- 
			Blz. 1
		
			
			Begroting 2025
		
			
	- 
			Blz. 2
		
			
			Begroting 2025
		
	
 
	- 
			Blz. 3
		
			
			Programma’s
		
			
	- 
			Blz. 4
		
			
			Inleiding begroting
		
			
	- 
			Blz. 5
		
			
			Inleiding
		
	
 
	- 
			Blz. 6
		
			
			Begroting 2025 in één oogopslag
		
			
	- 
			Blz. 7
		
			
			Begroting 2025 in één oogopslag
		
	
 
			
	 
			
	 
	- 
			Blz. 8
		
			
			1 Grote projecten
		
			
	- 
			Blz. 9
		
			
			Inleiding Grote projecten
		
			
	- 
			Blz. 10
		
			
			Inleiding
		
	
 
	- 
			Blz. 11
		
			
			Grote projecten
		
	
 
	- 
			Blz. 12
		
			
			Mijlpalen 2025
		
	
 
	- 
			Blz. 13
		
			
			Uitgangspunten grote projecten
		
	
 
	- 
			Blz. 14
		
			
			Kader grote projecten
		
	
 
	- 
			Blz. 15
		
			
			Wat mag het kosten?
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 16
		
			
			Natuurpakket Westerschelde
		
			
	- 
			Blz. 17
		
			
			Genomen besluiten
		
	
 
	- 
			Blz. 18
		
			
			Risico's
		
	
 
	- 
			Blz. 19
		
			
			Omschrijving
		
	
 
	- 
			Blz. 20
		
			
			Doelstelling
		
			
	- 
			Blz. 21
		
			
			Realiseren van ten minste 600 ha estuariene natuur conform de Herijking Natuurpakket Westerschelde en versterking identiteit en ontwikkeling van en samen met de regio
		
			
	- 
			Blz. 22
		
			
			Invulling geven aan de overige afspraken (landbouwflankerend beleid, grensoverschrijdende samenwerking Landschapspark Zwinstreek, Grenspark)
		
	
 
	- 
			Blz. 23
		
			
			Mogelijk maken van recreatief medegebruik in de Hedwigepolder (panoramaheuvel en bijbehorende infrastructuur)
		
	
 
	- 
			Blz. 24
		
			
			Na afronding van de natuurherstelprojecten inregelen van het beheer en het opvolgen van projecten door middel van monitoring.
		
	
 
	- 
			Blz. 25
		
			
			Afronden overdracht eigendom en beheer gerealiseerde projecten
		
	
 
	- 
			Blz. 26
		
			
			Programma afronden met LVVN
		
	
 
			
	 
			
	 
			
	 
	- 
			Blz. 27
		
			
			Deltaweg
		
			
	- 
			Blz. 28
		
			
			Omschrijving
		
	
 
	- 
			Blz. 29
		
			
			Voortgang algemeen
		
	
 
	- 
			Blz. 30
		
			
			Risico's
		
	
 
	- 
			Blz. 31
		
			
			Genomen besluiten
		
	
 
	- 
			Blz. 32
		
			
			Doelstelling
		
			
	- 
			Blz. 33
		
			
			Doelstelling Deltaweg
		
	
 
			
	 
			
	 
	- 
			Blz. 34
		
			
			Zanddijk
		
			
	- 
			Blz. 35
		
			
			Omschrijving
		
	
 
	- 
			Blz. 36
		
			
			Voortgang algemeen
		
	
 
	- 
			Blz. 37
		
			
			Risico's
		
	
 
	- 
			Blz. 38
		
			
			Genomen besluiten
		
	
 
	- 
			Blz. 39
		
			
			Doelstelling
		
			
	- 
			Blz. 40
		
			
			De verkeersveiligheid is verbeterd, de bereikbaarheid van Yerseke is vergroot en er is minder onderhoud nodig voor de N673.
		
	
 
	- 
			Blz. 41
		
			
			Samenwerkingsmogelijkheden zijn benut, de zogenaamde meekoppelkansen, ter verbetering van de spoorveiligheid en de behartiging van de belangen van de omgeving.
		
	
 
			
	 
			
	 
	- 
			Blz. 42
		
			
			Traverse Kapellebrug
		
			
	- 
			Blz. 43
		
			
			Omschrijving
		
	
 
	- 
			Blz. 44
		
			
			Voortgang algemeen
		
	
 
	- 
			Blz. 45
		
			
			Risico's
		
	
 
	- 
			Blz. 46
		
			
			Genomen besluiten
		
	
 
	- 
			Blz. 47
		
			
			Doelstelling
		
			
	- 
			Blz. 48
		
			
			Reconstructie Traverse Kapellebrug
		
			
	- 
			Blz. 49
		
			
			Aanbesteding en gunning van de reconstructie van de Gentsevaart en de werkzaamheden aan het riool
		
	
 
	- 
			Blz. 50
		
			
			Samen met aannemer de omgeving informeren over de start van de werkzaamheden
		
	
 
	- 
			Blz. 51
		
			
			Uitvoering van de reconstructie door de aannemer
		
	
 
	- 
			Blz. 52
		
			
			Voltooien van het vernieuwen en verleggen kabels en leidingen door DNWG
		
	
 
			
	 
			
	 
			
	 
			
	 
	- 
			Blz. 53
		
			
			2 Programma Woonplaats Zeeland
		
			
	- 
			Blz. 54
		
			
			Inleiding en ontwikkelingen
		
	
 
	- 
			Blz. 55
		
			
			Speerpunten
		
	
 
	- 
			Blz. 56
		
			
			Beleidskader
		
	
 
	- 
			Blz. 57
		
			
			Reguliere taken
		
	
 
	- 
			Blz. 58
		
			
			Toerisme en recreatie: bestemming in balans
		
	
 
	- 
			Blz. 59
		
			
			Omgevingswet en Ruimtelijke Ordening
		
	
 
	- 
			Blz. 60
		
			
			Wonen
		
	
 
	- 
			Blz. 61
		
			
			Beter benutten van regionale bedrijventerreinen
		
	
 
	- 
			Blz. 62
		
			
			Milieu
		
	
 
	- 
			Blz. 63
		
			
			Doelstelling
		
			
	- 
			Blz. 64
		
			
			Ruimtelijke kwaliteit: omgevingsvisie en verordening, advies
		
			
	- 
			Blz. 65
		
			
			Ruimtelijke Arrangement en NOVEX
		
	
 
	- 
			Blz. 66
		
			
			Regiodeal NSPD Aantrekkelijke Leefomgeving
		
	
 
	- 
			Blz. 67
		
			
			Omgevingsvisie en en Regionale Samenwerking
		
	
 
	- 
			Blz. 68
		
			
			WIZ Law Delta
		
	
 
	- 
			Blz. 69
		
			
			North Seaport District NOVEX
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 70
		
			
			Ruimtelijke kwaliteit: toekomstbestendige bedrijventerreinen
		
			
	- 
			Blz. 71
		
			
			Impuls Bedrijventerreinen
		
	
 
	- 
			Blz. 72
		
			
			Toekomstige bedrijventerreinen
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 73
		
			
			Ruimtelijke kwaliteit: werken met de Omgevingswet
		
			
	- 
			Blz. 74
		
			
			Doorontwikkeling Digitale Stelsel Omgevingswet
		
	
 
	- 
			Blz. 75
		
			
			Versterken Samenwerking
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 76
		
			
			Toerisme en recreatie: bestemming in balans
		
			
	- 
			Blz. 77
		
			
			Effecten op leefomgeving betrekken bij recreatieve ontwikkelingen
		
	
 
	- 
			Blz. 78
		
			
			Stimuleren spreiden toerisme in tijd en ruimte
		
	
 
	- 
			Blz. 79
		
			
			Zorgen voor een toekomstbestendige sector met vitale bedrijven en ontwikkeling met kwaliteit
		
	
 
	- 
			Blz. 80
		
			
			Zorgen voor divers aanbod
		
	
 
	- 
			Blz. 81
		
			
			Verbreden Zeeuwse identiteit en imago
		
	
 
	- 
			Blz. 82
		
			
			Zorgen dat de meerwaarde van de vrijetijdssector breed bekend is en wordt ervaren
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 83
		
			
			Ruimtelijke kwaliteit: toekomstbestendig wonen in Zeeland
		
			
	- 
			Blz. 84
		
			
			Leegstaande Pandenregeling Investeringsagenda
		
	
 
	- 
			Blz. 85
		
			
			Woonfonds Gebiedsgerichte Aanpak
		
	
 
	- 
			Blz. 86
		
			
			Advies, onderzoek en monitoring wonen
		
	
 
	- 
			Blz. 87
		
			
			Realisatie Woondeal/Woonagenda
		
	
 
	- 
			Blz. 88
		
			
			Versnelling Flexwoningen
		
	
 
	- 
			Blz. 89
		
			
			Cofinanciering Rijksregelingen wonen
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 90
		
			
			Milieu: Woon- en werkklimaat zijn versterkt
		
			
	- 
			Blz. 91
		
			
			Uitvoeren Milieuprogramma 2023-2027
		
	
 
			
	 
			
	 
	- 
			Blz. 92
		
			
			Trendindicatoren
		
	
 
	- 
			Blz. 93
		
			
			Doelindicatoren
		
	
 
