-
Blz. 1
Begroting 2022
-
Blz. 2
Programma’s
-
Blz. 3
Inleiding begroting
-
Blz. 4
Samen verschil maken
-
Blz. 5
Begroting 2022 in één oogopslag
-
Blz. 6
Begroting 2022 in één oogopslag
-
Blz. 7
1-1 Grote projecten
-
Blz. 8
Inleiding Grote Projecten
-
Blz. 9
Grote projecten
-
Blz. 10
Mijlpalen 2022
-
Blz. 11
Uitgangspunten grote projecten
-
Blz. 12
Kader grote projecten
-
Blz. 13
Waterdunen
-
Blz. 14
Omschrijving
-
Blz. 15
Risico's
-
Blz. 16
Genomen besluiten
-
Blz. 17
Doelstelling
-
Blz. 18
Een oplossing voor kustveiligheid
-
Blz. 19
Een voor recreanten uiterst aantrekkelijk gebied
-
Blz. 20
Communicatie over de uitvoering en beleving van Waterdunen
-
Blz. 21
Overdracht van gronden aan de betrokken natuurorganisatie.
-
Blz. 22
Natuurherstel van de Westerschelde
-
Blz. 23
Getijdenduiker volledig operationeel
-
Blz. 24
Natuurpakket Westerschelde
-
Blz. 25
Omschrijving
-
Blz. 26
Risico's
-
Blz. 27
Genomen besluiten
-
Blz. 28
Doelstelling
-
Blz. 29
Realiseren van ten minste 600 ha estuariene natuur conform de Herijking Natuurpakket Westerschelde
-
Blz. 30
Invulling geven aan de overige afspraken (landbouwflankerend beleid, opstarten van grensoverschrijdende samenwerking Zwinstreek, Grenspark, regionale impuls Hulst)
-
Blz. 31
Na afronding van de projecten inregelen van het beheer en het opvolgen van projecten middels monitoring.
-
Blz. 32
Opvolgen van realisatie van de projecten Hedwigepolder en Zimmerman conform planning bij gunning.
-
Blz. 33
Overdracht van het natuurgedeelte van het deelproject Waterdunen (zie betreffende beschrijving groot project)
-
Blz. 34
Mogelijk maken van recreatief medegebruik in de Hedwigepolder (panoramaheuvel en bijbehorende infrastructuur)
-
Blz. 35
Zanddijk
-
Blz. 36
Omschrijving
-
Blz. 37
Risico's
-
Blz. 38
Genomen besluiten
-
Blz. 39
Doelstelling
-
Blz. 40
De verkeersveiligheid is verbeterd, de bereikbaarheid van Yerseke is vergroot en er is minder onderhoud nodig voor de N673.
-
Blz. 41
Meekoppel kansen zijn benut ter verbetering van de spoorveiligheid en de behartiging van de belangen van de omgeving
-
Blz. 42
Acties
-
Blz. 43
Traverse Kapellebrug
-
Blz. 44
Omschrijving
-
Blz. 45
Risico's
-
Blz. 46
Genomen besluiten
-
Blz. 47
Doelstelling
-
Blz. 48
Renovatie van de Traverse Kapellebrug en daarbij zorgen voor meer ruimte voor fietsers en voetgangers en het stimuleren van verkeer om zich aan de maximumsnelheid te houden waardoor de leefbaarheid en verkeersveiligheid wordt vergroot.
-
Blz. 49
Acties
-
Blz. 50
Wat mag het kosten ?
-
Blz. 51
1-2 Strategische opgaven
-
Blz. 52
Inleiding Strategische opgaven
-
Blz. 53
Ruimtelijke kwaliteit
-
Blz. 54
Omschrijving (bouwstenen)
-
Blz. 55
Ambitie
-
Blz. 56
Inzet
-
Blz. 57
Proces
-
Blz. 58
Te behalen resultaten 2022
-
Blz. 59
Stikstof
-
Blz. 60
Omschrijving
-
Blz. 61
Ambitie
-
Blz. 62
Inzet
-
Blz. 63
Proces
-
Blz. 64
Te behalen resultaten 2022
-
Blz. 65
Slimme mobiliteit
-
Blz. 66
Omschrijving
-
Blz. 67
Ambitie
-
Blz. 68
Inzet
-
Blz. 69
Proces
-
Blz. 70
Te behalen resultaten 2022
-
Blz. 71
Wat mag het kosten ?
