• Het stimuleren van ondernemers en overheden met initiatieven en belevingsconcepten op het gebied van toeristisch vervoer. Het gaat hierbij zowel om mobiliteitsconcepten als om routes en belevingsaspecten.
  • Het stimuleren van ondernemers en overheden om het toeristisch vervoersaanbod verder te vergroten.
  • Gekoppeld aan de opgave Slimme Mobiliteit zorgen voor een duidelijke communicatie richting de reiziger van de mogelijkheden tot vervoer.

Kwaliteit (indicator)

O

Kwaliteit (toelichting)

Door informatievoorziening zijn ondernemers gestimuleerd om initiatieven op het gebied van toeristisch vervoer te starten. Een aantal ondernemers is ondersteund bij het opstellen van hun businesscase.  Het gaat hier met name om initiatieven op het gebied van bikesharing. Ondanks stimuleringsmogelijkheden blijkt het lastig om overige belevingsconcepten voor toeristisch vervoer van de grond te krijgen. Daarnaast is de aanjager voor het Routenetwerk Zeeland niet in 2023 gestart, maar in 2024.    

Ten aanzien van de communicatie is aangesloten bij de communicatiestrategie van de opgave Slimme Mobiliteit. In diverse uitingen is ook de toeristische gast geïnformeerd over het gewijzigde vervoerssysteem en over de alternatieven die worden ontwikkeld.