	- 
			Blz. 94
		
			
			Wat mag het kosten?
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 95
		
			
			3 Programma Balans in landelijk gebied
		
			
	- 
			Blz. 96
		
			
			Inleiding en ontwikkelingen
		
	
 
	- 
			Blz. 97
		
			
			Speerpunten
		
	
 
	- 
			Blz. 98
		
			
			Beleidskader
		
	
 
	- 
			Blz. 99
		
			
			Reguliere taken
		
	
 
	- 
			Blz. 100
		
			
			Maatschappelijk effect
		
	
 
	- 
			Blz. 101
		
			
			Doelstelling
		
			
	- 
			Blz. 102
		
			
			Natuurontwikkeling
		
			
	- 
			Blz. 103
		
			
			Vrijwillige verwerving van (landbouw)gronden ten behoeve van het Natuurnetwerk Zeeland door onder andere inzet kavelruilbureau en grondbank
		
	
 
	- 
			Blz. 104
		
			
			Realisatie van resterende hectares ontwikkelingsopgave Natuurwerk Zeeland via onder andere de Subsidieregeling Kwaliteitsimpuls Natuur en Landschap (SKNL) en de Subsidieregeling Grondverwerving Natuurnetwerk Zeeland (SGNZ)
		
	
 
	- 
			Blz. 105
		
			
			Vervreemden door provincie verworven en ingerichte natuur
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 106
		
			
			Natuurbeheer
		
			
	- 
			Blz. 107
		
			
			Het Subsidiestelsel Natuur- en Landschapsbeheer (SNL) toepassen om natuurbeheer in natuurgebieden te vergoeden en aan te sturen volgens het vastgestelde beleidskader uit het Natuurbeheerplan
		
	
 
	- 
			Blz. 108
		
			
			Het Agrarisch Natuur- en Landschapsbeheer (ANLb) toepassen voor agrarisch natuurbeheer op landbouwgronden via het collectief Poldernatuur
		
	
 
	- 
			Blz. 109
		
			
			Bestrijding van schade veroorzaakt door beschermde soorten en zorgdragen voor de uitkering van schadevergoedingen voor fauna
		
	
 
	- 
			Blz. 110
		
			
			Monitoring van natuurgebieden volgens landelijke afspraken en het provinciaal monitoringsplan ‘Monitoring natuur en biodiversiteit’
		
	
 
	- 
			Blz. 111
		
			
			Aanpak van invasieve exoten door middel van preventie, eliminatie en beheer
		
	
 
	- 
			Blz. 112
		
			
			Actueel houden van N2000 beheerplannen
		
	
 
	- 
			Blz. 113
		
			
			Uitwerken van bijzondere onderwerpen via onder andere beleidsregels activiteiten binnen N2000
		
	
 
	- 
			Blz. 114
		
			
			Voeren van actief soortenbeleid via onder andere realisatie van projecten
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 115
		
			
			Natuurherstel
		
			
	- 
			Blz. 116
		
			
			Uitvoeren van natuurherstelmaatregelen in of nabij Natura2000-gebieden zoals vastgelegd in de (ontwerp) Natura 2000-beheerplannen en Natuurdoelanalyses
		
	
 
	- 
			Blz. 117
		
			
			Uitvoeren van nazorgprojecten in of nabij Natura 2000-gebieden na de uitvoering van herstelmaatregelen
		
	
 
	- 
			Blz. 118
		
			
			Uitvoeren maatregelenpakketten uit het Zeeuwse gebiedsprogramma, startende met de koploperprojecten
		
	
 
	- 
			Blz. 119
		
			
			Opzetten en uitbouwen van gebiedenaanpak
		
	
 
	- 
			Blz. 120
		
			
			Opstellen en uitwerken van Natuurdoelanalyses
		
	
 
	- 
			Blz. 121
		
			
			Uitvoeren projecten en onderzoeken uit het Programma Natuur
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 122
		
			
			Natuurbeleving, -verbreding en -verbinding
		
			
	- 
			Blz. 123
		
			
			Realiseren 90% toegankelijkheid en/of beleefbaarheid van natuurgebieden
		
	
 
	- 
			Blz. 124
		
			
			In de praktijk brengen van de ontwikkelde brandingstrategie, samen met natuur- en toeristisch-recreatieve organisaties
		
	
 
	- 
			Blz. 125
		
			
			Vormgeven van UNEXCO Geopark status
		
	
 
	- 
			Blz. 126
		
			
			Via bestaande organisatievormen, zoals gebiedenbeleid of instellingen, betrekken van bewoners en vrijwilligers bij de natuur
		
	
 
	- 
			Blz. 127
		
			
			Ondersteunen van het Nationaal Park Oosterschelde, Stichting Landschapsbeheer Zeeland en de Zeeuwse Natuur bij hun taken
		
	
 
	- 
			Blz. 128
		
			
			Invulling geven aan de agenda Natuurinclusief
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 129
		
			
			Een volhoudbare landbouw
		
			
	- 
			Blz. 130
		
			
			Ondersteunen van initiatieven die bijdragen aan het herstel en beter benutten van functionele agrobiodiversiteit
		
	
 
	- 
			Blz. 131
		
			
			Ondersteunen van initiatieven die zich richten op eiwittransitie
		
	
 
	- 
			Blz. 132
		
			
			Ondersteunen van initiatieven die bijdragen aan de doelstellingen voor een betere bodemstructuur en bodemvruchtbaarheid
		
	
 
	- 
			Blz. 133
		
			
			Ondersteunen van initiatieven die zich richten op de doelstelling voor het versterken van de positie van de boer in de keten
		
	
 
	- 
			Blz. 134
		
			
			Ondersteunen van initiatieven die zich richten op de doelstellingen voor de biologische sector
		
	
 
	- 
			Blz. 135
		
			
			Ondersteunen van programma’s ter bevordering van kennis en innovatie in de agrarische sector
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 136
		
			
			Natuurbescherming
		
			
	- 
			Blz. 137
		
			
			Jaarlijks samen met de RUD een handhavingsuitvoeringsprogramma (zowel n 2000 als soorten) opstellen met de speerpunten voor het komende jaar
		
	
 
			
	 
			
	 
	- 
			Blz. 138
		
			
			Trendindicatoren
		
	
 
	- 
			Blz. 139
		
			
			Doelindicatoren
		
	
 
	- 
			Blz. 140
		
			
			Wat mag het kosten?
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 141
		
			
			4 Programma Ondernemend Zeeland
		
			
	- 
			Blz. 142
		
			
			Inleiding en ontwikkelingen
		
	
 
	- 
			Blz. 143
		
			
			Speerpunten
		
	
 
	- 
			Blz. 144
		
			
			Reguliere taken
		
	
 
	- 
			Blz. 145
		
			
			Beleidskader
		
	
 
	- 
			Blz. 146
		
			
			Maatschappelijk effect
		
	
 
	- 
			Blz. 147
		
			
			Doelstelling
		
			
	- 
			Blz. 148
		
			
			Europa, Rijk en Regio
		
			
	- 
			Blz. 149
		
			
			De inzet van subsidies en financiering op Europees, nationaal en regionaal niveau
		
	
 
	- 
			Blz. 150
		
			
			Het aangaan van regionale en/of grens-overstijgende samenwerking die de aanpak van Zeeuwse transities helpen te versnellen
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 151
		
			
			Innovatie, valorisatie en ontwikkelkracht
		
			
	- 
			Blz. 152
		
			
			Versterken concurrentiepositie Zeeuwse logistiek & maintenance sector
		
	
 
	- 
			Blz. 153
		
			
			Innovatiefinanciering; Een financieringsketen met voldoende ondersteuning in alle financieringsfasen: van seed (het geld waarmee een startup de eerste bedrijfsactiviteiten financiert) tot venture capital (durfkapitaal in een latere fase)
		
	
 
	- 
			Blz. 154
		
			
			MKB Samenwerking; Versterken van de concurrentiepositie van het brede mkb (innovatieve, jonge en reguliere mkb)
		
	
 
	- 
			Blz. 155
		
			
			Digitale innovatie in het mkb, Toekomstbestendig mkb met behulp van digitalisering
		
	
 
	- 
			Blz. 156
		
			
			Versterken concurrentiepositie Zeeuwse visserij- en aquacultuursector
		
	
 
	- 
			Blz. 157
		
			
			Versterken concurrentiepositie Zeeuwse foodsector
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 158
		
			
			Transitie naar een duurzame en klimaatneutrale economie
		
			
	- 
			Blz. 159
		
			
			Stimuleren circulaire/biobased economie
		
	
 
	- 
			Blz. 160
		
			
			Het goed inpassen van kernenergie in de Zeeuwse economie, landschap en het energiesysteem
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 161
		
			
			Vestigingsklimaat, imago en talent
		
			
	- 
			Blz. 162
		
			
			Zeeland top of mind krijgen (zichtbaar en vindbaar) als aantrekkelijke regio om te leven, werken, studeren, ondernemen en recreëren.
		
	
 
	- 
			Blz. 163
		
			
			Het creëren van een hoogwaardig onderwijs, kennis en onderzoekaanbod en - infrastructuur in heel Zeeland
		
	
 
	- 
			Blz. 164
		
			
			Creëren van een arbeidsmarkt die conjunctuur bestendig is en kan voldoen aan de vraag naar voldoende gekwalificeerde arbeidskrachten voor de Zeeuws arbeidsmarkt.
		