-
Blz. 72
2 Programma Woonplaats Zeeland
-
Blz. 73
Inleiding en ontwikkelingen
-
Blz. 74
Speerpunten
-
Blz. 75
Beleidskader
-
Blz. 76
Reguliere taken
-
Blz. 77
Deltawateren
-
Blz. 78
Kwaliteitskust: recreatie, toerisme en vrijetijd
-
Blz. 79
Omgevingswet en Omgevingsagenda
-
Blz. 80
Ruimtelijke kwaliteit versterken: Wonen
-
Blz. 81
Beter benutten van regionale bedrijventerreinen
-
Blz. 82
Doelstelling
-
Blz. 83
Law Delta
-
Blz. 84
Start proces van de benodigde ruimtelijke procedures samen met de gemeente Vlissingen en het Rijk.
-
Blz. 85
Uitvoeren van werkzaamheden ten behoeve van de grondoverdracht.
-
Blz. 86
Voorbereiding omgevingswet
-
Blz. 87
Invulling geven aan opgave gericht werken en vroegtijdig samenwerken.
-
Blz. 88
Nieuwe interne- en externe samenwerkingsstructuren/werkprocessen.
-
Blz. 89
Voorbereidingsacties vormgeven en implementatie digitaal stelsel Omgevingswet
-
Blz. 90
Kwaliteitskust: recreatie, toerisme en vrijetijd
-
Blz. 91
Kwaliteit van ontwikkelingen rond de Deltawateren stimuleren.
-
Blz. 92
Kwaliteitsontwikkeling en toekomstbestendigheid
-
Blz. 93
Stimuleren van de innovatie van vrijetijdsbedrijven in stedelijk gebied en versterking van de gastbeleving van erfgoed en cultuur.
-
Blz. 94
Stimulering duurzaam toeristisch mobiliteitsnetwerk en verbeteren toeristische bereikbaarheid (spreiding in tijd en locaties), gekoppeld aan de opgave slimme mobiliteit en aan de regionale energiestrategie
-
Blz. 95
Stimulering Zeeland als jaarrond bestemming door het beter zichtbaar en vindbaar maken van toeristische informatie voor gasten en inwoners, gedurende het gehele jaar en van alle regio’s
-
Blz. 96
Milieu: Woon- en werkklimaat zijn versterkt
-
Blz. 97
Actualiseren milieuprogramma 2018-2022
-
Blz. 98
Actualiseren VTH programma
-
Blz. 99
In 2022 begeleiden van de uitvoering van bodemsaneringen
-
Blz. 100
Met Omgevingsdiensten en gemeenten inrichting uitvoering BRIKS taken afhechten
-
Blz. 101
Opstellen en uitvoeren plan van aanpak verbeteren toezicht en handhaving
-
Blz. 102
Uitvoeren van de voor 2022 relevante acties uit het milieuprogramma
-
Blz. 103
Uitvoeren Zeeuws provinciaal onderdeel van het Schone Lucht Akkoord (voorheen Nationaal Actieprogramma Luchtkwaliteit)
-
Blz. 104
Uitvoeren projectplan Kanaalzone inclusief acties op basis van onderzoek naar luchtmeetnet
-
Blz. 105
Uitwerken en uitvoeren van projectplan zeer zorgwekkende stoffen
-
Blz. 106
Problematiek rondom thermisch gereinigde grond (TGG) en PFAS in zo goed mogelijke banen begeleiden
-
Blz. 107
Verder uitwerken en bestendigen wettelijke coördinatietaak van de provincie op het gebied van vergunningverlening, toezicht en handhaving (met partners op bestuursrechtelijk- en strafrechtelijk vlak)
-
Blz. 108
Uitkomsten verkenning toekomst samenwerking milieutaken oppakken. Dit in relatie met het standpunt van het kabinet over het rapport Commissie Van Aartsen en het Rekenkamerrapport over toezicht en handhaving
-
Blz. 109
Water en Bodem met kwaliteit
-
Blz. 110
Aanwijzen en bewaken beschermingsgebieden drinkwaterwinningen
-
Blz. 111
Aanwijzen zwemlocaties en toezien op veilige en hygiënische omstandigheden in samenwerking met waterbeheerder en RUD
-
Blz. 112
Bescherming en informatievoorziening archeologische en aardkundige waarden
-
Blz. 113
Bevorderen van een goed en efficiënt functionerende waterketen
-
Blz. 114
Zoeken naar synergie mogelijkheden met provinciale opgaven zoals natuurontwikkeling
-
Blz. 115
Monitoren van de uitvoering van het Waterschapsbeheerprogramma en het analyseren van de voortgang via de jaarlijkse voortgangsrapportages overeenkomstig de voor waterkwaliteit geformuleerde doelstellingen in het provinciaal waterprogramma.
