149
Blijven toepassen algemene uitgangspunten onder andere verwerving op basis van vrijwilligheid, geen planologische schaduwwerking en afstemming tussen natuur en landbouw.
-
Blz. 150
Natuurbeheer en natuurbescherming
-
Blz. 151
Vergoeden en aansturen van natuurbeheer op grond van het subsidiestelsel Natuur en Landschap middels de kaders uit het Natuurbeheerplan
-
Blz. 152
Vergoeden en aansturen van agrarisch natuurbeheer via het Collectief Poldernatuur en daardoor een belangrijke bijdrage leveren aan de biodiversiteit en het landschap buiten de natuurgebieden
-
Blz. 153
Het verlenen van subsidie voor functieverandering en inrichting van nieuwe natuur en herstel van bestaande natuur op grond van het subsidiestelsel Natuur en Landschap met SKNL of nog nieuw te ontwikkelen instrumentarium.
-
Blz. 154
Bestrijding van schade veroorzaakt door beschermde soorten en zorgdragen voor de uitkering van schadevergoedingen voor fauna
-
Blz. 155
Monitoring van natuurgebieden volgens landelijke afspraken en het provinciaal monitoringsplan
-
Blz. 156
Provinciale aanpak invasieve exoten door middel van preventie, eliminatie en beheer, uitvoeren door middel van tenminste twee bestrijdingsacties
-
Blz. 157
Bescherming van natuurgebieden en soorten via de bestaande wetgeving, zoals vastgelegd in de Omgevingswet en de Aanvullingswet natuur(Natuurnetwerk Zeeland) en de keuzes in de beleidsnota Natuurwetgeving
-
Blz. 158
Vaststellen van de laatste beheerplannen Manteling van Walcheren en Kop van Schouwen; starten met het actualiseren van de overige beheerplannen in relatie tot de stikstofproblematiek
-
Blz. 159
Uitwerken van de uitkomsten van de Passende Beoordelingen voor het snijden van zeegroenten en rapen en schelpdieren, evenementen en vliegbewegingen. Dit is afgesproken bij de totstandkoming van de beleidsnota Natuurwetgeving.
-
Blz. 160
Uitvoeren van minimaal drie projecten op het gebied van actief soortenbeleid.
-
Blz. 161
Evalueren onderzoek RUD Zeeland naar een passend uitvoeringsniveau van het natuurtoezicht in Zeeland, na evaluatie vervolgacties bepalen.
-
Blz. 162
De mogelijkheid onderzoeken voor het instellen van een subsidieregeling voor wolf-werende maatregelen.
-
Blz. 163
Natuurherstel
-
Blz. 164
Uitvoeren van tenminste vijf natuurmaatregelen gericht op het herstel van natuurwaarden in de stikstofgevoelige Natura 2000-gebieden.
-
Blz. 165
Uitvoeren van drie of meer nazorgprojecten in of nabij Natura2000-gebieden
-
Blz. 166
Natuurbeleving, -verbreding en -verbinding
-
Blz. 167
Doorgaan met de doelstelling om de 90% van de natuurgebieden toegankelijk en/of beleefbaar te houden.
-
Blz. 168
In de praktijk brengen van de ontwikkelde brandingstrategie, in samenwerking met natuurorganisaties en toeristisch-recreatieve organisaties
-
Blz. 169
In of bij ten minste twee natuurgebieden extra (recreatieve) voorzieningen aanbrengen om de beleving van de natuur te vergroten
-
Blz. 170
Inzetten op verkrijging van de UNESCO status voor het Geopark Schelde Delta
-
Blz. 171
Het totaal aan voorzieningen, activiteiten, bezienswaardigheden en programma’s op het gebied van natuurbeleving is overzichtelijk op één plaats vindbaar
-
Blz. 172
Het stimuleren van maatschappelijke initiatieven op het vlak van natuur en landschap en het betrekken van vrijwilligers bij de natuur
-
Blz. 173
Ondersteunen van het Nationaal Park Oosterschelde bij de uitvoering van haar taken
-
Blz. 174
Een Zeeuwse uitwerking geven aan de agenda "Natuurinclusief".
-
Blz. 175
Het integreren en meer natuur-inclusief maken van minimaal 3 bestaande subsidieregelingen die de Provincie Zeeland nu heeft.
-
Blz. 176
De bestaande 2700 kilometer wandelnetwerk en boerenlandpaden worden beheerd
-
Blz. 177
Een volhoudbare landbouw
-
Blz. 178
Ondersteunen van tenminste twee initiatieven die bijdragen aan het herstel en beter benutten van functionele agrobiodiversiteit
-
Blz. 179
Ondersteunen van tenminste twee initiatieven die zich richten op eiwittransitie
-
Blz. 180
Ondersteunen van tenminste twee initiatieven die bijdragen aan de doelstellingen voor een betere bodemstructuur en bodemvruchtbaarheid
-
Blz. 181
Ondersteunen van tenminste twee initiatieven die zich richten op de doelstelling voor het versterken van de positie van de boer in de keten
-
Blz. 182
Ondersteunen van minimaal één initiatief dat zich richt op de doelstelling voor de biologische sector
-
Blz. 183
In 2024 nemen we tenminste twee Kritische Prestatie Indicatoren (KPI's) in gebruik die het mogelijk maken het landbouwbeleid te monitoren op basis van objectieve gegevens.
-
Blz. 184
Ondersteunen van tenminste drie programma’s ter bevordering van kennis en innovatie in de agrarische sector
-
Blz. 185
Verbeteren agrarische structuur, tenminste 300 ha kavelruilen
-
Blz. 186
Het optimaliseren van het zoetwatersysteem voor de Zeeuwse landbouwbouwsector
-
Blz. 187
Trendindicatoren
-
Blz. 188
Doelindicatoren
-
Blz. 189
Wat mag het kosten?
-
Blz. 190
4 Programma Ondernemend Zeeland
-
Blz. 191
Inleiding en ontwikkelingen
-
Blz. 192
Speerpunten
-
Blz. 193
Reguliere taken
-
Blz. 194
Beleidskader
-
Blz. 195
Maatschappelijk effect
-
Blz. 196
Doelstelling
-
Blz. 197
Concurrentiepositie logistiek
-
Blz. 198
Stimuleren samenwerking en innovatie in de logistiek, onder andere via Zeeland Connect
-
Blz. 199
Uitvoeren visie en roadmap logistiek i.s.m. Zeeland Connect
-
Blz. 200
Ondersteunen van logistieke bedrijven in de energietransitie
-
Blz. 201
Vertalen actieprogramma 2020 -2023 van de Topsector logistiek naar regionaal actieprogramma en uitvoering van de goederen vervoeragenda van het Ministerie van I&W, benutten “Haagse en Europese” Middelen.
