-
Blz. 1
Begroting 2024
-
Blz. 2
Begroting 2024
-
Blz. 3
Programma’s
-
Blz. 4
Inleiding begroting
-
Blz. 5
Inleiding
-
Blz. 6
Begroting 2024 in één oogopslag
-
Blz. 7
Begroting 2024 in één oogopslag
-
Blz. 8
1-1 Grote projecten
-
Blz. 9
Inleiding Grote projecten
-
Blz. 10
Inleiding
-
Blz. 11
Grote projecten
-
Blz. 12
Mijlpalen 2024
-
Blz. 13
Uitgangspunten grote projecten
-
Blz. 14
Kader grote projecten
-
Blz. 15
Wat mag het kosten?
-
Blz. 16
Natuurpakket Westerschelde
-
Blz. 17
Omschrijving
-
Blz. 18
Risico's
-
Blz. 19
Genomen besluiten
-
Blz. 20
Doelstelling
-
Blz. 21
Realiseren van ten minste 600 ha estuariene natuur conform de Herijking Natuurpakket Westerschelde
-
Blz. 22
Invulling geven aan de overige afspraken (landbouwflankerend beleid, grensoverschrijdende samenwerking Landschapspark Zwinstreek, Grenspark)
-
Blz. 23
Mogelijk maken van recreatief medegebruik in de Hedwigepolder (panoramaheuvel en bijbehorende infrastructuur)
-
Blz. 24
Na afronding van de natuurherstelprojecten inregelen van het beheer en het opvolgen van projecten door middel van monitoring.
-
Blz. 25
Realisatie van het project Zimmerman
-
Blz. 26
Waterdunen
-
Blz. 27
Omschrijving
-
Blz. 28
Risico's
-
Blz. 29
Genomen besluiten
-
Blz. 30
Doelstelling
-
Blz. 31
Een oplossing voor kustveiligheid
-
Blz. 32
Een voor recreanten uiterst aantrekkelijk gebied
-
Blz. 33
Afronding en nazorg van het project
-
Blz. 34
Natuurherstel van de Westerschelde
-
Blz. 35
Getijdenduiker volledig operationeel
-
Blz. 36
Zanddijk
-
Blz. 37
Omschrijving
-
Blz. 38
Voortgang algemeen
-
Blz. 39
Risico's
-
Blz. 40
Genomen besluiten
-
Blz. 41
Doelstelling
-
Blz. 42
De verkeersveiligheid is verbeterd, de bereikbaarheid van Yerseke is vergroot en er is minder onderhoud nodig voor de N673.
-
Blz. 43
Samenwerkingsmogelijkheden zijn benut, de zogenaamde meekoppelkansen, ter verbetering van de spoorveiligheid en de behartiging van de belangen van de omgeving.
-
Blz. 44
Traverse Kapellebrug
-
Blz. 45
Omschrijving
-
Blz. 46
Voortgang algemeen
-
Blz. 47
Risico's
-
Blz. 48
Genomen besluiten
-
Blz. 49
Doelstelling
-
Blz. 50
Doelstelling reconstructie Kapellebrug
-
Blz. 51
Ondertekening Samenwerkingsovereenkomst met gemeente Hulst
-
Blz. 52
Vernieuwen en verleggen kabels en leidingen door DNWG
-
Blz. 53
Aanbesteding en gunning van de reconstructie van de Gentsevaart en de werkzaamheden aan het riool
-
Blz. 54
Verkrijgen van een onherroepelijke omgevingsvergunning
-
Blz. 55
Samen met aannemer de omgeving informeren over de start van de werkzaamheden
-
Blz. 56
Starten door de aannemer met de reconstructie
-
Blz. 57
1-2 Strategische opgave
-
Blz. 58
Landelijk Gebied en Stikstof
-
Blz. 59
Omschrijving
-
Blz. 60
Ambitie
-
Blz. 61
Inzet
-
Blz. 62
Proces
-
Blz. 63
Te behalen resultaten 2024
-
Blz. 64
Wat mag het kosten?
-
Blz. 65
2 Programma Woonplaats Zeeland
-
Blz. 66
Inleiding en ontwikkelingen
-
Blz. 67
Speerpunten
-
Blz. 68
Beleidskader
-
Blz. 69
Reguliere taken
-
Blz. 70
Deltawateren
-
Blz. 71
Kwaliteitskust: recreatie, toerisme en vrijetijd
-
Blz. 72
Omgevingswet en Ruimtelijke Ordening
-
Blz. 73
Wonen
-
Blz. 74
Beter benutten van regionale bedrijventerreinen
-
Blz. 75
Milieu
-
Blz. 76
Doelstelling
-
Blz. 77
Law Delta
-
Blz. 78
Afronden (ruimtelijke) procedures samen met de gemeente Vlissingen en het Rijk.
-
Blz. 79
Voorbereiding omgevingswet
-
Blz. 80
Invulling geven aan opgave gericht werken en vroegtijdig samenwerken.
-
Blz. 81
Nieuwe interne- en externe samenwerkingsstructuren/werkprocessen.
-
Blz. 82
Voorbereidingsacties vormgeven en implementatie digitaal stelsel Omgevingswet
-
Blz. 83
Kwaliteitskust: recreatie, toerisme en vrijetijd
-
Blz. 84
Kiezen voor passende doelgroepen: verbreden Zeeuwse identiteit en imago
-
Blz. 85
Stimuleren spreiden van toerisme in tijd en ruimte
-
Blz. 86
Zorgen voor een toekomstbestendige sector met vitale bedrijven en ontwikkeling met kwaliteit
-
Blz. 87
Zorgen voor divers aanbod
-
Blz. 88
Effecten op leefomgeving betrekken bij recreatieve ontwikkelingen
-
Blz. 89
Inwoners van Zeeland kennen en ervaren de meerwaarde van de vrijetijdssector op de Zeeuwse samenleving
-
Blz. 90
Milieu: woon- en werkklimaat zijn versterkt
-
Blz. 91
Uitvoeren Milieuprogramma 2023-2027
-
Blz. 92
Water en Bodem met kwaliteit
-
Blz. 93
Aanwijzen en bewaken beschermingsgebieden drinkwaterwinningen
-
Blz. 94
Aanwijzen zwemlocaties en toezien op veilige en hygiënische omstandigheden in samenwerking met waterbeheerder en RUD
-
Blz. 95
Bevorderen van een goed en efficiënt functionerende waterketen
-
Blz. 96
Monitoren van de uitvoering van het Waterschapsbeheerprogramma en het analyseren van de voortgang via de jaarlijkse voortgangsrapportages overeenkomstig de voor waterkwaliteit geformuleerde doelstellingen in het provinciaal waterprogramma.
-
Blz. 97
Monitoren van de uitvoering van het Waterschapsbeheerprogramma en het analyseren van de voortgang via de jaarlijkse voortgangsrapportages overeenkomstig de voor waterkwantiteit geformuleerde doelstellingen in de Omgevingsverordening Zeeland.
-
Blz. 98
Zoeken naar synergie mogelijkheden voor realisatie waterdoelen met provinciale opgaven.