-
Blz. 116
Monitoren van de uitvoering van het Waterschapsbeheerprogramma en het analyseren van de voortgang via de jaarlijkse voortgangsrapportages overeenkomstig de voor waterkwantiteit geformuleerde doelstellingen in de Omgevingsverordening Zeeland.
-
Blz. 117
Deltawateren
-
Blz. 118
Bevorderen kennisuitwisseling, communicatie en samenwerking door actieve bijdrage aan en in het gebiedsoverleg Zuidwestelijke Delta
-
Blz. 119
Uitgevoerde studie Lange Termijn Perspectief Natuur Westerschelde doorvertalen
-
Blz. 120
Uitvoeren uitvoeringsprogramma Oosterscheldevisie
-
Blz. 121
Herbezinning op inzet gebiedspartijen voor Volkerak-Zoommeer naar aanleiding van gewijzigde rijksinzet
-
Blz. 122
Voorbereiden suppletie Galgenplaat door inzet op verwerven van een EU-cofinancieringsbijdrage voor de uitvoering
-
Blz. 123
Leveren actieve bijdrage aan de verdere planvorming voor het Grevelingenmeer
-
Blz. 124
Ruimtelijke kwaliteit: wonen
-
Blz. 125
Aanpak van flexwonen en huisvesting buitenlandse werknemers
-
Blz. 126
Aanpak verduurzaming woningvoorraad, o.a. uitvoeren energiescans en de inzet van duurzaamheidsleningen (met middelen vanuit regio-envelop)
-
Blz. 127
Zorgdragen voor de actualisatie van de regionale woningmarktafspraken
-
Blz. 128
De gemeenten faciliteren bij de versterking van de binnensteden
-
Blz. 129
Monitoring van de ontwikkelingen in de woningvoorraad en woningbouwplannen
-
Blz. 130
Uitvoering van de subsidieregeling Provinciale Impuls Wonen
-
Blz. 131
Uitvoering van de subsidieregeling hergebruik leegstaande panden (HELP)
-
Blz. 132
Uitvoering van de regeling gebiedsgerichte projecten (met extra inzet vanuit middelen regiodeal)
-
Blz. 133
Samen met gemeenten uitvoeren actielijnen van de Zeeuwse woonagenda
-
Blz. 134
Opstellen van een demografische prognose voor Zeeland
-
Blz. 135
Ruimtelijke kwaliteit versterken: Impuls bedrijventerreinen
-
Blz. 136
Bieden van advies en analyse van de economische behoefteprognoses
-
Blz. 137
Zorgen voor voldoende planologische ruimte voor bedrijven door met de gemeenten de regionale bedrijventerreinenprogramma’s te actualiseren op basis van de prognose uit 2019
-
Blz. 138
Uitvoering van twee demoprojecten verduurzaming bedrijventerreinen
-
Blz. 139
Uitvoering van de subsidieregeling Planvorming en Procesondersteuning
-
Blz. 140
Uitvoering van de subsidieregeling Fysieke maatregelen
-
Blz. 141
Trendindicatoren
-
Blz. 142
Doelindicatoren
-
Blz. 143
Wat mag het kosten?
-
Blz. 144
3 Programma Balans in landelijk gebied
-
Blz. 145
Inleiding en ontwikkelingen
-
Blz. 146
Speerpunten
-
Blz. 147
Provinciale beleidskaders
-
Blz. 148
Reguliere taken
-
Blz. 149
Maatschappelijk effect
-
Blz. 150
Doelstelling
-
Blz. 151
Realisatie Natuurnetwerk
-
Blz. 152
Blijven toepassen algemene uitgangspunten onder andere verweving op basis van vrijwilligheid, geen planologische schaduwwerking en afstemming tussen natuur en landbouw.