-
Blz. 202
Ondersteunen van logistieke bedrijven bij robotisering en digitalisering
-
Blz. 203
Arbeidsmarkt
-
Blz. 204
Ontwikkelen tool: werving, selectie en plaatsing op basis van competenties
-
Blz. 205
Opzetten van toolbox voor werkgevers
-
Blz. 206
Komen tot een soepele grensoverschrijdende arbeidsmarkt Zeeland – Vlaanderen
-
Blz. 207
Opzetten van een warme ontvangst van arbeidsmigranten (uit binnen- en buitenland) (Expat Center, Zeeland Commissionair)
-
Blz. 208
Ontwikkelen van een gestructureerde aanpak gericht op het binden van jongeren aan de Zeeuwse arbeidsmarkt
-
Blz. 209
Aantrekken, scholen en trainen van kandidaten voor Zeeuwse sectoren (Techniekpact, Hospitalitypact, Zorgpact, Onderwijspact)
-
Blz. 210
Concurrentiepositie Food
-
Blz. 211
Steunen van netwerkorganisaties Zeker Zeeuws en Food Delta Zeeland
-
Blz. 212
Stimuleren innovatie in de Zeeuwse agrofood en aquacultuur
-
Blz. 213
Voorzitterschap landelijke Bestuurlijk Platform Visserijoverheden
-
Blz. 214
Stimuleren nieuwe vormen van schelpdierkweek
-
Blz. 215
Stimuleren verdere ontwikkeling van de binnendijkse aquacultuur.
-
Blz. 216
Concurrentiepositie Zeeuwse ondernemers
-
Blz. 217
Ondersteunen van de Zeeuwse ondernemers (starters en MKB)
-
Blz. 218
Uitvoering prestatieafspraken door Impuls Zeeland
-
Blz. 219
Uitvoering prestatieafspraken door Zeeuwse Milieufederatie (ZMf)
-
Blz. 220
Uitvoering prestatieafspraken door Roosevelt Institute for American Studies
-
Blz. 221
Dockwize: uitvoering van de prestatieafspraken
-
Blz. 222
Ondersteunen algemene netwerk-, acquisitie en representatieactiviteiten
-
Blz. 223
Deelnemen aan platform ENZuid (Economisch Netwerk Zuid Nederland)
-
Blz. 224
Campus Zeeland
-
Blz. 225
Versterken gehele onderwijs- en onderzoekskolom van PO - WO
-
Blz. 226
Opening en start opleidingen aan het Joint Research Center
-
Blz. 227
Verbinden tracks Engeneering en Innovation aan (Zeeuwse) onderwijs- en onderzoeksinfrastructuur en bedrijfsleven/opgaven
-
Blz. 228
Onderbrengen onderzoeksprogramma Vlaanderen-Nederland Deltavraagstukken bij Delta Kenniscentrum
-
Blz. 229
Versterken businessmodel, organiserend vermogen in intersectorale samenwerking tussen de al bestaande netwerken (professionaliseren en verbinden met eco-systeem)
-
Blz. 230
Delta Climate Center
-
Blz. 231
Innovatie infrastructuur en - fondsen
-
Blz. 232
Uitvoering geven aan het Investeringsfonds Zeeland BV.
-
Blz. 233
Het benutten van nationale en Europese programma’s als cofinanciering bij de realisatie van innovatie en economische structuurversterking
-
Blz. 234
Uitvoering geven aan de Europese programma’s waarin Zeeland partner is
-
Blz. 235
Verlenen van subsidie aan voorstellen ter stimulering van innovatie en verbetering van het gebruik van financieringsregelingen
-
Blz. 236
Uitvoering geven aan de subsidieregeling Zeeland in Stroomversnelling.
-
Blz. 237
Uitvoeringgeven aan investeringsprogramma Regio Deal North Sea Port District en Regio Deal Zeeuws-Vlaanderen ‘Zeeuwen zelf aan zet.
-
Blz. 238
Marketing en Imago
-
Blz. 239
Continueren van de digitale marktbewerking dmv het platform www.zeeland.com en daaraan verbonden social media kanalen..
-
Blz. 240
Het voeren van campagnes voor specifieke doelgroepen samen met regionale partners (product-markt combinaties) en meewerken aan campagnes van partners.
-
Blz. 241
Het uitvoeren van een nulmeting naar het Zeeuwse imago en de resultaten hiervan verwerken in een vernieuwde merkstrategie (positionering) en meenemen in de uitvoering.
-
Blz. 242
De bestaande positionering ‘Zeeland Land in Zee’ evalueren en waar nodig verder door ontwikkelen in producten en campagnes.
-
Blz. 243
Circulaire economie
-
Blz. 244
We stimuleren de industrie om circulair te werken, onder andere door deel te nemen aan de programmalijn Circular Delta van Smart Delta Resources.
-
Blz. 245
We rollen biobased en circulair inkopen uit binnen Zeeland via ‘Maatschappelijk Verantwoord Inkopen’. SDG’s (Sustainable Development Goals) zijn hierin leidend.
-
Blz. 246
We stimuleren circulair bouwen via het K&I netwerk circulair bouwen via projecten in onder andere EN Zuid-verband. We subsidiëren de Biobased Innovation Garden.
-
Blz. 247
We stimuleren circulaire innovaties bij MKB’ers, onder andere door een bewustwordingscampagne, met als opvolging circulair/biobased innovatievouchers, het CIRCO project en Symbioses4Growth(S4G) project.
-
Blz. 248
We werken aan de ‘duurzame havens’ samen met Portiz, NSP en Zeeuwse Milieufederatie waarbij we acties van de werkgroep Vitaal Sloegebied en Kanaalzone integreren.
-
Blz. 249
Samenwerking Zeeuwse Overheden
-
Blz. 250
IPO provinciale krachtenkaart en kansenkaart circulair
-
Blz. 251
Trendindicatoren
-
Blz. 252
Doelindicatoren
-
Blz. 253
Wat mag het kosten?
-
Blz. 254
5 Programma Mobiliteit op maat
-
Blz. 255
Inleiding en ontwikkelingen
-
Blz. 256
Speerpunten
-
Blz. 257
Beleidskader
-
Blz. 258
Reguliere taken
-
Blz. 259
Maatschappelijk effect
-
Blz. 260
Doelstelling
-
Blz. 261
Doelmatig en doeltreffend beheer (water)wegen
-
Blz. 262
Het plannen en uitvoeren van onderhoudswerkzaamheden aan infrastructurele kapitaalgoederen op dusdanige wijze dat ze op het vastgestelde niveau in stand worden gehouden.