-
Blz. 99
Deltawateren
-
Blz. 100
Bevorderen kennisuitwisseling, communicatie en samenwerking door actieve bijdrage aan en in het gebiedsoverleg Zuidwestelijke Delta
-
Blz. 101
Herbezinning op inzet gebiedspartijen voor Volkerak-Zoommeer naar aanleiding van gewijzigde rijksinzet
-
Blz. 102
Leveren actieve bijdrage aan de verdere planvorming voor het Grevelingenmeer
-
Blz. 103
Uitgevoerde studie Lange Termijn Perspectief Natuur Westerschelde doorvertalen
-
Blz. 104
Uitvoeren uitvoeringsprogramma Oosterscheldevisie
-
Blz. 105
Voorbereiden suppletie Galgenplaat door inzet op verwerven van een EU-cofinancieringsbijdrage voor de uitvoering
-
Blz. 106
Ruimtelijke kwaliteit: wonen
-
Blz. 107
Aanpak van flexwonen en huisvesting buitenlandse werknemers
-
Blz. 108
Aanpak verduurzaming woningvoorraad door de inzet van duurzaamheidsleningen
-
Blz. 109
Actualisatie van de kwalitatieve woningvraag op basis van de demografische prognose 2022
-
Blz. 110
Monitoring van de ontwikkelingen in de woningvoorraad en woningbouwplannen
-
Blz. 111
Samen met gemeenten uitvoeren actielijnen van de Zeeuwse woonagenda
-
Blz. 112
Samen met Rijk en gemeenten uitvoering geven aan de Zeeuwse Woondeal
-
Blz. 113
Uitvoeren van de regeling gebiedsgerichte projecten
-
Blz. 114
Uitvoering van de subsidieregeling hergebruik leegstaande panden (HELP)
-
Blz. 115
Uitvoering van de subsidieregeling Provinciale Impuls Wonen
-
Blz. 116
Zorgdragen voor de actualisatie van de regionale woningmarktafspraken
-
Blz. 117
Ruimtelijke kwaliteit versterken: impuls bedrijventerreinen
-
Blz. 118
Bieden van advies en analyse van de economische behoefteprognoses
-
Blz. 119
Uitvoering van de subsidieregeling Fysieke maatregelen
-
Blz. 120
Uitvoering van de subsidieregeling Planvorming en Procesondersteuning
-
Blz. 121
Zorgen voor voldoende planologische ruimte voor bedrijven door met de gemeenten de regionale bedrijventerreinenprogramma’s te actualiseren op basis van de prognose uit 2019
-
Blz. 122
Trendindicatoren
-
Blz. 123
Doelindicatoren
-
Blz. 124
Wat mag het kosten?
-
Blz. 125
3 Programma Balans in landelijk gebied
-
Blz. 126
Inleiding en ontwikkelingen
-
Blz. 127
Speerpunten
-
Blz. 128
Beleidskader
-
Blz. 129
Reguliere taken
-
Blz. 130
Maatschappelijk effect
-
Blz. 131
Doelstelling
-
Blz. 132
Realisatie Natuurnetwerk
-
Blz. 133
Blijven toepassen algemene uitgangspunten onder andere verwerving op basis van vrijwilligheid, geen planologische schaduwwerking en afstemming tussen natuur en landbouw.
-
Blz. 134
Continuering inzet Kavelruilbureau in combinatie met de Grondbank Zeeland
-
Blz. 135
Versnelling van realisatie van de resterende natuurontwikkelingsopgave door middel van aanbod en kansen die zich voordoen
-
Blz. 136
Natuurbeheer en natuurbescherming
-
Blz. 137
Bescherming van natuurgebieden en soorten via de bestaande wetgeving, zoals vastgelegd in de Omgevingswet en de Aanvullingswet natuur(Natuurnetwerk Zeeland) en de keuzes in de beleidsnota Natuurwetgeving
-
Blz. 138
Bestrijding van schade veroorzaakt door beschermde soorten en zorgdragen voor de uitkering van schadevergoedingen voor fauna
-
Blz. 139
De mogelijkheid onderzoeken voor het instellen van een subsidieregeling voor wolf-werende maatregelen.
-
Blz. 140
Evalueren onderzoek RUD Zeeland naar een passend uitvoeringsniveau van het natuurtoezicht in Zeeland, na evaluatie vervolgacties bepalen.
-
Blz. 141
Het verlenen van subsidie voor functieverandering en inrichting van nieuwe natuur en herstel van bestaande natuur op grond van het subsidiestelsel Natuur en Landschap met SKNL of nog nieuw te ontwikkelen instrumentarium.
-
Blz. 142
Monitoring van natuurgebieden volgens landelijke afspraken en het provinciaal monitoringsplan
-
Blz. 143
Provinciale aanpak invasieve exoten door middel van preventie, eliminatie en beheer, uitvoeren door middel van tenminste twee bestrijdingsacties
-
Blz. 144
Uitvoeren van minimaal drie projecten op het gebied van actief soortenbeleid.
-
Blz. 145
Uitwerken van de uitkomsten van de Passende Beoordelingen voor het snijden van zeegroenten en rapen en schelpdieren, evenementen en vliegbewegingen. Dit is afgesproken bij de totstandkoming van de beleidsnota Natuurwetgeving.
-
Blz. 146
Vergoeden en aansturen van agrarisch natuurbeheer via het Collectief Poldernatuur en daardoor een belangrijke bijdrage leveren aan de biodiversiteit en het landschap buiten de natuurgebieden
-
Blz. 147
Vergoeden en aansturen van natuurbeheer op grond van het subsidiestelsel Natuur en Landschap middels de kaders uit het Natuurbeheerplan
-
Blz. 148
Vaststellen van de laatste beheerplannen Manteling van Walcheren en Kop van Schouwen; starten met het actualiseren van de overige beheerplannen in relatie tot de stikstofproblematiek
-
Blz. 149
Natuurherstel
-
Blz. 150
Uitvoeren van tenminste vijf natuurmaatregelen gericht op het herstel van natuurwaarden in de stikstofgevoelige Natura 2000-gebieden.
-
Blz. 151
Uitvoeren van drie of meer nazorgprojecten in of nabij Natura2000-gebieden
-
Blz. 152
Natuurbeleving, -verbreding en -verbinding
-
Blz. 153
De bestaande 2700 kilometer wandelnetwerk en boerenlandpaden worden beheerd
-
Blz. 154
Doorgaan met de doelstelling om de 90% van de natuurgebieden toegankelijk en/of beleefbaar te houden.
-
Blz. 155
Een Zeeuwse uitwerking geven aan de agenda "Natuurinclusief".
-
Blz. 156
Het integreren en meer natuur-inclusief maken van minimaal 3 bestaande subsidieregelingen die de Provincie Zeeland nu heeft.