-
Blz. 153
Continuering inzet Kavelruilbureau in combinatie met de Grondbank Zeeland
-
Blz. 154
Inzet Zeeuws Particulier Grondbezit en betrekken bij het realiseren van het Natuurnetwerk Zeeland
-
Blz. 155
Versnelling van realisatie van de resterende natuurontwikkelingsopgave door middel van aanbod en kansen die zich voordoen
-
Blz. 156
Zoeken naar mee koppelkansen met andere opgaven uit oogpunt realisatie Natuurnetwerk Zeeland
-
Blz. 157
Natuurbeheer en natuurbescherming
-
Blz. 158
Bescherming van natuurgebieden en soorten via de bestaande wetgeving, zoals vastgelegd in de Wet natuurbescherming en de Wet ruimtelijke ordening (Natuurnetwerk Zeeland) en de keuzes in de beleidsnota Natuurwetgeving
-
Blz. 159
Bestrijding van schadeveroorzakende soorten en zorgdragen voor de uitkering van schadevergoedingen voor fauna
-
Blz. 160
Evalueren ganzenopvangbeleid
-
Blz. 161
Het verlenen van subsidie voor functieverandering en inrichting van nieuwe natuur en herstel van bestaande natuur op grond van het subsidiestelsel Natuur en Landschap met SKNL of nog nieuw te ontwikkelen instrumentarium.
-
Blz. 162
Monitoring van natuurgebieden conform landelijke afspraken en het provinciaal monitoringsplan
-
Blz. 163
Provinciale aanpak invasieve exoten door middel van preventie, eliminatie en beheer opstellen, en het uitvoeren van tenminste twee bestrijdingsacties.
-
Blz. 164
Uitvoeren onderzoek naar verwilderde katten
-
Blz. 165
Uitwerken van de uitkomsten van de Passende Beoordelingen voor het snijden en rapen van zeegroenten en schelpdieren, evenementen vliegbewegingen zoals afgesproken bij de totstandkoming van de beleidsnota Natuurwetgeving.
-
Blz. 166
Vergoeden en aansturen van agrarisch natuurbeheer via het Collectief Poldernatuur en daardoor een substantiële bijdrage te leveren aan de biodiversiteit en het landschap buiten de natuurgebieden.
-
Blz. 167
Vergoeden en aansturen van natuurbeheer op grond van het subsidiestelsel Natuur en Landschap middels de kaders uit het Natuurbeheerplan
-
Blz. 168
Zorgdragen voor het opstellen van Natura 2000 beheerplannen; vaststellen van de laatste beheerplannen Manteling van Walcheren en Kop van Schouwen; starten met het actualiseren van de overige beheerplannen in relatie tot de stikstofproblematiek
-
Blz. 169
Uitvoeren van minimaal drie projecten op het gebied van actief soortenbeleid.
-
Blz. 170
Evalueren onderzoek RUD Zeeland naar een adequaat uitvoeringsniveau van het natuurtoezicht in Zeeland, na evaluatie vervolgacties bepalen.
-
Blz. 171
Natuurherstel
-
Blz. 172
Uitvoeren van tenminste één nazorgproject in of nabij Natura2000-gebieden
-
Blz. 173
Uitvoeren van tenminste vijf projecten gericht op herstel- en instandhoudingsmaatregelen in Natura2000-gebieden met als doel het effect van de uitstoot van stikstof te verminderen en de natuur te behouden en te versterken
-
Blz. 174
Natuurbeleving, verbreding en verbinding
-
Blz. 175
Continueren van de 90% toegankelijkheid/beleefbaarheid van de natuurgebieden
-
Blz. 176
De bestaande 2100 kilometer wandelnetwerk en boerenlandpaden worden beheerd
-
Blz. 177
Gezamenlijk met partners en de Zeeuwse Natuur tot uitvoering brengen van een gezamenlijk plan gericht op activiteiten die zorgen dat natuurgebieden kunnen worden beleefd, natuureducatie, natuurvoorlichting en –promotie
-
Blz. 178
Het stimuleren van maatschappelijke initiatieven op het vlak van natuur en landschap en het betrekken van vrijwilligers bij de natuur
-
Blz. 179
Het totaal aan voorzieningen, activiteiten, bezienswaardigheden en programma’s op het gebied van natuurbeleving is op één plaats vindbaar en duidelijke en overzichtelijk ontsloten
-
Blz. 180
In de praktijk brengen in samenwerking met natuurorganisaties en toeristisch-recreatieve organisaties van de in 2019 ontwikkelde branding strategie
-
Blz. 181
In of bij ten minste twee natuurgebieden extra (recreatieve) voorzieningen aanbrengen om de beleving van de natuur te vergroten
-
Blz. 182
Ondersteunen van het Nationaal Park Oosterschelde bij de uitvoering van het projectplan voor de doorontwikkeling van het Park
-
Blz. 183
Opstellen van een bidbook ter verkrijging van de UNESCO Geopark status en de meerwaarde te onderzoeken
-
Blz. 184
Opstellen Zeeuws actieplan voor de groene vrijwilligers
-
Blz. 185
Starten met het opstellen van een landschapsvisie, af te ronden in 2023.
