Het uitvoeren van een nulmeting naar het Zeeuwse imago en de resultaten hiervan verwerken in een vernieuwde merkstrategie (positionering) en meenemen in de uitvoering.

Door middel van marketing- en promotieactiviteiten bijdragen aan de doelstellingen uit het toeristische beleid om toeristen te verleiden om naast het kustgebied ook andere delen van Zeeland te bezoeken. Ook willen we stimuleren dat toeristen buiten het hoogseizoen onze provincie bezoeken.
Kwaliteitsindicator en toelichting
In samenwerking met het Kernteam Toeristische Marketing is er gewerkt aan diverse campagnes om toeristen te spreiden in tijd en plaats en andere dingen te laten zien en doen dan enkel aan de kust. Succesvolle campagnes zijn ingezet op de thema's Zeeuwse Smaken, Stad & Ommeland en Wind door je hoofd (Zeeland wakkert je aan). Voor laatstgenoemde is het thema specifiek doorontwikkeld naar een creatief concept dat net als de overige campagnes (internationaal) uitgezet op onze doelmarkten. Daarnaast heeft er een campagne gedraaid op toeristen in Zeeland in de zomer, om hen aan te zetten tot spreiding in plaats. (Badkoerier, SEA, Social, E-mailmarketing). Het netwerk is via meerdere rondjes en business to business betrokken bij het toeristische beleid om zo samen het Merk Zeeland breed en in gezamenlijkheid de juiste invulling te geven.