-
Blz. 157
Het stimuleren van maatschappelijke initiatieven op het vlak van natuur en landschap en het betrekken van vrijwilligers bij de natuur
-
Blz. 158
Het totaal aan voorzieningen, activiteiten, bezienswaardigheden en programma’s op het gebied van natuurbeleving is overzichtelijk op één plaats vindbaar
-
Blz. 159
In de praktijk brengen van de ontwikkelde brandingstrategie, in samenwerking met natuurorganisaties en toeristisch-recreatieve organisaties
-
Blz. 160
In of bij ten minste twee natuurgebieden extra (recreatieve) voorzieningen aanbrengen om de beleving van de natuur te vergroten
-
Blz. 161
Inzetten op verkrijging van de UNESCO status voor het Geopark Schelde Delta
-
Blz. 162
Ondersteunen van het Nationaal Park Oosterschelde bij de uitvoering van haar taken
-
Blz. 163
Een volhoudbare landbouw
-
Blz. 164
Het optimaliseren van het zoetwatersysteem voor de Zeeuwse landbouwbouwsector
-
Blz. 165
In 2024 nemen we tenminste twee Kritische Prestatie Indicatoren (KPI's) in gebruik die het mogelijk maken het landbouwbeleid te monitoren op basis van objectieve gegevens.
-
Blz. 166
Ondersteunen van minimaal één initiatief dat zich richt op de doelstelling voor de biologische sector
-
Blz. 167
Ondersteunen van tenminste drie programma’s ter bevordering van kennis en innovatie in de agrarische sector
-
Blz. 168
Ondersteunen van tenminste twee initiatieven die bijdragen aan de doelstellingen voor een betere bodemstructuur en bodemvruchtbaarheid
-
Blz. 169
Ondersteunen van tenminste twee initiatieven die bijdragen aan het herstel en beter benutten van functionele agrobiodiversiteit
-
Blz. 170
Ondersteunen van tenminste twee initiatieven die zich richten op de doelstelling voor het versterken van de positie van de boer in de keten
-
Blz. 171
Ondersteunen van tenminste twee initiatieven die zich richten op eiwittransitie
-
Blz. 172
Verbeteren agrarische structuur, tenminste 300 ha kavelruilen
-
Blz. 173
Trendindicatoren
-
Blz. 174
Doelindicatoren
-
Blz. 175
Wat mag het kosten?
-
Blz. 176
4 Programma Ondernemend Zeeland
-
Blz. 177
Inleiding en ontwikkelingen
-
Blz. 178
Speerpunten
-
Blz. 179
Reguliere taken
-
Blz. 180
Beleidskader
-
Blz. 181
Maatschappelijk effect
-
Blz. 182
Doelstelling
-
Blz. 183
Concurrentiepositie logistiek
-
Blz. 184
Ondersteunen van logistieke bedrijven in de energietransitie
-
Blz. 185
Ondersteunen van logistieke bedrijven bij robotisering en digitalisering
-
Blz. 186
Stimuleren samenwerking en innovatie in de logistiek, o.a. via Zeeland Connect
-
Blz. 187
Uitvoeren visie en roadmap logistiek i.s.m. Zeeland Connect
-
Blz. 188
Vertalen actieprogramma 2020 -2023 van de Topsector logistiek naar regionaal actieprogramma en uitvoering van de goederen vervoeragenda van het Ministerie van I&W, benutten “Haagse en Europese” Middelen.
-
Blz. 189
Arbeidsmarkt
-
Blz. 190
Aantrekken, scholen en trainen van kandidaten voor Zeeuwse sectoren (Techniekpact, Hospitalitypact, Zorgpact, Onderwijspact)
-
Blz. 191
Komen tot een soepele grensoverschrijdende arbeidsmarkt Zeeland – Vlaanderen
-
Blz. 192
Ontwikkelen tool: werving, selectie en plaatsing op basis van competenties
-
Blz. 193
Ontwikkelen van een gestructureerde aanpak gericht op het binden van jongeren aan de Zeeuwse arbeidsmarkt
-
Blz. 194
Opzetten van een warme ontvangst van arbeidsmigranten (uit binnen- en buitenland) (Expat Center, Zeeland Commissionair)
-
Blz. 195
Opzetten van toolbox voor werkgevers
-
Blz. 196
Concurrentiepositie Food
-
Blz. 197
Steunen van netwerkorganisaties Zeker Zeeuws en Food Delta Zeeland
-
Blz. 198
Stimuleren innovatie in de Zeeuwse agrofood en aquacultuur
-
Blz. 199
Stimuleren verdere ontwikkeling van de binnendijkse aquacultuur.
-
Blz. 200
Voorzitterschap landelijke Bestuurlijk Platform Visserijoverheden
-
Blz. 201
Stimuleren nieuwe vormen van schelpdierkweek
-
Blz. 202
Concurrentiepositie Zeeuwse ondernemers
-
Blz. 203
Deelnemen aan platform ENZuid (Economisch Netwerk Zuid Nederland)
-
Blz. 204
Dockwize: uitvoering van de prestatieafspraken
-
Blz. 205
Ondersteunen algemene netwerk-, acquisitie en representatieactiviteiten
-
Blz. 206
Ondersteunen van de Zeeuwse ondernemers (starters en MKB)
-
Blz. 207
Uitvoering prestatieafspraken door Impuls Zeeland
-
Blz. 208
Uitvoering prestatieafspraken door Roosevelt Institute for American Studies
-
Blz. 209
Uitvoering prestatieafspraken door Zeeuwse Milieufederatie (ZMf)
-
Blz. 210
Campus Zeeland
-
Blz. 211
Delta Climate Center
-
Blz. 212
Onderbrengen onderzoeksprogramma Vlaanderen-Nederland Deltavraagstukken bij Delta Kenniscentrum
-
Blz. 213
Opening en start opleidingen aan het Joint Research Center
-
Blz. 214
Verbinden tracks Engeneering en Innovation aan (Zeeuwse) onderwijs- en onderzoeksinfrastructuur en bedrijfsleven/opgaven
-
Blz. 215
Versterken businessmodel, organiserend vermogen in intersectorale samenwerking tussen de al bestaande netwerken (professionaliseren en verbinden met eco-systeem)
-
Blz. 216
Versterken gehele onderwijs- en onderzoekskolom van PO - WO
-
Blz. 217
Innovatie infrastructuur en - fondsen
-
Blz. 218
Uitvoeringgeven aan investeringsprogramma Regio Deal North Sea Port District en Regio Deal Zeeuws-Vlaanderen ‘Zeeuwen zelf aan zet.
-
Blz. 219
Het benutten van nationale en Europese programma’s als cofinanciering bij de realisatie van innovatie en economische structuurversterking
-
Blz. 220
Uitvoering geven aan de Europese programma’s waarin Zeeland partner is
-
Blz. 221
Uitvoering geven aan de subsidieregeling Zeeland in Stroomversnelling.
-
Blz. 222
Uitvoering geven aan het Investeringsfonds Zeeland BV.
-
Blz. 223
Verlenen van subsidie aan voorstellen ter stimulering van innovatie en verbetering van het gebruik van financieringsregelingen
-
Blz. 224
Marketing en Imago
-
Blz. 225
Continueren van de digitale marktbewerking dmv het platform www.zeeland.com en daaraan verbonden social media kanalen..
-
Blz. 226
Samen met de netwerkpartners de positioneringsstrategie voor Zeeland uitdragen als basis voor een sterk merk Zeeland
-
Blz. 227
Samen met de partners een zelfstandige merkorganisatie oprichten.