-
Blz. 186
Een volhoudbare landbouw
-
Blz. 187
Ondersteunen van minimaal één initiatief dat zich richt op het werken met belonen voor maatschappelijke prestaties middels KPI’s in de landbouw
-
Blz. 188
Ondersteunen van tenminste twee initiatieven die zich richten op de doelstelling voor het versterken van de positie van de boer in de keten
-
Blz. 189
Ondersteunen van minimaal één initiatief dat zich richt op de doelstelling voor de biologische sector
-
Blz. 190
In 2022 zullen we tenminste twee KPI's in gebruik nemen die het mogelijk maken het landbouwbeleid te monitoren op basis van objectieve gegevens.
-
Blz. 191
Ondersteunen van tenminste twee initiatieven die bijdragen aan de doelstellingen voor een betere bodemstructuur en bodemvruchtbaarheid
-
Blz. 192
Ondersteunen van tenminste twee initiatieven die bijdragen aan het herstel en beter benutten van functionele agrobiodiversiteit
-
Blz. 193
Ondersteunen van tenminste twee initiatieven die zich richten op eiwittransitie
-
Blz. 194
Ondersteunen van tenminste drie programma’s ter bevordering van kennis en innovatie in de agrarische sector
-
Blz. 195
Verbeteren agrarische structuur, tenminste 500 ha kavelruilen, conform POP aanvraag
-
Blz. 196
Trendindicatoren
-
Blz. 197
Doelindicatoren
-
Blz. 198
Wat mag het kosten?
-
Blz. 199
4 Programma Ondernemend Zeeland
-
Blz. 200
Inleiding en ontwikkelingen
-
Blz. 201
Speerpunten
-
Blz. 202
Reguliere taken
-
Blz. 203
Beleidskader
-
Blz. 204
Regio Deal Zeeland: Zeeland in stroomversnelling 2.0
-
Blz. 205
Maatschappelijk effect
-
Blz. 206
Doelstelling
-
Blz. 207
Concurrentiepositie logistiek
-
Blz. 208
Realiseren van het Fiedlab Wind op Zee (Zephyros) in Zeeland
-
Blz. 209
Stimuleren samenwerking en innovatie in de logistiek, o.a. via Zeeland Connect
-
Blz. 210
Uitvoeren visie Logistiek i.s.m. Zeeland Connect en uitvoeren van de roadmap met 3 innovatielijnen, waaronder autonoom transport (varen en rijden) en verduurzamen Sector Transport en Logistiek (terminalfaciliteiten en laadinfra)
-
Blz. 211
De energietransitie is een ingrijpend proces. Integrale samenwerking tussen beleidsvelden biedt voordelen.
-
Blz. 212
Vertalen actieprogramma 2020 -2023 van de Topsector logistiek naar regionaal actieprogramma en uitvoering van de goederen vervoeragenda van het Ministerie van I&W, benutten “Haagse en Europese” Middelen.