-
Blz. 263
De versterking van de samenwerking met andere (vaar)wegbeheerders door periodieke afstemmingsmomenten, we richten ons onder andere op een goede afstemming van wegwerkzaamheden en het voorkomen van overlast voor de weggebruikers.
-
Blz. 264
Nadere uitwerking assetmanagement door actualisatie en implementatie uitvoeringsstrategieën
-
Blz. 265
Verbetering verkeersveiligheid
-
Blz. 266
We verminderen het aantal verkeersovertredingen.
-
Blz. 267
We verminderen de risico’s van afleiding in het verkeer
-
Blz. 268
Algemene coördinatietaken (monitoring, kennisoverdracht, beleidsontwikkeling, subsidies)
-
Blz. 269
We maken het verkeer veiliger voor kwetsbare en onervaren weggebruikers
-
Blz. 270
We verminderen de risico’s van vermenging van landbouwverkeer met ander verkeer
-
Blz. 271
We maken de provinciale infrastructuur veiliger en stimuleren andere Zeeuwse wegbeheerders hetzelfde te doen
-
Blz. 272
Goede bereikbaarheid voor bedrijven, bezoekers en bewoners
-
Blz. 273
Versterken van het incidentmanagement en verkeersmanagement om te zorgen dat hinder voor het verkeer als gevolg van incidenten en topdrukte evenementen zo gering mogelijk is, uitvoeren van het bestuurlijk vastgestelde actieplan met de partners
-
Blz. 274
De logistieke processen verbeteren door het toepassen van de nieuwe technologieën, de digitalisering van het bedrijfsleven te stimuleren en samenwerking en data-uitwisseling te promoten en initiëren
-
Blz. 275
Het verbeteren van de logistieke processen door het toepassen van corridormanagement
-
Blz. 276
Start planuitwerking Rail Gent Terneuzen en het inrichten van de organisatie daarvoor na afronding van de Europese CEF-studie 2020.
-
Blz. 277
Wegeninvesteringen
-
Blz. 278
Wegeninvesteringen op gestructureerde wijze programmeren, rekening houdend met de relevante ontwikkelingen (inhoudelijk, financieel, bestuurlijk)
-
Blz. 279
Bereikbaarheid voor de mensen
-
Blz. 280
Busconcessie, dienstregeling 2024
-
Blz. 281
Westerscheldeferry
-
Blz. 282
Uitvoering slimme mobiliteit
-
Blz. 283
Aanbesteding busconcessie.
-
Blz. 284
Data op orde.
-
Blz. 285
Uitwerking fijnmazige mobiliteit.
-
Blz. 286
Living Lab Smart Mobility.
-
Blz. 287
Ontwikkeling hubs
-
Blz. 288
Inrichting mobiliteitscentrale
-
Blz. 289
Ontwikkeling MaaS-koppeling en uitrol MaaS-app Zeeland
-
Blz. 290
Communicatie Regionale Mobiliteitsstrategie
-
Blz. 291
Trendindicatoren
-
Blz. 292
Doelindicatoren
-
Blz. 293
Wat mag het kosten?
-
Blz. 294
6 Programma Iedereen telt!
-
Blz. 295
Inleiding en ontwikkelingen
-
Blz. 296
Cultuur
-
Blz. 297
Erfgoed
-
Blz. 298
Leefbaarheid en gezond leven
-
Blz. 299
Sport
-
Blz. 300
Wettelijke taken
-
Blz. 301
Beleidskader
-
Blz. 302
Doelstelling
-
Blz. 303
Toekomstbestendige culturele infrastructuur
-
Blz. 304
Verbeteren samenwerking en verbinding met culturele organisaties buiten Zeeland
-
Blz. 305
Het cultuurveld is vanuit de intrinsieke waarde verbonden met andere domeinen.
-
Blz. 306
De Zeeuwse musea vertellen het verhaal van Zeeland, ondersteund door de themamusea.
-
Blz. 307
Er is een Zeeuwse basisvoorziening gerealiseerd ter ondersteuning van de culturele infrastructuur
-
Blz. 308
Er is een vervolg gegeven aan de nulmeting door het ontwikkelen van een monitor van de Zeeuwse culturele infrastructuur.
-
Blz. 309
Uitvoering geven aan het Ontwikkelprogramma voor talent
-
Blz. 310
Cultureel erfgoed
-
Blz. 311
De Provincie verleent subsidies in het kader van de Provinciale Onderzoeksagenda Archeologie Zeeland (POAZ)
-
Blz. 312
Zeeland investeert in een kwalitatief hoog archeologisch depot met voldoende capaciteit, zowel in personeel als in faciliteiten.
-
Blz. 313
Het IBT beter laten functioneren waardoor problemen vroegtijdig worden opgespoord en proactief opgelost.
-
Blz. 314
Het terugdringen van het aantal monumenten wat in matige of slechte staat verkeert, onder andere door het effectief inzetten van restauratiesubsidies en steunpuntfuncties.
-
Blz. 315
Verduurzaming en herbestemming van erfgoed wordt ondersteund.
-
Blz. 316
Kunsten
-
Blz. 317
Ondersteunen van culturele producties, festivals en organisaties die zich onderscheiden op het gebied van Zeeland als decor en inspiratiebron
-
Blz. 318
(Talent)ontwikkeling van en cultuureducatie voor jongeren
-
Blz. 319
Via prestatieafspraken verder uitbouwen naar een Zeeuwse aanpak cultuureducatie
-
Blz. 320
Mede mogelijk maken vervoer naar culturele instellingen van leerlingen uit het Primair Onderwijs
-
Blz. 321
Evenementen
-
Blz. 322
Zeeuwse evenementen op het gebied van cultuur, muziek, sport
-
Blz. 323
Gezond leven
-
Blz. 324
We ondersteunen tenminste 25 sportevenementen die passen bij het DNA van Zeeland en welke zorgen voor promotie van Zeeland en mensen in beweging brengen
-
Blz. 325
Plan van aanpak vakspecialisten in het primair onderwijs opstellen
-
Blz. 326
Implementeren van ‘Fly-kids’ (=leefstijlinstrument) 2-4 jaar in de kinderopvang, zodat een doorlopende lijn wordt gecreëerd met dataverzameling van de Zeeuws Brede Screening (MQ-scan)
-
Blz. 327
Implementatie van het Volwassenenfonds Sport & Cultuur bij alle Zeeuwse gemeenten, teneinde een dekkend netwerk te realiseren, opdat iedere volwassenen van Zeeland, toegang kan krijgen tot sport, beweeg- en cultuuraanbod
-
Blz. 328
Leefbaarheid
-
Blz. 329
Inzet op jongerenparticipatie via Jouw Zeeland
-
Blz. 330
Four Freedoms Award Door Het Jaar Heen
-
Blz. 331
Monitor Leven in Zeeland
-
Blz. 332
Impuls Participatie
-
Blz. 333
Kader Brede Welvaart
-
Blz. 334
Versterking zorginfrastructuur en zorgketen
-
Blz. 335
Kader Zorg
-
Blz. 336
Trendindicatoren
-
Blz. 337
Doelindicatoren
-
Blz. 338
Wat mag het kosten?