-
Blz. 228
Via marketing- en promotieactiviteiten in samenwerking met regionale partners werken aan het bereiken van specifieke doelgroepen die nodig zijn voor het oplossen van actuele vraagstukken.
-
Blz. 229
Circulaire economie
-
Blz. 230
IPO provinciale krachtenkaart en kansenkaart circulair
-
Blz. 231
Samenwerking Zeeuwse Overheden
-
Blz. 232
We stimuleren de industrie om circulair te werken, o.a. door deel te nemen aan de programmalijn Circular Delta van Smart Delta Resources.
-
Blz. 233
We rollen biobased en circulair inkopen uit binnen Zeeland via ‘Maatschappelijk Verantwoord Inkopen’. SDG’s (Sustainable Development Goals) zijn hierin leidend.
-
Blz. 234
We stimuleren circulair bouwen via het K&I netwerk circulair bouwen via projecten in onder andere EN Zuid-verband. We subsidiëren de Biobased Innovation Garden.
-
Blz. 235
We stimuleren circulaire innovaties bij MKB’ers, o.a. door een bewustwordingscampagne, met als opvolging circulair/biobased innovatievouchers, het CIRCO project en Symbioses4Growth(S4G) project.
-
Blz. 236
We werken aan de ‘duurzame havens’ samen met Portiz, NSP en Zeeuwse Milieufederatie waarbij we acties van de werkgroep Vitaal Sloegebied en Kanaalzone integreren.
-
Blz. 237
Trendindicatoren
-
Blz. 238
Doelindicatoren
-
Blz. 239
Wat mag het kosten?
-
Blz. 240
5 Programma Mobiliteit op maat
-
Blz. 241
Inleiding en ontwikkelingen
-
Blz. 242
Speerpunten
-
Blz. 243
Beleidskader
-
Blz. 244
Reguliere taken
-
Blz. 245
Maatschappelijk effect
-
Blz. 246
Doelstelling
-
Blz. 247
Doelmatig en doeltreffend beheer (water)wegen
-
Blz. 248
De versterking van de samenwerking met andere (vaar)wegbeheerders middels periodieke afstemmingsmomenten, we richten ons onder andere op een goede afstemming van wegwerkzaamheden en het voorkomen van overlast voor de weggebruikers.
-
Blz. 249
Het plannen en uitvoeren van onderhoudswerkzaamheden aan infrastructurele kapitaalgoederen op dusdanige wijze dat ze op het vastgestelde niveau in stand worden gehouden.
-
Blz. 250
Nadere uitwerking assetmanagement door actualisatie en implementatie uitvoeringsstrategieën
-
Blz. 251
Verbetering verkeersveiligheid
-
Blz. 252
Algemene coördinatietaken (monitoring, kennisoverdracht, beleidsontwikkeling, subsidies)
-
Blz. 253
We maken de provinciale infrastructuur veiliger en stimuleren andere Zeeuwse wegbeheerders hetzelfde te doen
-
Blz. 254
We maken het verkeer veiliger voor kwetsbare en onervaren weggebruikers
-
Blz. 255
We verminderen de risico’s van afleiding in het verkeer
-
Blz. 256
We verminderen de risico’s van vermenging van landbouwverkeer met ander verkeer
-
Blz. 257
We verminderen het aantal verkeersovertredingen.
-
Blz. 258
Goede bereikbaarheid voor bedrijven, bezoekers en bewoners
-
Blz. 259
De logistieke processen verbeteren door het toepassen van de nieuwe technologieën, de digitalisering van het bedrijfsleven te stimuleren en samenwerking en data-uitwisseling te promoten en initiëren
-
Blz. 260
Het verbeteren van de logistieke processen door het toepassen van corridormanagement
-
Blz. 261
Start planuitwerking Rail Gent Terneuzen en het inrichten van de organisatie daarvoor na afronding van de Europese CEF-studie 2020.
-
Blz. 262
Versterken van het incidentmanagement en verkeersmanagement om te zorgen dat hinder voor het verkeer als gevolg van incidenten en topdrukte evenementen zo gering mogelijk is, uitvoeren van het bestuurlijk vastgestelde actieplan met de partners
-
Blz. 263
Wegeninvesteringen
-
Blz. 264
Wegeninvesteringen op gestructureerde wijze programmeren, rekening houdend met de relevante ontwikkelingen (inhoudelijk, financieel, bestuurlijk)
-
Blz. 265
Bereikbaarheid voor de mensen
-
Blz. 266
Busconcessie, dienstregeling 2024
-
Blz. 267
Westerscheldeferry
-
Blz. 268
Uitvoering slimme mobiliteit
-
Blz. 269
Uitwerking fijnmazige mobiliteit.
-
Blz. 270
Aanbesteding busconcessie.
-
Blz. 271
Ontwikkeling hubs
-
Blz. 272
Inrichting mobiliteitscentrale
-
Blz. 273
Ontwikkeling MaaS-koppeling en uitrol MaaS-app Zeeland
-
Blz. 274
Data op orde.
-
Blz. 275
Living Lab Smart Mobility.
-
Blz. 276
Communicatie Regionale Mobiliteitsstrategie
-
Blz. 277
Trendindicatoren
-
Blz. 278
Doelindicatoren
-
Blz. 279
Wat mag het kosten?
-
Blz. 280
6 Programma Iedereen telt!
-
Blz. 281
Inleiding en ontwikkelingen
-
Blz. 282
Cultuur
-
Blz. 283
Erfgoed
-
Blz. 284
Leefbaarheid en gezond leven
-
Blz. 285
Sport
-
Blz. 286
Wettelijke taken
-
Blz. 287
Beleidskader
-
Blz. 288
Doelstelling
-
Blz. 289
Toekomstbestendige culturele infrastructuur
-
Blz. 290
De Zeeuwse musea vertellen het verhaal van Zeeland, ondersteund door de themamusea.
-
Blz. 291
Er is een vervolg gegeven aan de nulmeting door het ontwikkelen van een monitor van de Zeeuwse culturele infrastructuur.
-
Blz. 292
Er is een Zeeuwse basisvoorziening gerealiseerd ter ondersteuning van de culturele infrastructuur
-
Blz. 293
Het cultuurveld is vanuit de intrinsieke waarde verbonden met andere domeinen.
-
Blz. 294
Verbeteren samenwerking en verbinding met culturele organisaties buiten Zeeland
-
Blz. 295
Uitvoering geven aan het Ontwikkelprogramma voor talent
-
Blz. 296
Cultureel erfgoed
-
Blz. 297
De Provincie verleent subsidies in het kader van de Provinciale Onderzoeksagenda Archeologie Zeeland (POAZ)
-
Blz. 298
Het IBT beter laten functioneren waardoor problemen vroegtijdig worden opgespoord en proactief opgelost.
-
Blz. 299
Het terugdringen van het aantal monumenten wat in matige of slechte staat verkeert, onder andere door het effectief inzetten van restauratiesubsidies en steunpuntfuncties.
-
Blz. 300
Verduurzaming en herbestemming van erfgoed wordt ondersteund.