-
Blz. 213
Inspelen op technologische & maatschappelijke veranderingen door het stimuleren van samenwerking tussen sectoren, regio’s en overheden. Met als doel de innovatie te stimuleren en “grote” projecten door de Zeeuwse regio te ontwikkelen & uit te voeren
-
Blz. 214
Arbeidsmarkt
-
Blz. 215
Aantrekken, scholen en trainen van kandidaten voor Zeeuwse sectoren (Techniekpact, Hospitalitypact, Zorgpact, Onderwijspact)
-
Blz. 216
Komen tot een soepele grensoverschrijdende arbeidsmarkt Zeeland – Vlaanderen
-
Blz. 217
Ontwikkelen en verbeteren van de methodiek en instrumentarium dienstverlening aan onderbenut arbeidspotentieel
-
Blz. 218
Ontwikkelen tool: werving, selectie en plaatsing op basis van competenties
-
Blz. 219
Ontwikkelen van een gestructureerde aanpak gericht op het binden van jongeren aan de Zeeuwse arbeidsmarkt
-
Blz. 220
Opzetten van een warme ontvangst van arbeidsmigranten (uit binnen- en buitenland) (Expat Center, Zeeland Commissionair)
-
Blz. 221
Opzetten van toolbox voor werkgevers
-
Blz. 222
Concurrentiepositie Food
-
Blz. 223
Versterken van de Zeeuwse economische clusters agrofood en aquacultuur door middel van haalbaarheidsonderzoeken en demonstraties vanuit de provinciale innovatieregeling Zeeland in Stroomversnelling;
-
Blz. 224
Wij ondersteunen de netwerkorganisaties Zeker Zeeuws en Food Delta Zeeland in hun werkzaamheden de Zeeuwse Foodcluster verder te versterken;
-
Blz. 225
Als voorzitter van het landelijke Bestuurlijk Platform Visserijoverheden spelen we een actieve rol in de ondersteuning van de visserijgemeenschappen.
-
Blz. 226
Ondersteunen van kansrijke innovaties en nieuwe ontwikkelingen in de visserij- en aquacultuursector die kunnen leiden tot nieuwe bedrijvigheid of een hogere toegevoegde waarde in de keten. Hiertoe ondersteunen we ten minste 4 initiatieven.
-
Blz. 227
We nemen actief deel in projecten om te komen tot nieuwe vormen van schelpdierkweek.
-
Blz. 228
Stimuleren verdere ontwikkeling van de binnendijkse aquacultuur.
-
Blz. 229
Concurrentiepositie Zeeuwse ondernemers
-
Blz. 230
Deelnemen aan platform ENZuid (Economisch Netwerk Zuid Nederland)
-
Blz. 231
Dockwize: uitvoering van de prestatieafspraken
-
Blz. 232
Het opstellen van een agenda voor de effecten van een digitale transformatie
-
Blz. 233
Met de SER Zeeland maken we prestatieafspraken op het sociaaleconomisch terrein
-
Blz. 234
Ondersteunen algemene netwerk-, acquisitie en representatieactiviteiten
-
Blz. 235
Ondersteunen van de Zeeuwse ondernemers (starters en MKB)
-
Blz. 236
Uitvoering prestatieafspraken door Impuls Zeeland
-
Blz. 237
Uitvoering prestatieafspraken door Roosevelt Institute for American Studies
-
Blz. 238
Uitvoering prestatieafspraken door Zeeuwse Milieufederatie (ZMf)
-
Blz. 239
Campus Zeeland
-
Blz. 240
Versterken gehele onderwijs- en onderzoekskolom van PO - WO
-
Blz. 241
Opening en start opleidingen aan het Joint Research Center
-
Blz. 242
Verbinden tracks Engeneering en Innovation aan (Zeeuwse) onderwijs- en onderzoeksinfrastructuur en bedrijfsleven/opgaven
-
Blz. 243
Onderbrengen onderzoeksprogramma Vlaanderen-Nederland Deltavraagstukken bij Delta Kenniscentrum
-
Blz. 244
Versterken businessmodel, organiserend vermogen in intersectorale samenwerking tussen de al bestaande netwerken (professionaliseren en verbinden met eco-systeem)
-
Blz. 245
Start Delta Kenniscentrum
-
Blz. 246
Innovatie infrastructuur en - fondsen
-
Blz. 247
Het benutten van nationale en Europese programma’s als cofinanciering bij de realisatie van innovatie en economische structuurversterking
-
Blz. 248
Uitvoering geven aan de Europese programma’s waarin Zeeland partner is
-
Blz. 249
Uitvoering geven aan het Investeringsfonds Zeeland BV.
-
Blz. 250
Verlenen van subsidie aan voorstellen ter stimulering van innovatie en verbetering van het gebruik van financieringsregelingen
-
Blz. 251
Uitvoering geven aan het Investeringsprogramma Zeeland in Stroomversnelling 2.0
-
Blz. 252
Marketing en Imago
-
Blz. 253
Continueren van de digitale marktbewerking dmv het platform www.zeeland.com en daaraan verbonden social media kanalen. Belangrijk hierbij is in contact te blijven met geïnteresseerde doelgroepen en het aantal fans van Zeeland verder uit te breiden.