-
Blz. 339
7 Programma Bestuur
-
Blz. 340
Inleiding en ontwikkelingen
-
Blz. 341
Speerpunten
-
Blz. 342
Beleidskader
-
Blz. 343
Reguliere taken
-
Blz. 344
Maatschappelijk effect
-
Blz. 345
Doelstelling
-
Blz. 346
Interbestuurlijk toezicht
-
Blz. 347
Het uitvoeren van het uitvoeringsprogramma Interbestuurlijk Toezicht (IBT) 2024, gebaseerd op het beleidskader IBT, vanaf 2024
-
Blz. 348
Het publiceren van toezichtsbevindingen in nauw overleg met de Zeeuwse gemeenten via een dashboard
-
Blz. 349
Samenwerkend bestuur
-
Blz. 350
Continueren bestuurlijke samenwerking met provincie Fryslân
-
Blz. 351
Bevorderen dat iedere regio een regiovisie vaststelt en in samenwerking tot uitvoering brengt
-
Blz. 352
Doorontwikkeling van het OZO om de bestuurskracht en de samenwerking tussen Zeeuwse overheden te versterken
-
Blz. 353
Signalerend bestuur
-
Blz. 354
Versterken van de Zeeuwse positie in Den Haag en Brussel door het beïnvloeden van beleidsontwikkeling en besluitvorming onder meer door uitvoering werkplannen Brusselse/Haagse lobbyist en Scheldemondraad en Vlaams Nederlandse Delta
-
Blz. 355
Versterking van de samenwerking met Vlaanderen onder meer door actieve deelname in grensgovernance, de Vlaams Nederlandse Delta en de Scheldemondraad
-
Blz. 356
Vernieuwen van protocollen op het gebied van integriteit
-
Blz. 357
Sterk provinciaal bestuur
-
Blz. 358
De volksvertegenwoordiging van Zeeland is zichtbaar en benaderbaar voor de Zeeuwse kiezer.
-
Blz. 359
Inwoners meer betrekken bij de voorbereiding, uitvoering en evaluatie van beleid de provincie.
-
Blz. 360
Provinciale Staten vullen op een vernieuwende manier de rollen in als volksvertegenwoordiger, kadersteller en controleur.
-
Blz. 361
Bestuur en politiek wordt transparanter, overheidsinformatie is beter vindbaar, uitwisselbaar en eenvoudig te ontsluiten.
-
Blz. 362
Weerbaar bestuur
-
Blz. 363
De aangescherpte Bibob-beleidsregel passen we toe
-
Blz. 364
De provincie is een integer handelende organisatie, die zich weerbaar opstelt tegen oneigenlijke invloeden en misbruik
-
Blz. 365
Omgevingsdiensten RUD en DCMR voeren in opdracht van de Provincie het beleidsplan aanpak ondermijning en het Bibob beleid uit
-
Blz. 366
We vergroten de weerbaarheid van onze organisatie met hulp van het instrument “piramide naar een fitte provincie” van de Taskforce-RIEC (Regionaal Informatie- en Expertise Centrum)
-
Blz. 367
Trendindicatoren
-
Blz. 368
Doelindicatoren
-
Blz. 369
Wat mag het kosten?
-
Blz. 370
8 Programma Energie op klimaat!
-
Blz. 371
Inleiding en ontwikkelingen
-
Blz. 372
Speerpunten
-
Blz. 373
Beleidskader
-
Blz. 374
Maatschappelijk effect
-
Blz. 375
Energietransitie en Klimaatadaptatie
-
Blz. 376
Doelstelling
-
Blz. 377
Klimaatadaptatie en voldoende zoet water
-
Blz. 378
Berekenen en actueel houden overstromingsgevolgen in kader van EU-ROR
-
Blz. 379
Stimuleren adaptatie maatregelen, onder andere via subsidieregeling realisatie groene schoolpleinen
-
Blz. 380
Stimuleren medegebruik waterkeringen
-
Blz. 381
Uitvoeren verkenning naar provincie rol in het kader van de stijgende zeespiegel
-
Blz. 382
Uitvoering geven aan de Klimaatadaptatiestrategie Zeeland (KasZ)
-
Blz. 383
Uitvoering geven aan het Zeeuws Deltaplan Zoet Water
-
Blz. 384
Bepalen norm en definitief stelsel regionale keringen en deze aanwijzen en verankeren in waterschaps- en provinciale verordeningen
-
Blz. 385
Energietransitie
-
Blz. 386
We werken met het netwerk aan de uitvoering van de RES 1.0 en het opstellen van de RES 2.0
-
Blz. 387
Samen met gemeenten werken we aan de verduurzaming van de gebouwde omgeving waaronder het maatschappelijk vastgoed en particuliere woningen
-
Blz. 388
We werken aan de uitvoering van de Nationale Agenda Laadinfrastructuur (NAL) en Regionale Aanpak Laadinfrastructuur Zuidwest (RAL ZW)
-
Blz. 389
We realiseren wind- en zonprojecten, met als doel in 2030 binnen de provinciegrenzen 10,5/11 PJ duurzaam op te wekken
-
Blz. 390
We ondersteunen de verduurzaming van het Zeeuwse industriecluster
-
Blz. 391
We faciliteren het MKB bij het verduurzamen van hun processen, bedrijfsvoering en gebouwen
-
Blz. 392
Aanpak energie-infrastructuur
-
Blz. 393
We initiëren het gebruik van restwarmte en andere mogelijkheden voor kleinschalige duurzame warmte
-
Blz. 394
In het waterstofdossier geven we prioriteit aan het industriële verbruik: de komende jaren maken we werk van het vergroenen van de bestaande Zeeuwse waterstofvraag (elektrolyse)
-
Blz. 395
Het fonds energietransitie van de Stichting Zeeuwse Publieke Belangen wordt besteed aan projecten die een wezenlijke bijdrage leveren aan de doelen voor de Energietransitie
-
Blz. 396
We geven zelf het goede voorbeeld door maatregelen te treffen om CO2 uitstoot te verminderen en maatschappelijk verantwoord in te kopen
-
Blz. 397
Kernenergie
-
Blz. 398
Trendindicatoren
-
Blz. 399
Doelindicatoren
-
Blz. 400
Wat mag het kosten?