-
Blz. 301
Zeeland investeert in een kwalitatief hoog archeologisch depot met voldoende capaciteit, zowel in personeel als in faciliteiten.
-
Blz. 302
Kunsten
-
Blz. 303
Ondersteunen van culturele producties, festivals en organisaties die zich onderscheiden op het gebied van Zeeland als decor en inspiratiebron
-
Blz. 304
(Talent)ontwikkeling van en cultuureducatie voor jongeren
-
Blz. 305
Mede mogelijk maken vervoer naar culturele instellingen van leerlingen uit het Primair Onderwijs
-
Blz. 306
Via prestatieafspraken verder uitbouwen naar een Zeeuwse aanpak cultuureducatie
-
Blz. 307
Evenementen
-
Blz. 308
Zeeuwse evenementen op het gebied van cultuur, muziek, sport
-
Blz. 309
Gezond leven
-
Blz. 310
Implementatie van het Volwassenenfonds Sport & Cultuur bij alle Zeeuwse gemeenten, teneinde een dekkend netwerk te realiseren, opdat iedere volwassenen van Zeeland, toegang kan krijgen tot sport, beweeg- en cultuuraanbod
-
Blz. 311
Implementeren van ‘Fly-kids’ (=leefstijlinstrument) 2-4 jaar in de kinderopvang, zodat een doorlopende lijn wordt gecreëerd met dataverzameling van de Zeeuws Brede Screening (MQ-scan)
-
Blz. 312
Plan van aanpak vakspecialisten in het primair onderwijs opstellen
-
Blz. 313
We ondersteunen tenminste 25 sportevenementen die passen bij het DNA van Zeeland en welke zorgen voor promotie van Zeeland en mensen in beweging brengen
-
Blz. 314
Leefbaarheid
-
Blz. 315
Four Freedoms Award Door Het Jaar Heen
-
Blz. 316
Impuls Participatie
-
Blz. 317
Inzet op jongerenparticipatie via Jouw Zeeland
-
Blz. 318
Kader Brede Welvaart
-
Blz. 319
Monitor Leven in Zeeland
-
Blz. 320
Versterking zorginfrastructuur en zorgketen
-
Blz. 321
Kader Zorg
-
Blz. 322
Trendindicatoren
-
Blz. 323
Doelindicatoren
-
Blz. 324
Wat mag het kosten?
-
Blz. 325
7 Programma Bestuur
-
Blz. 326
Inleiding en ontwikkelingen
-
Blz. 327
Speerpunten
-
Blz. 328
Beleidskader
-
Blz. 329
Reguliere taken
-
Blz. 330
Maatschappelijk effect
-
Blz. 331
Doelstelling
-
Blz. 332
Interbestuurlijk toezicht
-
Blz. 333
Het uitvoeren van het uitvoeringsprogramma Interbestuurlijk Toezicht (IBT) 2024, gebaseerd op het beleidskader IBT, vanaf 2024
-
Blz. 334
Het publiceren van toezichtsbevindingen in nauw overleg met de Zeeuwse gemeenten via een dashboard
-
Blz. 335
Samenwerkend bestuur
-
Blz. 336
Bevorderen dat iedere regio een regiovisie vaststelt en in samenwerking tot uitvoering brengt
-
Blz. 337
Continueren bestuurlijke samenwerking met provincie Fryslân
-
Blz. 338
Doorontwikkeling van het OZO om de bestuurskracht en de samenwerking tussen Zeeuwse overheden te versterken
-
Blz. 339
Signalerend bestuur
-
Blz. 340
Uitvoering geven aan de strategische evenementen van de Provincie Zeeland gezamenlijk met externe partner (zoals de Haagse Dag, Oesterontmoeting en Nieuwjaarsbijeenkomst)
-
Blz. 341
Versterken van de Zeeuwse positie in Den Haag en Brussel door het beïnvloeden van beleidsontwikkeling en besluitvorming lobby Brussel en Den Haag
-
Blz. 342
Versterking van de samenwerking met Vlaanderen onder meer door actieve deelname en agendering van voor de provincie Zeeland relevante punten in grensgovernance, de Vlaams Nederlandse Delta, de Scheldemondraad en North Sea Port district
-
Blz. 343
Sterk provinciaal bestuur
-
Blz. 344
Bestuur en politiek wordt transparanter, overheidsinformatie is beter vindbaar, uitwisselbaar en eenvoudig te ontsluiten.
-
Blz. 345
De volksvertegenwoordiging van Zeeland is zichtbaar en benaderbaar voor de Zeeuwse kiezer.
-
Blz. 346
Inwoners meer betrekken bij de voorbereiding, uitvoering en evaluatie van beleid de provincie.
-
Blz. 347
Provinciale Staten geven op een vernieuwende wijze invulling aan de rollen als volksvertegenwoordiger, kadersteller en controleur.
-
Blz. 348
Weerbaar bestuur
-
Blz. 349
Vernieuwen van protocollen op het gebied van integriteit
-
Blz. 350
We vergroten de weerbaarheid van onze organisatie met hulp van het instrument “piramide naar een fitte provincie” van de Taskforce-RIEC (Regionaal Informatie- en Expertise Centrum)
-
Blz. 351
De provincie is een integer handelende organisatie, die zich weerbaar opstelt tegen oneigenlijke invloeden en misbruik
-
Blz. 352
De aangescherpte Bibob-beleidsregel passen we toe
-
Blz. 353
Omgevingsdiensten RUD en DCMR geven in opdracht van de provincie mede uitvoering aan het beleidsplan aanpak ondermijning en het Bibob beleid
-
Blz. 354
Trendindicatoren
-
Blz. 355
Doelindicatoren
-
Blz. 356
Wat mag het kosten?
