We werken samen met het onderwijs aan een programma van projecten voor het versterken van het onderwijs (van primair onderwijs tot wetenschappelijk onderwijs). Binnen Campus Zeeland heeft de Provincie Zeeland een stimulerende procesrol om samen met de triple helix partners de doelstellingen van Campus Zeeland te realiseren. De rol van Campus Zeeland is krachten bundeling; signaleren, agenderen, initiëren, coördineren, verbinden en faciliteren; zorg dragen voor het ‘organiserend vermogen’. 

Kwaliteit (indicator)

G

Kwaliteit (toelichting)

Lopende activiteit. Er is regelmatig contact en afstemming geweest met partijen in de het onderwijs-kennisveld en zijn er verbindingen en relaties gelegd tussen het onderwijs/onderzoek en nieuwe ontwikkelingen zoals bijvoorbeeld het Delta Climate Center en de verbinding van RIAS aan de Zeeuwse opgaven. Concreet heeft dit onder meer geleid tot:

  • De monitoring rondom de transitie van het VO Zeeuws-Vlaanderen.
  • Betrokkenheid bij de ontwikkeling van 'Campus Terneuzen'.
  • Het in kaart brengen van het belang van internationale studenten en internationalisering in het onderwijs.
  • De start met het, samen met betrokken partijen, vormgeven van de strategische onderwijsagenda zoals vermeld in het coalitieakkoord.