-
Blz. 254
Het voeren van campagnes voor specifieke doelgroepen samen met regionale partners (product-markt combinaties) en meewerken aan campagnes van partners.
-
Blz. 255
Het uitvoeren van een nulmeting naar het Zeeuwse imago en de resultaten hiervan verwerken in een vernieuwde merkstrategie (positionering) en meenemen in de uitvoering.
-
Blz. 256
De bestaande positionering ‘Zeeland Land in Zee’ evalueren en waar nodig verder door ontwikkelen in producten en campagnes.
-
Blz. 257
Circulaire economie
-
Blz. 258
We helpen mee aan de doorontwikkeling van de Biobased Innovation Garden
-
Blz. 259
We nemen deel aan stichting Biobased Delta, die o.a. grootschalige businesscases ontwikkelt (zoals Redefinery, Sugar Delta, bio-aromaten) met grote bedrijven en MKB.
-
Blz. 260
We rollen biobased en circulair inkopen uit binnen Zeeland via ‘Maatschappelijk Verantwoord Inkopen’ en de koppeling aan de SDG’s (Sustainable Development Goals).
-
Blz. 261
We stimuleren biobased onderwijs en onderzoek, zoals goede verankering in JRC/Bèta Campus en Center of Expertise(CoE) Biobased Economy (Avans/HZ)
-
Blz. 262
We stimuleren circulair bouwen in de verblijfsrecreatie via de projecten ‘Circulair beleven’ en ‘FACET’
-
Blz. 263
We stimuleren meer biobased innovaties bij/door MKB’ers o.a. via circulair/biobased innovatievouchers
-
Blz. 264
We werken aan een toekomstbeeld ‘circulaire havens 2030’ (Sloe- en Kanaalzone) én volgen circulaire economie in de gebiedsagenda Zuidwestelijke Delta
-
Blz. 265
We werken aan de ambitie duurzame havens 2.0 samen met Portiz, NSP en Zeeuwse Milieufederatie. Ambities worden ondersteund door de werkgroep Vitaal Sloegebied en Kanaalzone.
-
Blz. 266
Trendindicatoren
-
Blz. 267
Doelindicatoren
-
Blz. 268
Wat mag het kosten?
-
Blz. 269
5 Programma Mobiliteit op maat
-
Blz. 270
Inleiding en ontwikkelingen
-
Blz. 271
Speerpunten
-
Blz. 272
Beleidskader
-
Blz. 273
Reguliere taken
-
Blz. 274
Maatschappelijk effect
-
Blz. 275
Doelstelling
-
Blz. 276
Doelmatig en doeltreffend beheer (water)wegen
-
Blz. 277
De versterking van de samenwerking met andere (vaar)wegbeheerders middels periodieke afstemmingsmomenten, we richten ons onder andere op een goede afstemming van wegwerkzaamheden en het voorkomen van overlast voor de weggebruikers.
-
Blz. 278
Het plannen en uitvoeren van onderhoudswerkzaamheden aan infrastructurele kapitaalgoederen op dusdanige wijze dat ze op het vastgestelde niveau in stand worden gehouden.
-
Blz. 279
nadere uitwerking assetmanagement door actualisatie en implementatie uitvoeringsstrategieën
-
Blz. 280
Verbetering verkeersveiligheid
-
Blz. 281
We maken de provinciale infrastructuur veiliger en stimuleren andere Zeeuwse wegbeheerders hetzelfde te doen.
-
Blz. 282
We verminderen de risico’s van vermenging van landbouwverkeer met ander verkeer
-
Blz. 283
We maken het verkeer veiliger voor kwetsbare en onervaren weggebruikers
-
Blz. 284
We verminderen het aantal verkeersovertredingen.