	
 
			
	 
			
	 
	- 
			Blz. 165
		
			
			Trendindicatoren
		
	
 
	- 
			Blz. 166
		
			
			Doelindicatoren
		
	
 
	- 
			Blz. 167
		
			
			Wat mag het kosten?
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 168
		
			
			5 Programma Mobiliteit op maat
		
			
	- 
			Blz. 169
		
			
			Inleiding en ontwikkelingen
		
	
 
	- 
			Blz. 170
		
			
			Speerpunten
		
	
 
	- 
			Blz. 171
		
			
			Beleidskader
		
	
 
	- 
			Blz. 172
		
			
			Reguliere taken
		
	
 
	- 
			Blz. 173
		
			
			Maatschappelijk effect
		
	
 
	- 
			Blz. 174
		
			
			Doelstelling
		
			
	- 
			Blz. 175
		
			
			Investeren in bereikbaarheid voor personen en goederen
		
			
	- 
			Blz. 176
		
			
			Versterken van het incidentmanagement en verkeersmanagement
		
	
 
	- 
			Blz. 177
		
			
			Verbeteren logistiek en goederenvervoer
		
	
 
	- 
			Blz. 178
		
			
			Versterken binnenvaart
		
	
 
	- 
			Blz. 179
		
			
			Investeren in bereikbaarheid en verkeersveiligheid provinciale infrastructuur
		
	
 
	- 
			Blz. 180
		
			
			Beleid en prioritering bereikbaarheid en verkeersveiligheid
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 181
		
			
			Uitvoering regionale mobiliteitsstrategie
		
			
	- 
			Blz. 182
		
			
			Uitvoering busconcessie
		
	
 
	- 
			Blz. 183
		
			
			Uitvoering Westerscheldeferry
		
	
 
	- 
			Blz. 184
		
			
			Aanbesteding busconcessie
		
	
 
	- 
			Blz. 185
		
			
			Invoering flex en startprojecten
		
	
 
	- 
			Blz. 186
		
			
			Verbetering hubs en haltes
		
	
 
	- 
			Blz. 187
		
			
			Totstandkoming mobiliteitscentrale
		
	
 
	- 
			Blz. 188
		
			
			Digitaal plannen, boeken en betalen
		
	
 
	- 
			Blz. 189
		
			
			Living Lab Smart Mobility
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 190
		
			
			Doelmatig en doeltreffend beheer (water)wegen
		
			
	- 
			Blz. 191
		
			
			Het plannen en uitvoeren van onderhoudswerkzaamheden aan infrastructurele kapitaalgoederen op dusdanige wijze dat ze op het vastgestelde niveau in stand worden gehouden.
		
	
 
	- 
			Blz. 192
		
			
			De versterking van de samenwerking met andere (vaar)wegbeheerders door periodieke afstemmingsmomenten, we richten ons onder andere op een goede afstemming van wegwerkzaamheden en het voorkomen van overlast voor de weggebruikers.
		
	
 
	- 
			Blz. 193
		
			
			Nadere uitwerking assetmanagement door actualisatie en implementatie uitvoeringsstrategieën
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 194
		
			
			Verbetering verkeersveiligheid
		
			
	- 
			Blz. 195
		
			
			We maken het verkeer veiliger voor kwetsbare en onervaren weggebruikers
		
	
 
	- 
			Blz. 196
		
			
			We verminderen de risico’s van afleiding in het verkeer
		
	
 
	- 
			Blz. 197
		
			
			We verminderen de risico’s van vermenging van landbouwverkeer met ander verkeer
		
	
 
	- 
			Blz. 198
		
			
			We verminderen het aantal verkeersovertredingen.
		
	
 
	- 
			Blz. 199
		
			
			Gecoördineerde uitvoering van de Zeeuwse uitvoering agenda SPV 2030.
		
	
 
			
	 
			
	 
	- 
			Blz. 200
		
			
			Trendindicatoren
		
	
 
	- 
			Blz. 201
		
			
			Doelindicatoren
		
	
 
	- 
			Blz. 202
		
			
			Wat mag het kosten?
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 203
		
			
			6 Programma Iedereen telt!
		
			
	- 
			Blz. 204
		
			
			Inleiding en ontwikkelingen
		
	
 
	- 
			Blz. 205
		
			
			Cultuur
		
	
 
	- 
			Blz. 206
		
			
			Erfgoed
		
	
 
	- 
			Blz. 207
		
			
			Leefbaarheid en gezond leven
		
	
 
	- 
			Blz. 208
		
			
			Sport
		
	
 
	- 
			Blz. 209
		
			
			Wettelijke taken
		
	
 
	- 
			Blz. 210
		
			
			Beleidskader
		
	
 
	- 
			Blz. 211
		
			
			Doelstelling
		
			
	- 
			Blz. 212
		
			
			Basis voor Cultuur en Erfgoed
		
			
	- 
			Blz. 213
		
			
			Er wordt een regeling restauratie Rijksmonumenten opengesteld
		
	
 
	- 
			Blz. 214
		
			
			We dragen zorg voor het archeologisch en gebouwd erfgoed door het toezicht op de gemeenten via IBT te intensiveren en kennisdeling
		
	
 
	- 
			Blz. 215
		
			
			We voldoen aan onze wettelijke taak ter ondersteuning van de openbare bibliotheekfunctie
		
	
 
	- 
			Blz. 216
		
			
			We subsidiëren één organisatie voor de ondersteuning van het cultuur- en erfgoedveld, daar waar het niet sector specifiek is
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 217
		
			
			Innovatie en Transitie
		
			
	- 
			Blz. 218
		
			
			We intensiveren de aandacht voor historische landschapselementen en – inrichting die bijdragen aan (landelijke) transities, zoals de klimaatopgave
		
	
 
	- 
			Blz. 219
		
			
			We intensiveren de aandacht voor de waarde van cultuur in innovatieve processen bij onder andere het bedrijfsleven
		
	
 
	- 
			Blz. 220
		
			
			Een Zeeuws Erfgoed Expertteam is ingesteld om de transitie van erfgoed te bevorderen
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 221
		
			
			Jeugd en Jongeren
		
			
	- 
			Blz. 222
		
			
			We faciliteren een doorgaande leerlijn cultuur- en erfgoededucatie
		
	
 
	- 
			Blz. 223
		
			
			We zetten in op talentontwikkeling en (bij)scholing van startende en midcareer professionals in de cultuur- en erfgoed sector
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 224
		
			
			Leefbaarheid: meedoen en gezond in Zeeland
		
			
	- 
			Blz. 225
		
			
			De beschikbaar van (zorg)voorzieningen en kansengelijkheid
		
	
 
	- 
			Blz. 226
		
			
			Sociale samenhang en participatie
		
	
 
	- 
			Blz. 227
		
			
			Veilige en vrije samenleving
		
	
 
	- 
			Blz. 228
		
			
			Gezond leven – sport verenigt Zeeland
		
	
 
	- 
			Blz. 229
		
			
			Versterken gezondheidszorg en infrastructuur
		
	
 
	- 
			Blz. 230
		
			
			Bevorderen positieve gezondheid
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 231
		
			
			Makersklimaat en kennisontwikkeling
		
			
	- 
			Blz. 232
		
			
			We faciliteren (wetenschappelijk) onderzoek naar Zeeuwse thema’s
		
	
 
	- 
			Blz. 233
		
			
			We ondersteunen producties in alle cultuur- en erfgoed disciplines.
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 234
		
			
			Participatie en Publieksverbreding
		
			
	- 
			Blz. 235
		
			
			We investeren in samenwerkingsverbanden binnen de cultuur- en erfgoedsector om daarmee de vrijwilligersparticipatie te vergroten
		
	
 
	- 
			Blz. 236
		
			
			We brengen de behoefte in kaart met betrekking tot erfgoed in relatie tot herdenken en vieren en agenderen deze
		
	
 
	- 
			Blz. 237
		
			
			Er wordt een regeling voor FARO-initiatieven opengesteld
		
	
 
			
	 
			
	 
	- 
			Blz. 238
		
			
			Trendindicatoren
		
	
 
	- 
			Blz. 239
		
			
			Doelindicatoren
		
	
 
	- 
			Blz. 240
		
			
			Wat mag het kosten?
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 241
		
			
			7 Programma Bestuur
		
			
	- 
			Blz. 242
		
			
			Inleiding en ontwikkelingen
		
	
 
	- 
			Blz. 243
		
			
			Speerpunten
		
	
 
	- 
			Blz. 244
		
			
			Beleidskader
		
	
 
	- 
			Blz. 245
		
			
			Reguliere taken
		
	
 
	- 
			Blz. 246
		
			
			Maatschappelijk effect
		
	
 
	- 
			Blz. 247
		
			
			Doelstelling
		
			
	- 
			Blz. 248
		
			
			Interbestuurlijk toezicht
		
			
	- 
			Blz. 249
		
			
			Het publiceren van een totaaloverzicht per gemeente/waterschap
		
	
 
	- 
			Blz. 250
		
			
			De externe partij DocFactory voert een nulmeting uit op het gebied van Archief en Informatie
		
	
 
	- 
			Blz. 251
		
			
			De Provincie, gemeenten en waterschap gaan een gezamenlijke training volgen. Deze training richt zich op het verbeteren van onze vaardigheden in het voeren van toezichtsgesprekken en het opstellen van verbeterplannen
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 252
		
			
			Samenwerkend bestuur
		
			
	- 
			Blz. 253
		
			
			In 2025 blijven we investeren in de Interbestuurlijke samenwerking. Zo kan Zeeland samen met de andere Provincies en onze samenwerkingspartijen in en buiten Zeeland actuele maatschappelijke vraagstukken aanpakken
		
	
 
	- 
			Blz. 254
		
			
			We zijn actief betrokken bij de geplande evaluatie van het Overleg Zeeuwse Overheden (OZO). We nemen de aanbevelingen die daaruit voortkomen serieus en volgen deze op waar mogelijk
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 255
		
			
			Signalerend bestuur
		
			
	- 
			Blz. 256
		
			
			Het versterken van de Zeeuwse positie in Den Haag en Brussel. Dit doen we door beleidsontwikkeling en besluitvorming te beïnvloeden met lobby in Brussel en Den Haag.
		
