• Toeristische informatie digitaal beter zichtbaar, vindbaar en boekbaar maken samen met de toeristische partners.
  • Ondersteunen van initiatieven die toeristische data herbruikbaar maken en inspelen op de kansen van big data en technologische ontwikkelingen.
  • Toeristische- en gebruikersinformatie onderdeel maken van de communicatie op  gebiedsniveau door het samen met gebiedsbeheerders en gemeenten bij elkaar brengen van de verschillende stromen gebruikersinformatie en deze eenduidig beschikbaar te maken.

Kwaliteit (indicator)

O

Kwaliteit (toelichting)

In 2023 zijn de eerste stappen gezet. Zo is er een dashboard beschikbaar met het toeristisch-recreatief verblijfsaanbod. Ook is informatie beschikbaar met het bredere toeristisch aanbod, zoals dagrecreatieve voorzieningen, natuur, mobiliteit). Het toeristisch mobiliteitsaanbod  is op beperkte schaal zichtbaar gemaakt in MaaS-platforms. 

Op het gebied van data is verschillende informatie bijeengebracht en zichtbaar gemaakt, zijn stappen gezet in het ontwikkelen van een technische infrastructuur gemaakt op dit vlak. Er heeft een eerste verkenningen plaatsgevonden naar het vormen van een toeristische data-alliantie. 

Het bij elkaar brengen en via dashboards ontsluiten van al deze toeristische data, vergden in 2023 meer inzet en tijd dan verwacht. Hierdoor vraagt het goed beschikbaar stellen en bekendmaken van alle toeristische informatie richting gasten en inwoners in 2024 onze verdere aandacht.

Op het gebied van strategische communicatie zijn met name procesafspraken gemaakt hoe dit vanaf 2024 verder te ontwikkelen.