-
Blz. 357
8 Programma Energie op klimaat!
-
Blz. 358
Inleiding en ontwikkelingen
-
Blz. 359
Speerpunten
-
Blz. 360
Beleidskader
-
Blz. 361
Maatschappelijk effect
-
Blz. 362
Energietransitie en Klimaatadaptatie
-
Blz. 363
Doelstelling
-
Blz. 364
Klimaatadaptatie en voldoende zoet water
-
Blz. 365
Bepalen norm en definitief stelsel regionale keringen en deze aanwijzen en verankeren in waterschaps- en provinciale verordeningen
-
Blz. 366
Berekenen en actueel houden overstromingsgevolgen in kader van EU-ROR
-
Blz. 367
Stimuleren adaptatie maatregelen, onder andere via subsidieregeling realisatie groene daken
-
Blz. 368
Stimuleren medegebruik waterkeringen via Meer Met Dijken Doen en Parels
-
Blz. 369
Uitvoeren verkenning naar provincie rol in het kader van de stijgende zeespiegel
-
Blz. 370
Uitvoering geven aan de Klimaatadaptatiestrategie Zeeland (KasZ)
-
Blz. 371
Uitvoering geven aan het Zeeuws Deltaplan Zoet Water
-
Blz. 372
Energietransitie
-
Blz. 373
We werken met het netwerk aan de uitvoering van de RES 1.0 en het opstellen van de RES 2.0
-
Blz. 374
Samen met gemeenten werken we aan de verduurzaming van de gebouwde omgeving waaronder het maatschappelijk vastgoed en particuliere woningen
-
Blz. 375
We werken aan de uitvoering van de Nationale Agenda Laadinfrastructuur (NAL) en Regionale Aanpak Laadinfrastructuur Zuidwest (RAL ZW)
-
Blz. 376
We realiseren wind- en zonprojecten, met als doel in 2030 binnen de provinciegrenzen 10,5/11 PJ duurzaam op te wekken
-
Blz. 377
We ondersteunen de verduurzaming van het Zeeuwse industriecluster
-
Blz. 378
We faciliteren het MKB bij het verduurzamen van hun processen, bedrijfsvoering en gebouwen
-
Blz. 379
Infrastructuur PMIEK / Omgevingsbeleid Energie en NOVEX / duurzame bedrijventerreinen
-
Blz. 380
We initiëren het gebruik van restwarmte en andere mogelijkheden voor kleinschalige duurzame warmte
-
Blz. 381
In het waterstofdossier geven we prioriteit aan het industriële verbruik: de komende jaren maken we werk van het vergroenen van de bestaande Zeeuwse waterstofvraag (elektrolyse)
-
Blz. 382
Het fonds energietransitie van de Stichting Zeeuwse Publieke Belangen wordt besteed aan projecten die een wezenlijke bijdrage leveren aan de doelen uit de Regionale Energiestrategie (RES)
-
Blz. 383
We geven zelf het goede voorbeeld door maatregelen te treffen om CO2 uitstoot te verminderen en maatschappelijk verantwoord in te kopen
-
Blz. 384
Kernenergie
-
Blz. 385
Trendindicatoren
-
Blz. 386
Doelindicatoren
-
Blz. 387
Wat mag het kosten?
-
Blz. 388
9-1 Algemene dekkingsmiddelen en onvoorzien
-
Blz. 389
Inleiding
-
Blz. 390
Speerpunten
-
Blz. 391
Kengetallen
-
Blz. 392
Beleidskader
-
Blz. 393
Doelstelling
-
Blz. 394
Opcenten motorrijtuigenbelasting
-
Blz. 395
Provinciefonds
-
Blz. 396
Dividend
-
Blz. 397
Saldo van de financieringsfunctie
-
Blz. 398
Overige algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 399
Wat mag het kosten?
-
Blz. 400
9-2 Kosten van overhead
-
Blz. 401
Inleiding
-
Blz. 402
Beleidskader
-
Blz. 403
Uitgangspunten
-
Blz. 404
Vennootschapsbelasting
-
Blz. 405
Invulling overhead begroting
-
Blz. 406
Wat mag het kosten?
-
Blz. 407
Paragrafen
-
Blz. 408
Paragraaf Provinciale heffingen
-
Blz. 409
Inleiding
-
Blz. 410
Beleid
-
Blz. 411
Wijzigingen vergeleken met het beleid van vorig jaar
-
Blz. 412
Lokale lastendruk
-
Blz. 413
Geraamde opbrengsten
-
Blz. 414
Beleidskader
-
Blz. 415
Heffingen provincie
-
Blz. 416
Belastingen
-
Blz. 417
Heffingen
-
Blz. 418
Leges
-
Blz. 419
Bijlage 1 Berekening kostendekkendheid
-
Blz. 420
Paragraaf Weerstandsvermogen en Risicobeheersing
-
Blz. 421
Inleiding en uitgangspunten
-
Blz. 422
Kernpunten
-
Blz. 423
Beleidskader
-
Blz. 424
Beleid
-
Blz. 425
Risico's
-
Blz. 426
Benodigde risicobuffer
-
Blz. 427
Beschikbare risicobuffer
-
Blz. 428
Ratio weerstandsvermogen
-
Blz. 429
Ratio algemene reserve in benodigde risicobuffer
-
Blz. 430
Ontwikkeling risicobuffer en risicoprofiel
-
Blz. 431
Kengetallen
-
Blz. 432
Paragraaf Onderhoud Kapitaalgoederen
-
Blz. 433
Inleiding
-
Blz. 434
Speerpunten
-
Blz. 435
Acties
-
Blz. 436
Beleidskader
-
Blz. 437
Infrastructuur
-
Blz. 438
Provinciale gebouwen
-
Blz. 439
Paragraaf Financiering
-
Blz. 440
Inleiding
-
Blz. 441
Beleid
-
Blz. 442
Speerpunten
-
Blz. 443
Kengetallen
-
Blz. 444
Beleidskader
-
Blz. 445
Schatkistbankieren
-
Blz. 446
Risicobeheer vlottende schuld
-
Blz. 447
Risicobeheer vaste schuld, renterisiconorm
-
Blz. 448
Verwacht rendement op uitzettingen
-
Blz. 449
Rentetoerekening
-
Blz. 450
Overzicht verstrekte geldleningen
-
Blz. 451
Paragraaf Bedrijfsvoering
-
Blz. 452
Samen slimmer voor Zeeland
-
Blz. 453
Kengetallen
-
Blz. 454
Beleidskader
-
Blz. 455
Doorontwikkelen van het Hybride Werken
-
Blz. 456
Goed werkgeverschap: blijvende aandacht voor strategisch personeelsbeleid en personeelsplanning
-
Blz. 457
Communicatie
-
Blz. 458
Maatschappelijk verantwoord inkopen en aanbesteden
-
Blz. 459
Subsidies
-
Blz. 460
Financieel meerjarig perspectief
-
Blz. 461
Financiële informatievoorziening
-
Blz. 462
Het verder ontwikkelen van Horizontaal Toezicht
-
Blz. 463
Betalen en invorderen
-
Blz. 464
Controlfunctie
-
Blz. 465
Digitaliseringsstrategie “Zicht op Zeeland”
-
Blz. 466
Informatiebeheer
-
Blz. 467
Informatieveiligheid
-
Blz. 468
Digitale dienstverlening volgens wetgeving
-
Blz. 469
Datagedreven werken en gebiedsgerichte informatievoorziening
-
Blz. 470
Data Alliantie: werken met Zeeuwse Data coalities
-
Blz. 471
Uitvoeringsprogramma Zeeuwse Digitale Agenda
-
Blz. 472
Structurele doelen
-
Blz. 473
Data-ethiek
-
Blz. 474
Paragraaf Verbonden partijen
-
Blz. 475
Verbonden partijen
-
Blz. 476
Inleiding
-
Blz. 477
Visie en beleid
-
Blz. 478
Speerpunten
-
Blz. 479
Kengetallen
-
Blz. 480
Beleidskader
-
Blz. 481
Overzicht verbonden partijen
-
Blz. 482
Regionale Uitvoeringsdienst Zeeland (RUD)
-
Blz. 483
Vestigingsplaats
-
Blz. 484
Oprichting/deelname provincie
-
Blz. 485
Publiek belang
-
Blz. 486
Programma begroting
-
Blz. 487
Bestuurlijk belang
-
Blz. 488
Doelstelling
-
Blz. 489
Bezoldiging
-
Blz. 490
Aandeelhoudersstrategie
-
Blz. 491
Verwacht financieel resultaat
-
Blz. 492
Verwachte dividenduitkering
-
Blz. 493
Verwacht financieel belang
-
Blz. 494
Verwacht eigen vermogen
-
Blz. 495
Verwacht vreemd vermogen
-
Blz. 496
Risico’s
-
Blz. 497
Zanddijk B.V.