-
Blz. 401
9-1 Algemene dekkingsmiddelen en onvoorzien
-
Blz. 402
Inleiding
-
Blz. 403
Speerpunten
-
Blz. 404
Kengetallen
-
Blz. 405
Beleidskader
-
Blz. 406
Doelstelling
-
Blz. 407
Opcenten motorrijtuigenbelasting
-
Blz. 408
Provinciefonds
-
Blz. 409
Dividend
-
Blz. 410
Saldo van de financieringsfunctie
-
Blz. 411
Overige algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 412
Wat mag het kosten?
-
Blz. 413
9-2 Kosten van overhead
-
Blz. 414
Inleiding
-
Blz. 415
Beleidskader
-
Blz. 416
Uitgangspunten
-
Blz. 417
Vennootschapsbelasting
-
Blz. 418
Invulling overhead
-
Blz. 419
Wat mag het kosten?
-
Blz. 420
Paragrafen
-
Blz. 421
Paragraaf Provinciale heffingen
-
Blz. 422
Inleiding
-
Blz. 423
Beleid
-
Blz. 424
Wijzigingen vergeleken met het beleid van vorig jaar
-
Blz. 425
Lokale lastendruk
-
Blz. 426
Gerealiseerde opbrengsten
-
Blz. 427
Beleidskader
-
Blz. 428
Belastingen
-
Blz. 429
Heffingen
-
Blz. 430
Bijlage 1 Berekening kostendekkendheid
-
Blz. 431
Leges
-
Blz. 432
Paragraaf Weerstandsvermogen en Risicobeheersing
-
Blz. 433
Inleiding en uitgangspunten
-
Blz. 434
Kernpunten
-
Blz. 435
Beleidskader
-
Blz. 436
Beleid
-
Blz. 437
Risico's
-
Blz. 438
Verloop risico's ten opzichte van voorgaand jaar
-
Blz. 439
Benodigde risicobuffer
-
Blz. 440
Beschikbare risicobuffer
-
Blz. 441
Ratio algemene reserve in benodigde risicobuffer
-
Blz. 442
Ratio weerstandsvermogen
-
Blz. 443
Kengetallen
-
Blz. 444
Paragraaf Onderhoud Kapitaalgoederen
-
Blz. 445
Inleiding
-
Blz. 446
Speerpunten
-
Blz. 447
Acties
-
Blz. 448
Beleidskader
-
Blz. 449
Infrastructuur
-
Blz. 450
Provinciale gebouwen
-
Blz. 451
Paragraaf Financiering
-
Blz. 452
Inleiding
-
Blz. 453
Beleid
-
Blz. 454
Speerpunten
-
Blz. 455
Kengetallen
-
Blz. 456
Beleidskader
-
Blz. 457
Schatkistbankieren
-
Blz. 458
Risicobeheer vlottende schuld
-
Blz. 459
Risicobeheer vaste schuld, renterisiconorm
-
Blz. 460
Rentetoerekening
-
Blz. 461
Overzicht verstrekte geldleningen en middelen schatkist
-
Blz. 462
Paragraaf Bedrijfsvoering
-
Blz. 463
Samen slimmer voor Zeeland
-
Blz. 464
Kengetallen
-
Blz. 465
Beleidskader
-
Blz. 466
Doorontwikkelen van het Hybride Werken
-
Blz. 467
Goed werkgeverschap: blijvende aandacht voor strategisch personeelsbeleid en personeelsplanning
-
Blz. 468
Communicatie
-
Blz. 469
Maatschappelijk verantwoord inkopen en aanbesteden
-
Blz. 470
Subsidies
-
Blz. 471
Financieel meerjarig perspectief
-
Blz. 472
Financiële informatievoorziening
-
Blz. 473
Het verder ontwikkelen van Horizontaal Toezicht
-
Blz. 474
Betalen en invorderen
-
Blz. 475
Controlfunctie
-
Blz. 476
Digitaliseringsstrategie “Zicht op Zeeland”
-
Blz. 477
Informatiebeheer
-
Blz. 478
Informatieveiligheid
-
Blz. 479
Digitale dienstverlening volgens wetgeving
-
Blz. 480
Datagedreven werken en gebiedsgerichte informatievoorziening
-
Blz. 481
Data Alliantie: werken met Zeeuwse Data coalities
-
Blz. 482
Uitvoeringsprogramma Zeeuwse Digitale Agenda
-
Blz. 483
Structurele doelen
-
Blz. 484
Data-ethiek
-
Blz. 485
186a rapportage
-
Blz. 486
Toelichting op de rechtmatigheidsverantwoording
-
Blz. 487
Paragraaf Verbonden partijen
-
Blz. 488
Verbonden partijen
-
Blz. 489
Inleiding
-
Blz. 490
Visie en beleid
-
Blz. 491
Speerpunten
-
Blz. 492
Kengetallen
-
Blz. 493
Beleidskader
-
Blz. 494
Overzicht verbonden partijen
-
Blz. 495
Stedin Netwerkbeheer B.V.
-
Blz. 496
Vestigingsplaats
-
Blz. 497
Oprichting/deelname provincie
-
Blz. 498
Publiek belang
-
Blz. 499
Programma begroting
-
Blz. 500
Bestuurlijk belang
-
Blz. 501
Doelstelling
-
Blz. 502
Bezoldiging
-
Blz. 503
Aandeelhoudersstrategie
-
Blz. 504
Financieel resultaat
-
Blz. 505
Dividenduitkering
-
Blz. 506
Financieel belang
-
Blz. 507
Eigen vermogen
-
Blz. 508
Vreemd vermogen
-
Blz. 509
Risico’s
-
Blz. 510
Regionale Uitvoeringsdienst Zeeland (RUD)
-
Blz. 511
Vestigingsplaats
-
Blz. 512
Oprichting/deelname provincie
-
Blz. 513
Publiek belang
-
Blz. 514
Programma begroting
-
Blz. 515
Bestuurlijk belang
-
Blz. 516
Doelstelling
-
Blz. 517
Bezoldiging
-
Blz. 518
Aandeelhoudersstrategie
-
Blz. 519
Financieel resultaat
-
Blz. 520
Dividenduitkering
-
Blz. 521
Financieel belang
-
Blz. 522
Eigen vermogen
-
Blz. 523
Vreemd vermogen
-
Blz. 524
Risico’s
-
Blz. 525
Zanddijk B.V.