	
 
	- 
			Blz. 257
		
			
			Strategische evenementen van de Provincie Zeeland samen met externe partners uitvoeren. Denk aan de Haagse Dag, Oesterontmoeting en Nieuwjaarsbijeenkomst
		
	
 
	- 
			Blz. 258
		
			
			Het versterken van de samenwerking met Vlaanderen. Dit doen we onder andere door actief deel te nemen aan gremia als grensgovernance, het bestuurlijk overleg Vlaanderen Nederland, de Vlaams Nederlandse Delta, de Scheldemondraad en North Sea Port d
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 259
		
			
			Sterk provinciaal bestuur
		
			
	- 
			Blz. 260
		
			
			De volksvertegenwoordiging van Zeeland is zichtbaar en benaderbaar voor de Zeeuwse kiezer.
		
	
 
	- 
			Blz. 261
		
			
			Provinciale Staten vullen op een vernieuwende manier de rollen in als volksvertegenwoordiger, kadersteller en controleur.
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 262
		
			
			Weerbaar bestuur
		
			
	- 
			Blz. 263
		
			
			In 2025 stellen wij agressie protocollen op voor politieke ambtsdragers en medewerkers
		
	
 
	- 
			Blz. 264
		
			
			In 2025 zijn de doelen uit de Zeeuwse norm weerbare overheid leidend om onze weerbaarheid te versterken
		
	
 
	- 
			Blz. 265
		
			
			De provincie is een integer handelende organisatie, die zich weerbaar opstelt tegen oneigenlijke invloeden en misbruik
		
	
 
	- 
			Blz. 266
		
			
			De aangescherpte Bibob-beleidsregel passen we toe
		
	
 
	- 
			Blz. 267
		
			
			Omgevingsdiensten RUD en DCMR voeren in opdracht van de Provincie het beleidsplan aanpak ondermijning en het Bibob beleid uit
		
	
 
			
	 
			
	 
	- 
			Blz. 268
		
			
			Trendindicatoren
		
	
 
	- 
			Blz. 269
		
			
			Doelindicatoren
		
	
 
	- 
			Blz. 270
		
			
			Wat mag het kosten?
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 271
		
			
			8 Programma Energie op klimaat!
		
			
	- 
			Blz. 272
		
			
			Inleiding en ontwikkelingen
		
	
 
	- 
			Blz. 273
		
			
			Speerpunten
		
	
 
	- 
			Blz. 274
		
			
			Beleidskader
		
	
 
	- 
			Blz. 275
		
			
			Maatschappelijk effect
		
	
 
	- 
			Blz. 276
		
			
			Energie, Klimaat en Water
		
	
 
	- 
			Blz. 277
		
			
			Doelstelling
		
			
	- 
			Blz. 278
		
			
			Klimaatadaptatie en voldoende zoet water
		
			
	- 
			Blz. 279
		
			
			Stimuleren medegebruik waterkeringen
		
	
 
	- 
			Blz. 280
		
			
			Stimuleren adaptatie maatregelen, onder andere via subsidieregeling realisatie groene schoolpleinen
		
	
 
	- 
			Blz. 281
		
			
			Berekenen en actueel houden overstromingsgevolgen in kader van EU-ROR
		
	
 
	- 
			Blz. 282
		
			
			Toepassen van meerlaagsveiligheid
		
	
 
	- 
			Blz. 283
		
			
			Uitvoering geven aan het Zeeuws Deltaplan Zoet Water
		
	
 
	- 
			Blz. 284
		
			
			Uitvoering geven aan de Klimaatadaptatiestrategie Zeeland (KasZ)
		
	
 
	- 
			Blz. 285
		
			
			Uitvoeren verkenning naar provincie rol in het kader van de stijgende zeespiegel
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 286
		
			
			Energietransitie
		
			
	- 
			Blz. 287
		
			
			We werken met het netwerk aan de uitvoering van de RES 1.0 en het opstellen van de RES 2.0
		
	
 
	- 
			Blz. 288
		
			
			Samen met gemeenten werken we aan de verduurzaming van de gebouwde omgeving waaronder het maatschappelijk vastgoed en particuliere woningen
		
	
 
	- 
			Blz. 289
		
			
			We werken aan de uitvoering van de Nationale Agenda Laadinfrastructuur (NAL) en Regionale Aanpak Laadinfrastructuur Zuidwest (RAL ZW)
		
	
 
	- 
			Blz. 290
		
			
			We realiseren wind- en zonprojecten, met als doel in 2030 binnen de provinciegrenzen 10,5/11 PJ duurzaam op te wekken
		
	
 
	- 
			Blz. 291
		
			
			We ondersteunen de verduurzaming van het Zeeuwse industriecluster
		
	
 
	- 
			Blz. 292
		
			
			We faciliteren het MKB bij het verduurzamen van hun processen, bedrijfsvoering en gebouwen
		
	
 
	- 
			Blz. 293
		
			
			Aanpak energie-infrastructuur
		
	
 
	- 
			Blz. 294
		
			
			We initiëren het gebruik van restwarmte en andere mogelijkheden voor kleinschalige duurzame warmte
		
	
 
	- 
			Blz. 295
		
			
			In het waterstofdossier geven we prioriteit aan het industriële verbruik: de komende jaren maken we werk van het vergroenen van de bestaande Zeeuwse waterstofvraag (elektrolyse)
		
	
 
	- 
			Blz. 296
		
			
			Het fonds energietransitie van de Stichting Zeeuwse Publieke Belangen wordt besteed aan projecten die een wezenlijke bijdrage leveren aan de doelen voor de Energietransitie
		
	
 
	- 
			Blz. 297
		
			
			We geven zelf het goede voorbeeld door maatregelen te treffen om CO2 uitstoot te verminderen en maatschappelijk verantwoord in te kopen
		
	
 
	- 
			Blz. 298
		
			
			Kernenergie
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 299
		
			
			Water en Bodem met kwaliteit
		
			
	- 
			Blz. 300
		
			
			Bevorderen van een goed en efficiënt functionerende waterketen
		
	
 
	- 
			Blz. 301
		
			
			Aanwijzen en bewaken beschermingsgebieden drinkwaterwinningen
		
	
 
	- 
			Blz. 302
		
			
			Aanwijzen zwemlocaties en toezien op veilige en hygiënische omstandigheden in samenwerking met waterbeheerder en RUD
		
	
 
	- 
			Blz. 303
		
			
			Monitoren van de uitvoering van het Waterschapsbeheerprogramma en het analyseren van de voortgang via de jaarlijkse voortgangsrapportages overeenkomstig de voor waterkwaliteit geformuleerde doelstellingen in het provinciaal waterprogramma.
		
	
 
	- 
			Blz. 304
		
			
			Monitoren van de uitvoering van het Waterschapsbeheerprogramma en het analyseren van de voortgang via de jaarlijkse voortgangsrapportages overeenkomstig de voor waterkwantiteit geformuleerde doelstellingen in de Omgevingsverordening Zeeland.
		
	
 
	- 
			Blz. 305
		
			
			Zoeken naar synergie mogelijkheden voor realisatie waterdoelen met provinciale opgaven.
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 306
		
			
			Deltawateren
		
			
	- 
			Blz. 307
		
			
			Bijdrage leveren aan uitvoeren voorkeursstrategie Zuidwestelijke Delta
		
	
 
	- 
			Blz. 308
		
			
			Vervolg Lange Termijn Perspectief Natuur Westerschelde (LTP-N)
		
	
 
	- 
			Blz. 309
		
			
			Uitvoeren suppletie Roggenplaat.
		