-
Blz. 498
Vestigingsplaats
-
Blz. 499
Oprichting/deelname provincie
-
Blz. 500
Publiek belang
-
Blz. 501
Programma begroting
-
Blz. 502
Bestuurlijk belang
-
Blz. 503
Doelstelling
-
Blz. 504
Bezoldiging
-
Blz. 505
Aandeelhoudersstrategie
-
Blz. 506
Verwacht financieel resultaat
-
Blz. 507
Verwachte dividenduitkering
-
Blz. 508
Verwacht financieel belang
-
Blz. 509
Verwacht eigen vermogen
-
Blz. 510
Verwacht vreemd vermogen
-
Blz. 511
Risico’s
-
Blz. 512
Zeeuwse Energie Houdstermaatschappij N.V. (ZEH)
-
Blz. 513
Vestigingsplaats
-
Blz. 514
Oprichting/deelname provincie
-
Blz. 515
Publiek belang
-
Blz. 516
Programma begroting
-
Blz. 517
Bestuurlijk belang
-
Blz. 518
Doelstelling
-
Blz. 519
Bezoldiging
-
Blz. 520
Aandeelhoudersstrategie
-
Blz. 521
Verwacht financieel resultaat
-
Blz. 522
Verwachte dividenduitkering
-
Blz. 523
Verwacht financieel belang
-
Blz. 524
Verwacht eigen vermogen
-
Blz. 525
Verwacht vreemd vermogen
-
Blz. 526
Risico’s
-
Blz. 527
North Sea Port SE
-
Blz. 528
Vestigingsplaats
-
Blz. 529
Oprichting/deelname provincie
-
Blz. 530
Publiek belang
-
Blz. 531
Programma begroting
-
Blz. 532
Bestuurlijk belang
-
Blz. 533
Doelstelling
-
Blz. 534
Bezoldiging
-
Blz. 535
Aandeelhoudersstrategie
-
Blz. 536
Verwacht financieel resultaat
-
Blz. 537
Verwachte dividenduitkering
-
Blz. 538
Verwacht financieel belang
-
Blz. 539
Verwacht eigen vermogen
-
Blz. 540
Verwacht vreemd vermogen
-
Blz. 541
Risico’s
-
Blz. 542
N.V. Westerscheldetunnel (WST)
-
Blz. 543
Vestigingsplaats
-
Blz. 544
Oprichting/deelname provincie
-
Blz. 545
Publiek belang
-
Blz. 546
Programma begroting
-
Blz. 547
Bestuurlijk belang
-
Blz. 548
Doelstelling
-
Blz. 549
Bezoldiging
-
Blz. 550
Aandeelhoudersstrategie
-
Blz. 551
Verwacht financieel resultaat
-
Blz. 552
Verwachte dividenduitkering
-
Blz. 553
Verwacht financieel belang
-
Blz. 554
Verwacht eigen vermogen
-
Blz. 555
Verwacht vreemd vermogen
-
Blz. 556
Risico’s
-
Blz. 557
N.V. Economische Impuls Zeeland (Impuls)
-
Blz. 558
Vestigingsplaats
-
Blz. 559
Oprichting/deelname provincie
-
Blz. 560
Publiek belang
-
Blz. 561
Programma begroting
-
Blz. 562
Bestuurlijk belang
-
Blz. 563
Doelstelling
-
Blz. 564
Bezoldiging
-
Blz. 565
Aandeelhoudersstrategie
-
Blz. 566
Verwacht financieel resultaat
-
Blz. 567
Verwachte dividenduitkering
-
Blz. 568
Verwacht financieel belang
-
Blz. 569
Verwacht eigen vermogen
-
Blz. 570
Verwacht vreemd vermogen
-
Blz. 571
Risico’s
-
Blz. 572
Nederlandse Waterschapsbank N.V. (NWB)
-
Blz. 573
Vestigingsplaats
-
Blz. 574
Oprichting/deelname provincie
-
Blz. 575
Publiek belang
-
Blz. 576
Programma begroting
-
Blz. 577
Bestuurlijk belang
-
Blz. 578
Doelstelling
-
Blz. 579
Bezoldiging
-
Blz. 580
Aandeelhoudersstrategie
-
Blz. 581
Verwacht financieel resultaat
-
Blz. 582
Verwachte dividenduitkering
-
Blz. 583
Verwacht financieel belang
-
Blz. 584
Verwacht eigen vermogen
-
Blz. 585
Verwacht vreemd vermogen
-
Blz. 586
Risico’s
-
Blz. 587
GBE Aqua B.V.
-
Blz. 588
Vestigingsplaats
-
Blz. 589
Oprichting/deelname provincie
-
Blz. 590
Publiek belang
-
Blz. 591
Programma begroting
-
Blz. 592
Bestuurlijk belang
-
Blz. 593
Doelstelling
-
Blz. 594
Bezoldiging
-
Blz. 595
Aandeelhoudersstrategie
-
Blz. 596
Verwacht financieel resultaat
-
Blz. 597
Verwachte dividenduitkering
-
Blz. 598
Verwacht financieel belang
-
Blz. 599
Verwacht eigen vermogen
-
Blz. 600
Verwacht vreemd vermogen
-
Blz. 601
Risico’s
-
Blz. 602
Westerschelde Ferry B.V. (WSF)
-
Blz. 603
Vestigingsplaats
-
Blz. 604
Oprichting/deelname provincie
-
Blz. 605
Publiek belang
-
Blz. 606
Programma begroting
-
Blz. 607
Bestuurlijk belang
-
Blz. 608
Doelstelling
-
Blz. 609
Bezoldiging
-
Blz. 610
Aandeelhoudersstrategie
-
Blz. 611
Verwacht financieel resultaat
-
Blz. 612
Verwachte dividenduitkering
-
Blz. 613
Verwacht financieel belang
-
Blz. 614
Verwacht eigen vermogen
-
Blz. 615
Verwacht vreemd vermogen
-
Blz. 616
Risico’s
-
Blz. 617
Investeringsfonds Zeeland B.V. (IFZ)
-
Blz. 618
Vestigingsplaats
-
Blz. 619
Oprichting/deelname provincie
-
Blz. 620
Publiek belang
-
Blz. 621
Programma begroting
-
Blz. 622
Bestuurlijk belang
-
Blz. 623
Doelstelling
-
Blz. 624
Bezoldiging
-
Blz. 625
Aandeelhoudersstrategie
-
Blz. 626
Verwacht financieel resultaat
-
Blz. 627
Verwachte dividenduitkering
-
Blz. 628
Verwacht financieel belang
-
Blz. 629
Verwacht eigen vermogen
-
Blz. 630
Verwacht vreemd vermogen
-
Blz. 631
Risico’s
-
Blz. 632
Gemeentelijke vervoercentrale Zeeland B.V.