-
Blz. 526
Vestigingsplaats
-
Blz. 527
Oprichting/deelname provincie
-
Blz. 528
Publiek belang
-
Blz. 529
Programma begroting
-
Blz. 530
Bestuurlijk belang
-
Blz. 531
Doelstelling
-
Blz. 532
Bezoldiging
-
Blz. 533
Aandeelhoudersstrategie
-
Blz. 534
Financieel resultaat
-
Blz. 535
Dividenduitkering
-
Blz. 536
Financieel belang
-
Blz. 537
Eigen vermogen
-
Blz. 538
Vreemd vermogen
-
Blz. 539
Risico’s
-
Blz. 540
Zeeuwse Energie Houdstermaatschappij N.V. (ZEH)
-
Blz. 541
Vestigingsplaats
-
Blz. 542
Oprichting/deelname provincie
-
Blz. 543
Publiek belang
-
Blz. 544
Programma begroting
-
Blz. 545
Bestuurlijk belang
-
Blz. 546
Doelstelling
-
Blz. 547
Bezoldiging
-
Blz. 548
Aandeelhoudersstrategie
-
Blz. 549
Financieel resultaat
-
Blz. 550
Dividenduitkering
-
Blz. 551
Financieel belang
-
Blz. 552
Eigen vermogen
-
Blz. 553
Vreemd vermogen
-
Blz. 554
Risico’s
-
Blz. 555
North Sea Port SE
-
Blz. 556
Vestigingsplaats
-
Blz. 557
Oprichting/deelname provincie
-
Blz. 558
Publiek belang
-
Blz. 559
Programma begroting
-
Blz. 560
Bestuurlijk belang
-
Blz. 561
Doelstelling
-
Blz. 562
Bezoldiging
-
Blz. 563
Aandeelhoudersstrategie
-
Blz. 564
Financieel resultaat
-
Blz. 565
Dividenduitkering
-
Blz. 566
Financieel belang
-
Blz. 567
Eigen vermogen
-
Blz. 568
Vreemd vermogen
-
Blz. 569
Risico’s
-
Blz. 570
N.V. Westerscheldetunnel (WST)
-
Blz. 571
Vestigingsplaats
-
Blz. 572
Oprichting/deelname provincie
-
Blz. 573
Publiek belang
-
Blz. 574
Programma begroting
-
Blz. 575
Bestuurlijk belang
-
Blz. 576
Doelstelling
-
Blz. 577
Bezoldiging
-
Blz. 578
Aandeelhoudersstrategie
-
Blz. 579
Financieel resultaat
-
Blz. 580
Dividenduitkering
-
Blz. 581
Financieel belang
-
Blz. 582
Eigen vermogen
-
Blz. 583
Vreemd vermogen
-
Blz. 584
Risico’s
-
Blz. 585
N.V. Economische Impuls Zeeland (Impuls)
-
Blz. 586
Vestigingsplaats
-
Blz. 587
Oprichting/deelname provincie
-
Blz. 588
Publiek belang
-
Blz. 589
Programma begroting
-
Blz. 590
Bestuurlijk belang
-
Blz. 591
Doelstelling
-
Blz. 592
Bezoldiging
-
Blz. 593
Aandeelhoudersstrategie
-
Blz. 594
Financieel resultaat
-
Blz. 595
Dividenduitkering
-
Blz. 596
Financieel belang
-
Blz. 597
Eigen vermogen
-
Blz. 598
Vreemd vermogen
-
Blz. 599
Risico’s
-
Blz. 600
Nederlandse Waterschapsbank N.V. (NWB)
-
Blz. 601
Vestigingsplaats
-
Blz. 602
Oprichting/deelname provincie
-
Blz. 603
Publiek belang
-
Blz. 604
Programma begroting
-
Blz. 605
Bestuurlijk belang
-
Blz. 606
Doelstelling
-
Blz. 607
Bezoldiging
-
Blz. 608
Aandeelhoudersstrategie
-
Blz. 609
Financieel resultaat
-
Blz. 610
Dividenduitkering
-
Blz. 611
Financieel belang
-
Blz. 612
Eigen vermogen
-
Blz. 613
Vreemd vermogen
-
Blz. 614
Risico’s
-
Blz. 615
GBE Aqua B.V.
-
Blz. 616
Vestigingsplaats
-
Blz. 617
Oprichting/deelname provincie
-
Blz. 618
Publiek belang
-
Blz. 619
Programma begroting
-
Blz. 620
Bestuurlijk belang
-
Blz. 621
Doelstelling
-
Blz. 622
Bezoldiging
-
Blz. 623
Aandeelhoudersstrategie
-
Blz. 624
Financieel resultaat
-
Blz. 625
Dividenduitkering
-
Blz. 626
Financieel belang
-
Blz. 627
Eigen vermogen
-
Blz. 628
Vreemd vermogen
-
Blz. 629
Risico’s
-
Blz. 630
Westerschelde Ferry B.V. (WSF)
-
Blz. 631
Vestigingsplaats
-
Blz. 632
Oprichting/deelname provincie
-
Blz. 633
Publiek belang
-
Blz. 634
Programma begroting
-
Blz. 635
Bestuurlijk belang
-
Blz. 636
Doelstelling
-
Blz. 637
Bezoldiging
-
Blz. 638
Aandeelhoudersstrategie
-
Blz. 639
Financieel resultaat
-
Blz. 640
Dividenduitkering
-
Blz. 641
Financieel belang
-
Blz. 642
Eigen vermogen
-
Blz. 643
Vreemd vermogen
-
Blz. 644
Risico’s
-
Blz. 645
Huis van de Nederlandse Provincies
-
Blz. 646
Vestigingsplaats
-
Blz. 647
Oprichting/deelname provincie
-
Blz. 648
Publiek belang
-
Blz. 649
Programma begroting
-
Blz. 650
Bestuurlijk belang
-
Blz. 651
Doelstelling
-
Blz. 652
Bezoldiging
-
Blz. 653
Aandeelhoudersstrategie
-
Blz. 654
Financieel resultaat
-
Blz. 655
Dividenduitkering
-
Blz. 656
Financieel belang
-
Blz. 657
Eigen vermogen
-
Blz. 658
Vreemd vermogen
-
Blz. 659
Risico’s
-
Blz. 660
Investeringsfonds Zeeland B.V. (IFZ)
-
Blz. 661
Vestigingsplaats
-
Blz. 662
Oprichting/deelname provincie
-
Blz. 663
Publiek belang
-
Blz. 664
Programma begroting
-
Blz. 665
Bestuurlijk belang
-
Blz. 666
Doelstelling
-
Blz. 667
Bezoldiging
-
Blz. 668
Aandeelhoudersstrategie
-
Blz. 669
Financieel resultaat
-
Blz. 670
Dividenduitkering
-
Blz. 671
Financieel belang
-
Blz. 672
Eigen vermogen
-
Blz. 673
Vreemd vermogen
-
Blz. 674
Risico’s
-
Blz. 675
Gemeentelijke vervoercentrale Zeeland B.V.