	
 
	- 
			Blz. 310
		
			
			Uitvoeren uitvoeringsprogramma Oosterscheldevisie
		
	
 
	- 
			Blz. 311
		
			
			Vaststellen bestuursovereenkomst Grevelingen II (planuitwerking) en starten bestuursovereenkomst Grevelingen III (realisatiefase); actieve bijdrage aan de planvorming/planuitwerking en de daar lopende discussies rond natura 2000 & klimaat robuustheid
		
	
 
			
	 
			
	 
	- 
			Blz. 312
		
			
			Trendindicatoren
		
	
 
	- 
			Blz. 313
		
			
			Doelindicatoren
		
	
 
	- 
			Blz. 314
		
			
			Wat mag het kosten?
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 315
		
			
			9-1 Algemene dekkingsmiddelen en onvoorzien
		
			
	- 
			Blz. 316
		
			
			Inleiding
		
	
 
	- 
			Blz. 317
		
			
			Speerpunten
		
	
 
	- 
			Blz. 318
		
			
			Kengetallen
		
	
 
	- 
			Blz. 319
		
			
			Beleidskader
		
	
 
	- 
			Blz. 320
		
			
			Doelstelling
		
			
	- 
			Blz. 321
		
			
			Opcenten motorrijtuigenbelasting
		
	
 
	- 
			Blz. 322
		
			
			Provinciefonds
		
	
 
	- 
			Blz. 323
		
			
			Dividend
		
	
 
	- 
			Blz. 324
		
			
			Saldo van de financieringsfunctie
		
	
 
	- 
			Blz. 325
		
			
			Overige algemene dekkingsmiddelen
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 326
		
			
			Wat mag het kosten?
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 327
		
			
			9-2 Kosten van overhead
		
			
	- 
			Blz. 328
		
			
			Inleiding
		
	
 
	- 
			Blz. 329
		
			
			Beleidskader
		
	
 
	- 
			Blz. 330
		
			
			Uitgangspunten
		
	
 
	- 
			Blz. 331
		
			
			Vennootschapsbelasting
		
	
 
	- 
			Blz. 332
		
			
			Invulling overhead begroting
		
	
 
	- 
			Blz. 333
		
			
			Wat mag het kosten?
		
	
 
			
	 
			
	 
	- 
			Blz. 334
		
			
			Paragrafen
		
			
	- 
			Blz. 335
		
			
			Paragraaf Provinciale heffingen
		
			
	- 
			Blz. 336
		
			
			Inleiding
		
	
 
	- 
			Blz. 337
		
			
			Beleid
		
	
 
	- 
			Blz. 338
		
			
			Wijzigingen vergeleken met het beleid van vorig jaar
		
	
 
	- 
			Blz. 339
		
			
			Lokale lastendruk
		
	
 
	- 
			Blz. 340
		
			
			Geraamde opbrengsten
		
	
 
	- 
			Blz. 341
		
			
			Beleidskader
		
	
 
	- 
			Blz. 342
		
			
			Heffingen provincie
		
	
 
	- 
			Blz. 343
		
			
			Belastingen
		
	
 
	- 
			Blz. 344
		
			
			Heffingen
		
	
 
	- 
			Blz. 345
		
			
			Leges
		
	
 
	- 
			Blz. 346
		
			
			Bijlage 1 Berekening kostendekkendheid
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 347
		
			
			Paragraaf Duurzaamheid
		
			
	- 
			Blz. 348
		
			
			Inleiding
		
	
 
	- 
			Blz. 349
		
			
			Kaders
		
	
 
	- 
			Blz. 350
		
			
			Processen
		
	
 
	- 
			Blz. 351
		
			
			Inkoop
		
	
 
	- 
			Blz. 352
		
			
			ICT
		
	
 
	- 
			Blz. 353
		
			
			Personeel en Organisatie
		
	
 
	- 
			Blz. 354
		
			
			Facilitair
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 355
		
			
			Paragraaf Weerstandsvermogen en Risicobeheersing
		
			
	- 
			Blz. 356
		
			
			Inleiding en uitgangspunten
		
	
 
	- 
			Blz. 357
		
			
			Kernpunten
		
	
 
	- 
			Blz. 358
		
			
			Beleidskader
		
	
 
	- 
			Blz. 359
		
			
			Beleid
		
	
 
	- 
			Blz. 360
		
			
			Risico's
		
	
 
	- 
			Blz. 361
		
			
			Benodigde risicobuffer
		
	
 
	- 
			Blz. 362
		
			
			Beschikbare risicobuffer
		
	
 
	- 
			Blz. 363
		
			
			Ratio weerstandsvermogen
		
	
 
	- 
			Blz. 364
		
			
			Ratio algemene reserve in benodigde risicobuffer
		
	
 
	- 
			Blz. 365
		
			
			Ontwikkeling risicobuffer en risicoprofiel
		
	
 
	- 
			Blz. 366
		
			
			Kengetallen
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 367
		
			
			Paragraaf Onderhoud Kapitaalgoederen
		
			
	- 
			Blz. 368
		
			
			Inleiding
		
	
 
	- 
			Blz. 369
		
			
			Speerpunten
		
	
 
	- 
			Blz. 370
		
			
			Acties
		
	
 
	- 
			Blz. 371
		
			
			Beleidskader
		
	
 
	- 
			Blz. 372
		
			
			Infrastructuur
		
	
 
	- 
			Blz. 373
		
			
			Provinciale gebouwen
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 374
		
			
			Paragraaf Financiering
		
			
	- 
			Blz. 375
		
			
			Inleiding
		
	
 
	- 
			Blz. 376
		
			
			Beleid
		
	
 
	- 
			Blz. 377
		
			
			Speerpunten
		
	
 
	- 
			Blz. 378
		
			
			Kengetallen
		
	
 
	- 
			Blz. 379
		
			
			Beleidskader
		
	
 
	- 
			Blz. 380
		
			
			Schatkistbankieren
		
	
 
	- 
			Blz. 381
		
			
			Risicobeheer vlottende schuld
		
	
 
	- 
			Blz. 382
		
			
			Risicobeheer vaste schuld, renterisiconorm
		
	
 
	- 
			Blz. 383
		
			
			Verwacht rendement op uitzettingen
		
	
 
	- 
			Blz. 384
		
			
			Rentetoerekening
		
	
 
	- 
			Blz. 385
		
			
			Overzicht verstrekte geldleningen
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 386
		
			
			Paragraaf Bedrijfsvoering
		
			
	- 
			Blz. 387
		
			
			Vooruitgang door samenwerking
		
	
 
	- 
			Blz. 388
		
			
			Kengetallen
		
	
 
	- 
			Blz. 389
		
			
			Beleidskader
		
	
 
	- 
			Blz. 390
		
			
			Goed werkgeverschap: blijvende aandacht voor strategisch personeelsbeleid en personeelsplanning
		
	
 
	- 
			Blz. 391
		
			
			Communicatie
		
	
 
	- 
			Blz. 392
		
			
			Subsidies
		
	
 
	- 
			Blz. 393
		
			
			Financieel meerjarig perspectief
		
	
 
	- 
			Blz. 394
		
			
			Financiële informatievoorziening
		
	
 
	- 
			Blz. 395
		
			
			Het verder ontwikkelen van Horizontaal Toezicht
		
	
 
	- 
			Blz. 396
		
			
			Betalen en invorderen
		
	
 
	- 
			Blz. 397
		
			
			Controlfunctie
		
	
 
	- 
			Blz. 398
		
			
			Verbeteren kwaliteit infomatiehuishouding
		
	
 
	- 
			Blz. 399
		
			
			Informatieveiligheid
		
	
 
	- 
			Blz. 400
		
			
			Gedreven werken en AI
		
	
 
	- 
			Blz. 401
		
			
			Uitvoeringsprogramma Zeeuwse Digitale Agenda
		
	
 
	- 
			Blz. 402
		
			
			Structurele doelen
		
	
 
	- 
			Blz. 403
		
			
			ICT-ondersteuning buiten reguliere kantoortijden
		
	
 
	- 
			Blz. 404
		
			
			Aansluiten op een Zeeuws e-depot
		
	
 
	- 
			Blz. 405
		
			
			Deelname aan de gemeenschappelijke regeling (GR) Zeeuws Archief
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 406
		
			
			Paragraaf Verbonden partijen
		
			
	- 
			Blz. 407
		
			
			Verbonden partijen
		
			
	- 
			Blz. 408
		
			
			Inleiding
		
	
 
	- 
			Blz. 409
		
			
			Visie en beleid
		
	
 
	- 
			Blz. 410
		
			
			Speerpunten
		
	
 
	- 
			Blz. 411
		
			
			Kengetallen
		
	
 
	- 
			Blz. 412
		
			
			Beleidskader
		
	
 
	- 
			Blz. 413
		
			
			Overzicht verbonden partijen
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 414
		
			
			Regionale Uitvoeringsdienst Zeeland (RUD)
		
			
	- 
			Blz. 415
		
			
			Vestigingsplaats
		
	
 
	- 
			Blz. 416
		
			
			Oprichting/deelname provincie
		
	
 
	- 
			Blz. 417
		
			
			Publiek belang
		
	
 
	- 
			Blz. 418
		
			
			Programma begroting
		
	
 
	- 
			Blz. 419
		
			
			Bestuurlijk belang
		
	
 
	- 
			Blz. 420
		
			
			Doelstelling
		
	
 
	- 
			Blz. 421
		
			
			Bezoldiging
		
	
 
	- 
			Blz. 422
		
			
			Aandeelhoudersstrategie
		
	
 
	- 
			Blz. 423
		
			
			Verwacht financieel resultaat
		
	
 
	- 
			Blz. 424
		
			
			Verwachte dividenduitkering
		
	
 
	- 
			Blz. 425
		
			
			Verwacht financieel belang
		
	
 
	- 
			Blz. 426
		
			
			Verwacht eigen vermogen
		
	
 
	- 
			Blz. 427
		
			
			Verwacht vreemd vermogen
		
	
 
	- 
			Blz. 428
		
			
			Risico’s
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 429
		
			
			Zanddijk B.V.
		