-
Blz. 633
Vestigingsplaats
-
Blz. 634
Oprichting/deelname provincie
-
Blz. 635
Publiek belang
-
Blz. 636
Programma begroting
-
Blz. 637
Bestuurlijk belang
-
Blz. 638
Doelstelling
-
Blz. 639
Bezoldiging
-
Blz. 640
Aandeelhoudersstrategie
-
Blz. 641
Verwacht financieel resultaat
-
Blz. 642
Verwachte dividenduitkering
-
Blz. 643
Verwacht financieel belang
-
Blz. 644
Verwacht eigen vermogen
-
Blz. 645
Verwacht vreemd vermogen
-
Blz. 646
Risico’s
-
Blz. 647
Vereniging Interprovinciaal Overleg (IPO)
-
Blz. 648
Vestigingsplaats
-
Blz. 649
Oprichting/deelname provincie
-
Blz. 650
Publiek belang
-
Blz. 651
Programma begroting
-
Blz. 652
Bestuurlijk belang
-
Blz. 653
Doelstelling
-
Blz. 654
Bezoldiging
-
Blz. 655
Aandeelhoudersstrategie
-
Blz. 656
Verwacht financieel resultaat
-
Blz. 657
Verwachte dividenduitkering
-
Blz. 658
Verwacht financieel belang
-
Blz. 659
Verwacht eigen vermogen
-
Blz. 660
Verwacht vreemd vermogen
-
Blz. 661
Risico’s
-
Blz. 662
Europese Gemeenschap voor Territoriale Samenwerking (EGTS) Linieland van Waas en Hulst
-
Blz. 663
Vestigingsplaats
-
Blz. 664
Oprichting/deelname provincie
-
Blz. 665
Publiek belang
-
Blz. 666
Programma begroting
-
Blz. 667
Bestuurlijk belang
-
Blz. 668
Doelstelling
-
Blz. 669
Bezoldiging
-
Blz. 670
Aandeelhoudersstrategie
-
Blz. 671
Verwacht financieel resultaat
-
Blz. 672
Verwachte dividenduitkering
-
Blz. 673
Verwacht financieel belang
-
Blz. 674
Verwacht eigen vermogen
-
Blz. 675
Verwacht vreemd vermogen
-
Blz. 676
Risico’s
-
Blz. 677
Provinciaal fonds Nazorg gesloten stortplaatsen Zeeland
-
Blz. 678
Vestigingsplaats
-
Blz. 679
Oprichting/deelname provincie
-
Blz. 680
Publiek belang
-
Blz. 681
Programma begroting
-
Blz. 682
Bestuurlijk belang
-
Blz. 683
Doelstelling
-
Blz. 684
Bezoldiging
-
Blz. 685
Aandeelhoudersstrategie
-
Blz. 686
Verwacht financieel resultaat
-
Blz. 687
Verwachte dividenduitkering
-
Blz. 688
Verwacht financieel belang
-
Blz. 689
Verwacht eigen vermogen
-
Blz. 690
Verwacht vreemd vermogen
-
Blz. 691
Risico’s
-
Blz. 692
Benelux Groepering voor Territoriale Samenwerking North Sea Port District (BGTS NSPD)
-
Blz. 693
Vestigingsplaats
-
Blz. 694
Oprichting/deelname provincie
-
Blz. 695
Publiek belang
-
Blz. 696
Programma begroting
-
Blz. 697
Bestuurlijk belang
-
Blz. 698
Doelstelling
-
Blz. 699
Bezoldiging
-
Blz. 700
Aandeelhoudersstrategie
-
Blz. 701
Verwacht financieel resultaat
-
Blz. 702
Verwachte dividenduitkering
-
Blz. 703
Verwacht financieel belang
-
Blz. 704
Verwacht eigen vermogen
-
Blz. 705
Verwacht vreemd vermogen
-
Blz. 706
Risico’s
-
Blz. 707
Paragraaf Grondbeleid
-
Blz. 708
Inleiding
-
Blz. 709
Beleid
-
Blz. 710
Speerpunten
-
Blz. 711
Opgaven
-
Blz. 712
Beleidskader
-
Blz. 713
Resultaten, winst en risico's
-
Blz. 714
Paragraaf Openbaarheid (Wet open overheid)
-
Blz. 715
Inleiding
-
Blz. 716
Woo-verzoeken
-
Blz. 717
Beleid
-
Blz. 718
Uitgangspunten
-
Blz. 719
Toekomstbeeld Open Zeeland
-
Blz. 720
Speerpunten
-
Blz. 721
Paragraaf Wind in de Zeilen
-
Blz. 722
Inleiding
-
Blz. 723
Compensatiepakket
-
Blz. 724
Financiële begroting 2024
-
Blz. 725
Lasten en baten en toelichting per programma
-
Blz. 726
Inleiding
-
Blz. 727
Tabel lasten en baten per programma
-
Blz. 728
Toelichting lasten en baten per programma
-
Blz. 729
Meerjarenperspectief en toelichting
-
Blz. 730
Inleiding
-
Blz. 731
Uiteenzetting van de financiële positie
-
Blz. 732
Toelichting op de ramingen uit de begroting en de meerjarenraming
-
Blz. 733
Jaarlijks terugkerende arbeidskosten gerelateerde verplichtingen van vergelijkbaar volume
-
Blz. 734
Investeringen
-
Blz. 735
Financiering
-
Blz. 736
Geprognosticeerde balans
-
Blz. 737
Inleiding
-
Blz. 738
Tabel geprognosticeerde balans
-
Blz. 739
Investeringen
-
Blz. 740
Tabel investeringen
-
Blz. 741
Mutaties reserves, voorzieningen en overlopende passiva
-
Blz. 742
Inleiding
-
Blz. 743
Reserves
-
Blz. 744
Tabel mutaties reserves
-
Blz. 745
Algemene reserve
-
Blz. 746
Bestemmingsreserves
-
Blz. 747
Bestemmingsreserves dekking kapitaallasten
-
Blz. 748
Voorzieningen
-
Blz. 749
Specificatie voorzieningen
-
Blz. 750
Voorzieningen conform artikel 44.2 C BBV
-
Blz. 751
Voorzieningen conform artikel 44.1 A BBV
-
Blz. 752
Overlopende passiva
-
Blz. 753
Specificatie overlopende passiva
-
Blz. 754
Incidentele en structurele lasten en baten per programma
-
Blz. 755
Inleiding
-
Blz. 756
Uitgangspunten
-
Blz. 757
Tabel incidentele lasten en baten per programma
-
Blz. 758
Structurele toevoegingen en onttrekkingen aan de reserves
-
Blz. 759
Tabel structurele toevoegingen en onttrekkingen aan reserves
-
Blz. 760
Lasten en baten per taakveld
-
Blz. 761
Lasten en baten per taakveld
-
Blz. 762
EMU saldo
-
Blz. 763
Inleiding
-
Blz. 764
Tabel EMU saldo
-
Zoeken
-
Publicatie bijlagen
-
Contact
-
PrivacyStatement
-
Sitemap