-
Blz. 676
Vestigingsplaats
-
Blz. 677
Oprichting/deelname provincie
-
Blz. 678
Publiek belang
-
Blz. 679
Programma begroting
-
Blz. 680
Bestuurlijk belang
-
Blz. 681
Doelstelling
-
Blz. 682
Bezoldiging
-
Blz. 683
Aandeelhoudersstrategie
-
Blz. 684
Financieel resultaat
-
Blz. 685
Dividenduitkering
-
Blz. 686
Financieel belang
-
Blz. 687
Eigen vermogen
-
Blz. 688
Vreemd vermogen
-
Blz. 689
Risico’s
-
Blz. 690
Provinciaal fonds Nazorg gesloten stortplaatsen Zeeland
-
Blz. 691
Vestigingsplaats
-
Blz. 692
Oprichting/deelname provincie
-
Blz. 693
Publiek belang
-
Blz. 694
Programma begroting
-
Blz. 695
Bestuurlijk belang
-
Blz. 696
Doelstelling
-
Blz. 697
Bezoldiging
-
Blz. 698
Aandeelhoudersstrategie
-
Blz. 699
Financieel resultaat
-
Blz. 700
Dividenduitkering
-
Blz. 701
Financieel belang
-
Blz. 702
Eigen vermogen
-
Blz. 703
Vreemd vermogen
-
Blz. 704
Risico’s
-
Blz. 705
Vereniging Interprovinciaal Overleg (IPO)
-
Blz. 706
Vestigingsplaats
-
Blz. 707
Oprichting/deelname provincie
-
Blz. 708
Publiek belang
-
Blz. 709
Programma begroting
-
Blz. 710
Bestuurlijk belang
-
Blz. 711
Doelstelling
-
Blz. 712
Bezoldiging
-
Blz. 713
Aandeelhoudersstrategie
-
Blz. 714
Financieel resultaat
-
Blz. 715
Dividenduitkering
-
Blz. 716
Financieel belang
-
Blz. 717
Eigen vermogen
-
Blz. 718
Vreemd vermogen
-
Blz. 719
Risico’s
-
Blz. 720
Europese Gemeenschap voor Territoriale Samenwerking (EGTS) Linieland van Waas en Hulst
-
Blz. 721
Vestigingsplaats
-
Blz. 722
Oprichting/deelname provincie
-
Blz. 723
Publiek belang
-
Blz. 724
Programma begroting
-
Blz. 725
Bestuurlijk belang
-
Blz. 726
Doelstelling
-
Blz. 727
Bezoldiging
-
Blz. 728
Aandeelhoudersstrategie
-
Blz. 729
Financieel resultaat
-
Blz. 730
Dividenduitkering
-
Blz. 731
Financieel belang
-
Blz. 732
Eigen vermogen
-
Blz. 733
Vreemd vermogen
-
Blz. 734
Risico’s
-
Blz. 735
Benelux Groepering voor Territoriale Samenwerking (BGTS) Landschapspark Zwinstreek
-
Blz. 736
Vestigingsplaats
-
Blz. 737
Oprichting/deelname provincie
-
Blz. 738
Publiek belang
-
Blz. 739
Programma begroting
-
Blz. 740
Bestuurlijk belang
-
Blz. 741
Doelstelling
-
Blz. 742
Bezoldiging
-
Blz. 743
Aandeelhoudersstrategie
-
Blz. 744
Financieel resultaat
-
Blz. 745
Dividenduitkering
-
Blz. 746
Financieel belang
-
Blz. 747
Eigen vermogen
-
Blz. 748
Vreemd vermogen
-
Blz. 749
Risico’s
-
Blz. 750
Benelux Groepering voor Territoriale Samenwerking North Sea Port District (BGTS NSPD)
-
Blz. 751
Vestigingsplaats
-
Blz. 752
Oprichting/deelname provincie
-
Blz. 753
Publiek belang
-
Blz. 754
Programma begroting
-
Blz. 755
Bestuurlijk belang
-
Blz. 756
Doelstelling
-
Blz. 757
Bezoldiging
-
Blz. 758
Aandeelhoudersstrategie
-
Blz. 759
Financieel resultaat
-
Blz. 760
Dividenduitkering
-
Blz. 761
Financieel belang
-
Blz. 762
Eigen vermogen
-
Blz. 763
Vreemd vermogen
-
Blz. 764
Risico’s
-
Blz. 765
Paragraaf Grondbeleid
-
Blz. 766
Inleiding
-
Blz. 767
Beleid
-
Blz. 768
Speerpunten
-
Blz. 769
Opgaven
-
Blz. 770
Beleidskader
-
Blz. 771
Resultaten, winst en risico's
-
Blz. 772
Paragraaf Openbaarheid (Wet open overheid)
-
Blz. 773
Inleiding
-
Blz. 774
Woo-verzoeken
-
Blz. 775
Beleid
-
Blz. 776
Uitgangspunten
-
Blz. 777
Toekomstbeeld Open Zeeland
-
Blz. 778
Speerpunten
-
Blz. 779
Paragraaf Wind in de Zeilen
-
Blz. 780
Inleiding
-
Blz. 781
Compensatiepakket
-
Blz. 782
Jaarrekening 2024
-
Blz. 783
Balans per 31 december 2024
-
Blz. 784
Activa
-
Blz. 785
Passiva
-
Blz. 786
Algemene toelichting
-
Blz. 787
Rechtmatigheid
-
Blz. 788
Autorisatie achteraf
-
Blz. 789
Verschillenanalyse
-
Blz. 790
Toelichting op de balans
-
Blz. 791
Algemene grondslagen voor waardering en resultaatbepaling
-
Blz. 792
Algemene grondslagen voor het opstellen van de jaarrekening
-
Blz. 793
Algemene grondslagen voor de Rechtmatigheidsverantwoording
-
Blz. 794
Verantwoording subsidies
-
Blz. 795
Activering van directe apparaatskosten aan materiële vaste activa
-
Blz. 796
Vaste activa
-
Blz. 797
Algemeen
-
Blz. 798
Materiële vaste activa
-
Blz. 799
Duurzame waardevermindering van vaste activa
-
Blz. 800
Buitengebruik gestelde vaste activa
-
Blz. 801
Afschrijvingen