			
	- 
			Blz. 430
		
			
			Vestigingsplaats
		
	
 
	- 
			Blz. 431
		
			
			Oprichting/deelname provincie
		
	
 
	- 
			Blz. 432
		
			
			Publiek belang
		
	
 
	- 
			Blz. 433
		
			
			Programma begroting
		
	
 
	- 
			Blz. 434
		
			
			Bestuurlijk belang
		
	
 
	- 
			Blz. 435
		
			
			Doelstelling
		
	
 
	- 
			Blz. 436
		
			
			Bezoldiging
		
	
 
	- 
			Blz. 437
		
			
			Aandeelhoudersstrategie
		
	
 
	- 
			Blz. 438
		
			
			Verwacht financieel resultaat
		
	
 
	- 
			Blz. 439
		
			
			Verwachte dividenduitkering
		
	
 
	- 
			Blz. 440
		
			
			Verwacht financieel belang
		
	
 
	- 
			Blz. 441
		
			
			Verwacht eigen vermogen
		
	
 
	- 
			Blz. 442
		
			
			Verwacht vreemd vermogen
		
	
 
	- 
			Blz. 443
		
			
			Risico’s
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 444
		
			
			Zeeuwse Energie Houdstermaatschappij N.V. (ZEH)
		
			
	- 
			Blz. 445
		
			
			Vestigingsplaats
		
	
 
	- 
			Blz. 446
		
			
			Oprichting/deelname provincie
		
	
 
	- 
			Blz. 447
		
			
			Publiek belang
		
	
 
	- 
			Blz. 448
		
			
			Programma begroting
		
	
 
	- 
			Blz. 449
		
			
			Bestuurlijk belang
		
	
 
	- 
			Blz. 450
		
			
			Doelstelling
		
	
 
	- 
			Blz. 451
		
			
			Bezoldiging
		
	
 
	- 
			Blz. 452
		
			
			Aandeelhoudersstrategie
		
	
 
	- 
			Blz. 453
		
			
			Verwacht financieel resultaat
		
	
 
	- 
			Blz. 454
		
			
			Verwachte dividenduitkering
		
	
 
	- 
			Blz. 455
		
			
			Verwacht financieel belang
		
	
 
	- 
			Blz. 456
		
			
			Verwacht eigen vermogen
		
	
 
	- 
			Blz. 457
		
			
			Verwacht vreemd vermogen
		
	
 
	- 
			Blz. 458
		
			
			Risico’s
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 459
		
			
			Stedin Netwerkbeheer B.V.
		
			
	- 
			Blz. 460
		
			
			Vestigingsplaats
		
	
 
	- 
			Blz. 461
		
			
			Oprichting/deelname provincie
		
	
 
	- 
			Blz. 462
		
			
			Publiek belang
		
	
 
	- 
			Blz. 463
		
			
			Programma begroting
		
	
 
	- 
			Blz. 464
		
			
			Bestuurlijk belang
		
	
 
	- 
			Blz. 465
		
			
			Doelstelling
		
	
 
	- 
			Blz. 466
		
			
			Bezoldiging
		
	
 
	- 
			Blz. 467
		
			
			Aandeelhoudersstrategie
		
	
 
	- 
			Blz. 468
		
			
			Verwacht financieel resultaat
		
	
 
	- 
			Blz. 469
		
			
			Verwachte dividenduitkering
		
	
 
	- 
			Blz. 470
		
			
			Verwacht financieel belang
		
	
 
	- 
			Blz. 471
		
			
			Verwacht eigen vermogen
		
	
 
	- 
			Blz. 472
		
			
			Verwacht vreemd vermogen
		
	
 
	- 
			Blz. 473
		
			
			Risico’s
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 474
		
			
			North Sea Port SE
		
			
	- 
			Blz. 475
		
			
			Vestigingsplaats
		
	
 
	- 
			Blz. 476
		
			
			Oprichting/deelname provincie
		
	
 
	- 
			Blz. 477
		
			
			Publiek belang
		
	
 
	- 
			Blz. 478
		
			
			Programma begroting
		
	
 
	- 
			Blz. 479
		
			
			Bestuurlijk belang
		
	
 
	- 
			Blz. 480
		
			
			Doelstelling
		
	
 
	- 
			Blz. 481
		
			
			Bezoldiging
		
	
 
	- 
			Blz. 482
		
			
			Aandeelhoudersstrategie
		
	
 
	- 
			Blz. 483
		
			
			Verwacht financieel resultaat
		
	
 
	- 
			Blz. 484
		
			
			Verwachte dividenduitkering
		
	
 
	- 
			Blz. 485
		
			
			Verwacht financieel belang
		
	
 
	- 
			Blz. 486
		
			
			Verwacht eigen vermogen
		
	
 
	- 
			Blz. 487
		
			
			Verwacht vreemd vermogen
		
	
 
	- 
			Blz. 488
		
			
			Risico’s
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 489
		
			
			N.V. Westerscheldetunnel (WST)
		
			
	- 
			Blz. 490
		
			
			Vestigingsplaats
		
	
 
	- 
			Blz. 491
		
			
			Oprichting/deelname provincie
		
	
 
	- 
			Blz. 492
		
			
			Publiek belang
		
	
 
	- 
			Blz. 493
		
			
			Programma begroting
		
	
 
	- 
			Blz. 494
		
			
			Bestuurlijk belang
		
	
 
	- 
			Blz. 495
		
			
			Doelstelling
		
	
 
	- 
			Blz. 496
		
			
			Bezoldiging
		
	
 
	- 
			Blz. 497
		
			
			Aandeelhoudersstrategie
		
	
 
	- 
			Blz. 498
		
			
			Verwacht financieel resultaat
		
	
 
	- 
			Blz. 499
		
			
			Verwachte dividenduitkering
		
	
 
	- 
			Blz. 500
		
			
			Verwacht financieel belang
		
	
 
	- 
			Blz. 501
		
			
			Verwacht eigen vermogen
		
	
 
	- 
			Blz. 502
		
			
			Verwacht vreemd vermogen
		
	
 
	- 
			Blz. 503
		
			
			Risico’s
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 504
		
			
			N.V. Economische Impuls Zeeland (Impuls)
		
			
	- 
			Blz. 505
		
			
			Vestigingsplaats
		
	
 
	- 
			Blz. 506
		
			
			Oprichting/deelname provincie
		
	
 
	- 
			Blz. 507
		
			
			Publiek belang
		
	
 
	- 
			Blz. 508
		
			
			Programma begroting
		
	
 
	- 
			Blz. 509
		
			
			Bestuurlijk belang
		
	
 
	- 
			Blz. 510
		
			
			Doelstelling
		
	
 
	- 
			Blz. 511
		
			
			Bezoldiging
		
	
 
	- 
			Blz. 512
		
			
			Aandeelhoudersstrategie
		
	
 
	- 
			Blz. 513
		
			
			Verwacht financieel resultaat
		
	
 
	- 
			Blz. 514
		
			
			Verwachte dividenduitkering
		
	
 
	- 
			Blz. 515
		
			
			Verwacht financieel belang
		
	
 
	- 
			Blz. 516
		
			
			Verwacht eigen vermogen
		
	
 
	- 
			Blz. 517
		
			
			Verwacht vreemd vermogen
		
	
 
	- 
			Blz. 518
		
			
			Risico’s
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 519
		
			
			Nederlandse Waterschapsbank N.V. (NWB)
		
			
	- 
			Blz. 520
		
			
			Vestigingsplaats
		
	
 
	- 
			Blz. 521
		
			
			Oprichting/deelname provincie
		
	
 
	- 
			Blz. 522
		
			
			Publiek belang
		
	
 
	- 
			Blz. 523
		
			
			Programma begroting
		
	
 
	- 
			Blz. 524
		
			
			Bestuurlijk belang
		
	
 
	- 
			Blz. 525
		
			
			Doelstelling
		
	
 
	- 
			Blz. 526
		
			
			Bezoldiging
		
	
 
	- 
			Blz. 527
		
			
			Aandeelhoudersstrategie
		
	
 
	- 
			Blz. 528
		
			
			Verwacht financieel resultaat
		
	
 
	- 
			Blz. 529
		
			
			Verwachte dividenduitkering
		
	
 
	- 
			Blz. 530
		
			
			Verwacht financieel belang
		
	
 
	- 
			Blz. 531
		
			
			Verwacht eigen vermogen
		
	
 
	- 
			Blz. 532
		
			
			Verwacht vreemd vermogen
		
	
 
	- 
			Blz. 533
		
			
			Risico’s
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 534
		
			
			GBE Aqua B.V.
		
