Scholieren zijn een belangrijke doelgroep waarop onze inspanningen zich richten. Kinderen en jongvolwassenen zijn vaak een belangrijke (toekomstige) doelgroep voor verkeersveiligheidscampagnes zoals MONO, fietsverlichting en BOB. Het is dus van belang om de boodschap van deze campagnes bij scholieren onder de aandacht te brengen. We doen dit door het organiseren van verschillende activiteiten voor scholieren. In 2020 hadden we onder andere een posterwedstrijd en de MONO scoort actie. In 2021 worden in relatie tot de campagnes nieuwe acties ontwikkeld die in samenwerking met de scholen onder de aandacht van scholieren worden gebracht.



Toelichting

G

Kwaliteit

Scholieren zijn een belangrijke doelgroep waarop onze inspanningen zich richten. Kinderen en jongvolwassenen zijn vaak een belangrijke (toekomstige) doelgroep voor verkeersveiligheidscampagnes zoals MONO, fietsverlichting en BOB. Het is dus van belang om de boodschap van deze campagnes bij scholieren onder de aandacht te brengen. We doen dit door het organiseren van verschillende activiteiten voor scholieren.  In 2021 was er een posterontwerpwedstrijd voor middelbare scholieren. Ze konden een poster ontwerpen voor de campagnes MONO, fietsverlichting en snelheid. Daarnaast was er de campagne  actie op middelbare scholen "Hoe fiets jij MONO" .  Voor lagere scholen was er ten aanzien van dezelfde campagne een kleurplaatwedstrijd. Op verschillende basisscholen werd ook op een bijzondere manier aandacht gevraagd voor de campagne "Aan in het donker".