-
Blz. 802
Erfpacht
-
Blz. 803
Financiële vaste activa
-
Blz. 804
Vlottende activa
-
Blz. 805
Voorraden
-
Blz. 806
Gereed product- en handelsgoederen
-
Blz. 807
Grondbank Zeeland
-
Blz. 808
Grondbank landbouw flankerend beleid
-
Blz. 809
Uitzettingen met een rente typische looptijd korter dan één jaar
-
Blz. 810
Schatkistbankieren
-
Blz. 811
Liquide middelen
-
Blz. 812
Overlopende activa
-
Blz. 813
Uitkeringen met specifiek bestedingsdoel
-
Blz. 814
Vaste passiva
-
Blz. 815
Algemeen
-
Blz. 816
Eigen vermogen
-
Blz. 817
Reserves
-
Blz. 818
Voorzieningen
-
Blz. 819
Vaste schulden, met een rente typische looptijd langer dan één jaar
-
Blz. 820
Vlottende passiva
-
Blz. 821
Algemeen
-
Blz. 822
Netto-vlottende schulden met een rente typische looptijd korter dan één jaar
-
Blz. 823
Overlopende passiva
-
Blz. 824
Motorrijtuigenbelasting
-
Blz. 825
Vennootschapsbelasting
-
Blz. 826
Niet in de balans opgenomen verplichtingen en rechten
-
Blz. 827
Toelichting
-
Blz. 828
Overzicht van garantstellingen en borgstellingen
-
Blz. 829
Garantstelling North Sea Port SE (NSP)
-
Blz. 830
Garantiestelling WarmCO2
-
Blz. 831
Garantstelling GBE Aqua
-
Blz. 832
Garantstelling gemeente Hulst in verband met Perkpolder
-
Blz. 833
Convenantmiddelen Groenfonds
-
Blz. 834
Garantstelling leningen nieuwe stichting ZB
-
Blz. 835
Niet uit de balans blijkende verplichtingen
-
Blz. 836
Lease- en huurcontracten
-
Blz. 837
Rijksdienst voor ondernemend Nederland
-
Blz. 838
Pensioenverplichtingen
-
Blz. 839
Instandhouding Westerscheldetunnel
-
Blz. 840
Persoonlijk ontwikkel budget
-
Blz. 841
Toegezegde bijdragen vanuit bestuursovereenkomsten
-
Blz. 842
Uitvoeringsovereenkomst HZ inzake JRC
-
Blz. 843
Het overzicht van baten en lasten in de jaarrekening
-
Blz. 844
Tabel baten en lasten inclusief begrotingsafwijkingen
-
Blz. 845
Toelichting op het overzicht van baten en lasten
-
Blz. 846
Inleiding
-
Blz. 847
Het gerealiseerde resultaat volgend uit het overzicht van baten en lasten in de jaarrekening
-
Blz. 848
Begrotingsafwijkingen Programma 1 Grote projecten en strategische opgaven
-
Blz. 849
Begrotingsafwijkingen programma 2 Woonplaats Zeeland
-
Blz. 850
Begrotingsafwijkingen programma 3 Balans in landelijk gebied
-
Blz. 851
Begrotingsafwijkingen programma 4 Ondernemend Zeeland
-
Blz. 852
Begrotingsafwijkingen programma 5 Mobiliteit op maat
-
Blz. 853
Begrotingsafwijkingen programma 6 Iedereen telt!
-
Blz. 854
Begrotingsafwijkingen programma 7 Bestuur
-
Blz. 855
Begrotingsafwijkingen programma 8 Energie op klimaat!
-
Blz. 856
Begrotingsafwijkingen programma 9 Algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 857
Begrotingsafwijkingen programma 96 Overhead
-
Blz. 858
Begrotingsafwijkingen mutatie reserves per programma
-
Blz. 859
Overzicht van de incidentele baten en lasten per programma
-
Blz. 860
Inleiding
-
Blz. 861
Overzicht van de structurele toevoegingen en onttrekkingen aan de reserves
-
Blz. 862
Inleiding
-
Blz. 863
Bezoldiging topfunctionarissen
-
Blz. 864
Leidinggevende topfunctionarissen met en zonder (vanaf 13 maanden) dienstbetrekking
-
Blz. 865
Anti-cumulatiebepaling
-
Blz. 866
Overige functionarissen naast de hieronder vermelde topfunctionarissen
-
Blz. 867
Rechtmatigheidsverantwoording
-
Blz. 868
Verantwoordelijkheid college van Gedeputeerde Staten
-
Blz. 869
Gebeurtenissen na balansdatum
-
Blz. 870
Gebeurtenissen na balansdatum
-
Blz. 871
Bijlagen
-
Blz. 872
Bijlage 1: Staat van materiële en financiële vaste activa
-
Blz. 873
Inleiding
-
Blz. 874
Bijlage 2: Verantwoordingsinformatie over specifieke uitkeringen
-
Blz. 875
Inleiding
-
Blz. 876
Bijlage 3: Gerealiseerde baten en lasten per taakveld
-
Blz. 877
Inleiding
-
Blz. 878
Bijlage 4: Staat van restant investeringskredieten
-
Blz. 879
Inleiding
-
Blz. 880
Toelichting overschrijdingen
-
Blz. 881
Controle verklaring van de onafhankelijk accountant
-
Blz. 882
pagina 1
-
Blz. 883
pagina 2
-
Blz. 884
pagina 3
-
Blz. 885
pagina 4
-
Blz. 886
pagina 5
-
Blz. 887
pagina 6
-
Blz. 888
pagina 7
-
Blz. 889
Pagina 8
-
Zoeken
-
Publicatie bijlagen
-
Contact
-
PrivacyStatement
-
Sitemap