			
	- 
			Blz. 535
		
			
			Vestigingsplaats
		
	
 
	- 
			Blz. 536
		
			
			Oprichting/deelname provincie
		
	
 
	- 
			Blz. 537
		
			
			Publiek belang
		
	
 
	- 
			Blz. 538
		
			
			Programma begroting
		
	
 
	- 
			Blz. 539
		
			
			Bestuurlijk belang
		
	
 
	- 
			Blz. 540
		
			
			Doelstelling
		
	
 
	- 
			Blz. 541
		
			
			Bezoldiging
		
	
 
	- 
			Blz. 542
		
			
			Aandeelhoudersstrategie
		
	
 
	- 
			Blz. 543
		
			
			Verwacht financieel resultaat
		
	
 
	- 
			Blz. 544
		
			
			Verwachte dividenduitkering
		
	
 
	- 
			Blz. 545
		
			
			Verwacht financieel belang
		
	
 
	- 
			Blz. 546
		
			
			Verwacht eigen vermogen
		
	
 
	- 
			Blz. 547
		
			
			Verwacht vreemd vermogen
		
	
 
	- 
			Blz. 548
		
			
			Risico’s
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 549
		
			
			Westerschelde Ferry B.V. (WSF)
		
			
	- 
			Blz. 550
		
			
			Vestigingsplaats
		
	
 
	- 
			Blz. 551
		
			
			Oprichting/deelname provincie
		
	
 
	- 
			Blz. 552
		
			
			Publiek belang
		
	
 
	- 
			Blz. 553
		
			
			Programma begroting
		
	
 
	- 
			Blz. 554
		
			
			Bestuurlijk belang
		
	
 
	- 
			Blz. 555
		
			
			Doelstelling
		
	
 
	- 
			Blz. 556
		
			
			Bezoldiging
		
	
 
	- 
			Blz. 557
		
			
			Aandeelhoudersstrategie
		
	
 
	- 
			Blz. 558
		
			
			Verwacht financieel resultaat
		
	
 
	- 
			Blz. 559
		
			
			Verwachte dividenduitkering
		
	
 
	- 
			Blz. 560
		
			
			Verwacht financieel belang
		
	
 
	- 
			Blz. 561
		
			
			Verwacht eigen vermogen
		
	
 
	- 
			Blz. 562
		
			
			Verwacht vreemd vermogen
		
	
 
	- 
			Blz. 563
		
			
			Risico’s
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 564
		
			
			Investeringsfonds Zeeland B.V. (IFZ)
		
			
	- 
			Blz. 565
		
			
			Vestigingsplaats
		
	
 
	- 
			Blz. 566
		
			
			Oprichting/deelname provincie
		
	
 
	- 
			Blz. 567
		
			
			Publiek belang
		
	
 
	- 
			Blz. 568
		
			
			Programma begroting
		
	
 
	- 
			Blz. 569
		
			
			Bestuurlijk belang
		
	
 
	- 
			Blz. 570
		
			
			Doelstelling
		
	
 
	- 
			Blz. 571
		
			
			Bezoldiging
		
	
 
	- 
			Blz. 572
		
			
			Aandeelhoudersstrategie
		
	
 
	- 
			Blz. 573
		
			
			Verwacht financieel resultaat
		
	
 
	- 
			Blz. 574
		
			
			Verwachte dividenduitkering
		
	
 
	- 
			Blz. 575
		
			
			Verwacht financieel belang
		
	
 
	- 
			Blz. 576
		
			
			Verwacht eigen vermogen
		
	
 
	- 
			Blz. 577
		
			
			Verwacht vreemd vermogen
		
	
 
	- 
			Blz. 578
		
			
			Risico’s
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 579
		
			
			Gemeentelijke vervoercentrale Zeeland B.V.
		
			
	- 
			Blz. 580
		
			
			Vestigingsplaats
		
	
 
	- 
			Blz. 581
		
			
			Oprichting/deelname provincie
		
	
 
	- 
			Blz. 582
		
			
			Publiek belang
		
	
 
	- 
			Blz. 583
		
			
			Programma begroting
		
	
 
	- 
			Blz. 584
		
			
			Bestuurlijk belang
		
	
 
	- 
			Blz. 585
		
			
			Doelstelling
		
	
 
	- 
			Blz. 586
		
			
			Bezoldiging
		
	
 
	- 
			Blz. 587
		
			
			Aandeelhoudersstrategie
		
	
 
	- 
			Blz. 588
		
			
			Verwacht financieel resultaat
		
	
 
	- 
			Blz. 589
		
			
			Verwachte dividenduitkering
		
	
 
	- 
			Blz. 590
		
			
			Verwacht financieel belang
		
	
 
	- 
			Blz. 591
		
			
			Verwacht eigen vermogen
		
	
 
	- 
			Blz. 592
		
			
			Verwacht vreemd vermogen
		
	
 
	- 
			Blz. 593
		
			
			Risico’s
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 594
		
			
			Vereniging Interprovinciaal Overleg (IPO)
		
			
	- 
			Blz. 595
		
			
			Vestigingsplaats
		
	
 
	- 
			Blz. 596
		
			
			Oprichting/deelname provincie
		
	
 
	- 
			Blz. 597
		
			
			Publiek belang
		
	
 
	- 
			Blz. 598
		
			
			Programma begroting
		
	
 
	- 
			Blz. 599
		
			
			Bestuurlijk belang
		
	
 
	- 
			Blz. 600
		
			
			Doelstelling
		
	
 
	- 
			Blz. 601
		
			
			Bezoldiging
		
	
 
	- 
			Blz. 602
		
			
			Aandeelhoudersstrategie
		
	
 
	- 
			Blz. 603
		
			
			Verwacht financieel resultaat
		
	
 
	- 
			Blz. 604
		
			
			Verwachte dividenduitkering
		
	
 
	- 
			Blz. 605
		
			
			Verwacht financieel belang
		
	
 
	- 
			Blz. 606
		
			
			Verwacht eigen vermogen
		
	
 
	- 
			Blz. 607
		
			
			Verwacht vreemd vermogen
		
	
 
	- 
			Blz. 608
		
			
			Risico’s
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 609
		
			
			Huis van de Nederlandse Provincies
		
			
	- 
			Blz. 610
		
			
			Vestigingsplaats
		
	
 
	- 
			Blz. 611
		
			
			Oprichting/deelname provincie
		
	
 
	- 
			Blz. 612
		
			
			Publiek belang
		
	
 
	- 
			Blz. 613
		
			
			Programma begroting
		
	
 
	- 
			Blz. 614
		
			
			Bestuurlijk belang
		
	
 
	- 
			Blz. 615
		
			
			Doelstelling
		
	
 
	- 
			Blz. 616
		
			
			Bezoldiging
		
	
 
	- 
			Blz. 617
		
			
			Aandeelhoudersstrategie
		
	
 
	- 
			Blz. 618
		
			
			Verwacht financieel resultaat
		
	
 
	- 
			Blz. 619
		
			
			Verwachte dividenduitkering
		
	
 
	- 
			Blz. 620
		
			
			Verwacht financieel belang
		
	
 
	- 
			Blz. 621
		
			
			Verwacht eigen vermogen
		
	
 
	- 
			Blz. 622
		
			
			Verwacht vreemd vermogen
		
	
 
	- 
			Blz. 623
		
			
			Risico’s
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 624
		
			
			Provinciaal fonds Nazorg gesloten stortplaatsen Zeeland
		
			
	- 
			Blz. 625
		
			
			Vestigingsplaats
		
	
 
	- 
			Blz. 626
		
			
			Oprichting/deelname provincie
		
	
 
	- 
			Blz. 627
		
			
			Publiek belang
		
	
 
	- 
			Blz. 628
		
			
			Programma begroting
		
	
 
	- 
			Blz. 629
		
			
			Bestuurlijk belang
		
	
 
	- 
			Blz. 630
		
			
			Doelstelling
		
	
 
	- 
			Blz. 631
		
			
			Bezoldiging
		
	
 
	- 
			Blz. 632
		
			
			Aandeelhoudersstrategie
		
	
 
	- 
			Blz. 633
		
			
			Verwacht financieel resultaat
		
	
 
	- 
			Blz. 634
		
			
			Verwachte dividenduitkering
		
	
 
	- 
			Blz. 635
		
			
			Verwacht financieel belang
		
	
 
	- 
			Blz. 636
		
			
			Verwacht eigen vermogen
		
	
 
	- 
			Blz. 637
		
			
			Verwacht vreemd vermogen
		
	
 
	- 
			Blz. 638
		
			
			Risico’s
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 639
		
			
			Benelux Groepering voor Territoriale Samenwerking (BGTS) North Sea Port District
		
			
	- 
			Blz. 640
		
			
			Vestigingsplaats
		
	
 
	- 
			Blz. 641
		
			
			Oprichting/deelname provincie
		
	
 
	- 
			Blz. 642
		
			
			Publiek belang
		
	
 
	- 
			Blz. 643
		
			
			Programma begroting
		
	
 
	- 
			Blz. 644
		
			
			Bestuurlijk belang
		
	
 
	- 
			Blz. 645
		
			
			Doelstelling
		
	
 
	- 
			Blz. 646
		
			
			Bezoldiging
		
	
 
	- 
			Blz. 647
		
			
			Aandeelhoudersstrategie
		
	
 
	- 
			Blz. 648
		
			
			Verwacht financieel resultaat
		
	
 
	- 
			Blz. 649
		
			
			Verwachte dividenduitkering
		
	
 
	- 
			Blz. 650
		
			
			Verwacht financieel belang
		
	
 
	- 
			Blz. 651
		
			
			Verwacht eigen vermogen
		
	
 
	- 
			Blz. 652
		
			
			Verwacht vreemd vermogen
		
	
 
	- 
			Blz. 653
		
			
			Risico’s
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 654
		
			
			Benelux Groepering voor Territoriale Samenwerking (BGTS) Geopark Schelde Delta
		
			
	- 
			Blz. 655
		
			
			Vestigingsplaats
		
	
 
	- 
			Blz. 656
		
			
			Oprichting/deelname provincie
		
	
 
	- 
			Blz. 657
		
			
			Publiek belang
		
	
 
	- 
			Blz. 658
		
			
			Programma begroting
		
	
 
	- 
			Blz. 659
		
			
			Bestuurlijk belang
		
	
 
	- 
			Blz. 660
		
			
			Doelstelling
		
	
 
	- 
			Blz. 661
		
			
			Bezoldiging
		
	
 
	- 
			Blz. 662
		
			
			Aandeelhoudersstrategie
		
	
 
	- 
			Blz. 663
		
			
			Verwacht financieel resultaat
		
	
 
	- 
			Blz. 664
		
			
			Verwachte dividenduitkering
		
	
 
	- 
			Blz. 665
		
			
			Verwacht financieel belang
		
	
 
	- 
			Blz. 666
		
			
			Verwacht eigen vermogen
		
	
 
	- 
			Blz. 667
		
			
			Verwacht vreemd vermogen
		
	
 
	- 
			Blz. 668
		
			
			Risico’s
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 669
		
			
			Benelux Groepering voor Territoriale Samenwerking (BGTS) Landschapspark Zwinstreek
		
			
	- 
			Blz. 670
		
			
			Vestigingsplaats
		
	
 
	- 
			Blz. 671
		
			
			Oprichting/deelname provincie
		
	
 
	- 
			Blz. 672
		
			
			Publiek belang
		
	
 
	- 
			Blz. 673
		
			
			Programma begroting
		
	
 
	- 
			Blz. 674
		
			
			Bestuurlijk belang
		
	
 
	- 
			Blz. 675
		
			
			Doelstelling
		
	
 
	- 
			Blz. 676
		
			
			Bezoldiging
		
	
 
	- 
			Blz. 677
		
			
			Aandeelhoudersstrategie
		
	
 
	- 
			Blz. 678
		
			
			Verwacht financieel resultaat
		
	
 
	- 
			Blz. 679
		
			
			Verwachte dividenduitkering
		
	
 
	- 
			Blz. 680
		
			
			Verwacht financieel belang
		
	
 
	- 
			Blz. 681
		
			
			Verwacht eigen vermogen
		
	
 
	- 
			Blz. 682
		
			
			Verwacht vreemd vermogen
		
	
 
	- 
			Blz. 683
		
			
			Risico’s
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 684
		
			
			Europese Groepering voor Territoriale Samenwerking (EGTS) Linieland van Waas en Hulst
		
			
	- 
			Blz. 685
		
			
			Vestigingsplaats
		
	
 
	- 
			Blz. 686
		
			
			Oprichting/deelname provincie
		
	
 
	- 
			Blz. 687
		
			
			Publiek belang
		
	
 
	- 
			Blz. 688
		
			
			Programma begroting
		
	
 
	- 
			Blz. 689
		
			
			Bestuurlijk belang
		
	
 
	- 
			Blz. 690
		
			
			Doelstelling
		
	
 
	- 
			Blz. 691
		
			
			Bezoldiging
		
	
 
	- 
			Blz. 692
		
			
			Aandeelhoudersstrategie
		
	
 
	- 
			Blz. 693
		
			
			Verwacht financieel resultaat
		
	
 
	- 
			Blz. 694
		
			
			Verwachte dividenduitkering
		
	
 
	- 
			Blz. 695
		
			
			Verwacht financieel belang
		
	
 
	- 
			Blz. 696
		
			
			Verwacht eigen vermogen
		
	
 
	- 
			Blz. 697
		
			
			Verwacht vreemd vermogen
		
	
 
	- 
			Blz. 698
		
			
			Risico’s
		
	
 
			
	 
			
	 
	- 
			Blz. 699
		
			
			Paragraaf Grondbeleid
		
			
	- 
			Blz. 700
		
			
			Inleiding
		
	
 
	- 
			Blz. 701
		
			
			Beleid
		
	
 
	- 
			Blz. 702
		
			
			Speerpunten
		
	
 
	- 
			Blz. 703
		
			
			Opgaven
		
	
 
	- 
			Blz. 704
		
			
			Beleidskader
		
	
 
	- 
			Blz. 705
		
			
			Resultaten, winst en risico's
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 706
		
			
			Paragraaf Openbaarheid (Wet open overheid)
		
			
	- 
			Blz. 707
		
			
			Inleiding
		
	
 
	- 
			Blz. 708
		
			
			Woo-verzoeken
		
	
 
	- 
			Blz. 709
		
			
			Beleid
		
	
 
	- 
			Blz. 710
		
			
			Uitgangspunten
		
	
 
	- 
			Blz. 711
		
			
			Toekomstbeeld Open Zeeland
		
	
 
	- 
			Blz. 712
		
			
			Speerpunten
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 713
		
			
			Paragraaf Wind in de Zeilen
		
			
	- 
			Blz. 714
		
			
			Inleiding
		
	
 
	- 
			Blz. 715
		
			
			Compensatiepakket
		
	
 
			
	 
			
	 
	- 
			Blz. 716
		
			
			Financiële begroting 2025
		
			
	- 
			Blz. 717
		
			
			Lasten en baten en toelichting per programma
		
			
	- 
			Blz. 718
		
			
			Inleiding
		
	
 
	- 
			Blz. 719
		
			
			Tabel lasten en baten per programma
		
	
 
	- 
			Blz. 720
		
			
			Toelichting lasten en baten per programma
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 721
		
			
			Meerjarenperspectief en toelichting
		
			
	- 
			Blz. 722
		
			
			Inleiding
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 723
		
			
			Uiteenzetting van de financiële positie
		
			
	- 
			Blz. 724
		
			
			Toelichting op de ramingen uit de begroting en de meerjarenraming
		
	
 
	- 
			Blz. 725
		
			
			Jaarlijks terugkerende arbeidskosten gerelateerde verplichtingen van vergelijkbaar volume
		
	
 
	- 
			Blz. 726
		
			
			Investeringen
		
	
 
	- 
			Blz. 727
		
			
			Financiering
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 728
		
			
			Geprognosticeerde balans
		
			
	- 
			Blz. 729
		
			
			Inleiding
		
	
 
	- 
			Blz. 730
		
			
			Tabel geprognosticeerde balans
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 731
		
			
			Investeringen
		
			
	- 
			Blz. 732
		
			
			Tabel investeringen
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 733
		
			
			Mutaties reserves, voorzieningen en overlopende passiva
		
			
	- 
			Blz. 734
		
			
			Inleiding
		
	
 
	- 
			Blz. 735
		
			
			Reserves
		
	
 
	- 
			Blz. 736
		
			
			Tabel mutaties reserves
		
	
 
	- 
			Blz. 737
		
			
			Algemene reserve
		
	
 
	- 
			Blz. 738
		
			
			Bestemmingsreserves
		
	
 
	- 
			Blz. 739
		
			
			Bestemmingsreserves dekking kapitaallasten
		
	
 
	- 
			Blz. 740
		
			
			Voorzieningen
		
	
 
	- 
			Blz. 741
		
			
			Specificatie voorzieningen
		
	
 
	- 
			Blz. 742
		
			
			Voorzieningen conform artikel 44.2 C BBV
		
	
 
	- 
			Blz. 743
		
			
			Voorzieningen conform artikel 44.1 A BBV
		
	
 
	- 
			Blz. 744
		
			
			Overlopende passiva
		
	
 
	- 
			Blz. 745
		
			
			Specificatie overlopende passiva
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 746
		
			
			Incidentele en structurele lasten en baten per programma
		
			
	- 
			Blz. 747
		
			
			Inleiding
		
	
 
	- 
			Blz. 748
		
			
			Uitgangspunten
		
	
 
	- 
			Blz. 749
		
			
			Tabel incidentele lasten en baten per programma
		
	
 
	- 
			Blz. 750
		
			
			Toelichting staat van incidentele baten en lasten
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 751
		
			
			Structurele toevoegingen en onttrekkingen aan de reserves
		
			
	- 
			Blz. 752
		
			
			Tabel structurele toevoegingen en onttrekkingen aan reserves
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 753
		
			
			Lasten en baten per taakveld
		
			
	- 
			Blz. 754
		
			
			Lasten en baten per taakveld
		
	
 
			
	 
	- 
			Blz. 755
		
			
			EMU saldo
		
			
	- 
			Blz. 756
		
			
			Inleiding
		
	
 
	- 
			Blz. 757
		
			
			Tabel EMU saldo
		
	
 
			
	 
			
	 
	- 
		
			
			Zoeken
		
	
 
	- 
		
			
			Publicatie bijlagen
		
	
 
	- 
		
			
			Contact
		
	
 
	- 
		
			
			PrivacyStatement
		
	
 
	- 
		
			
			Sitemap