-
Blz. 285
We verminderen de risico’s van afleiding in het verkeer
-
Blz. 286
Algemene coördinatietaken (monitoring, kennisoverdracht, beleidsontwikkeling, subsidies)
-
Blz. 287
Goede bereikbaarheid voor bedrijven, bezoekers en bewoners
-
Blz. 288
De logistieke processen verbeteren door het toepassen van de nieuwe technologieën, de digitalisering van het bedrijfsleven te stimuleren en samenwerking en data-uitwisseling te promoten en initiëren
-
Blz. 289
Het verbeteren van de logistieke processen door het toepassen van corridormanagement
-
Blz. 290
Versterken van het incidentmanagement en verkeersmanagement om te zorgen dat hinder voor het verkeer als gevolg van incidenten en topdrukte evenementen zo gering mogelijk is, uitvoeren van het bestuurlijk vastgestelde actieplan met de partners
-
Blz. 291
Start planuitwerking Rail Gent Terneuzen en het inrichten van de organisatie daarvoor na afronding van de Europese CEF-studie 2020.
-
Blz. 292
Wegeninvesteringen
-
Blz. 293
Wegeninvesteringen op gestructureerde wijze programmeren, rekening houdend met de relevante ontwikkelingen (inhoudelijk, financieel, bestuurlijk)
-
Blz. 294
Bereikbaarheid voor de mensen
-
Blz. 295
Basisbereikbaarheid per openbaar vervoer op orde
-
Blz. 296
Door-ontwikkelen (openbaar) vervoer
-
Blz. 297
Uitvoering slimme mobiliteit
-
Blz. 298
Aanbesteding busconcessie
-
Blz. 299
Data op orde
-
Blz. 300
Onderzoek deeltaxi
-
Blz. 301
Ontwikkeling knooppunten
-
Blz. 302
Uitwerking fijnmazige mobiliteit
-
Blz. 303
Uitwerking mobiliteitscentrale
-
Blz. 304
Stimuleren fietsgebruik
-
Blz. 305
Living Lab Smart Mobility
-
Blz. 306
Trendindicatoren
-
Blz. 307
Doelindicatoren
-
Blz. 308
Wat mag het kosten?
-
Blz. 309
6 Programma Iedereen telt!
-
Blz. 310
Inleiding en ontwikkelingen
-
Blz. 311
Cultuur
-
Blz. 312
Speerpunten Cultuur
-
Blz. 313
Beleidskader
-
Blz. 314
Reguliere taken
-
Blz. 315
Maatschappelijk effect
-
Blz. 316
Leefbaarheid - Brede Welvaart
-
Blz. 317
Cultuurbegroting; vijf doelstellingen
-
Blz. 318
Doelstelling
-
Blz. 319
Toekomstbestendige culturele infrastructuur
-
Blz. 320
Jaarlijks in afstemming met andere provinciale opgaven prestatieafspraken maken.
-
Blz. 321
Nulmeting/scan culturele infrastructuur
-
Blz. 322
Ontwikkeling/ondersteuning infrastructuur
-
Blz. 323
Voortzetten van de Cultural Board Zeeland
-
Blz. 324
Stimuleren cultureel klimaat
-
Blz. 325
Verbeteren samenwerking en verbinding met culturele organisaties buiten Zeeland
-
Blz. 326
Het cultuurveld is vanuit de intrinsieke waarde verbonden met andere domeinen.
-
Blz. 327
De Zeeuwse overheden en culturele instellingen intensiveren de afstemming en samenwerking op het gebied van cultuur.
-
Blz. 328
Cultureel erfgoed
-
Blz. 329
Invulling geven aan de ondersteuning aan de eigenaren van de 190 cultuurhistorisch waardevolle boerderijcomplexen die zijn geselecteerd bij de in 2018 afgeronde boerderijenselectie (opgenomen in het Omgevingsplan Zeeland 2018).
-
Blz. 330
Op basis van de bestuurlijke afspraak met het Rijk invulling geven aan de instandhouding van rijksmonumenten door in overleg met gemeenten subsidie te verlenen voor de restauratie van ten minste drie rijksmonumenten.
-
Blz. 331
De Provincie verleent subsidies in het kader van de Provinciale Onderzoeksagenda Archeologie Zeeland (POAZ)
-
Blz. 332
Kunsten
-
Blz. 333
Ondersteunen van culturele producties, festivals en organisaties die zich onderscheiden op het gebied van Zeeland als decor en inspiratiebron
-
Blz. 334
(Talent)ontwikkeling van en cultuureducatie voor jongeren
-
Blz. 335
Mede mogelijk maken vervoer naar musea van leerlingen uit het Primair Onderwijs
-
Blz. 336
Via prestatieafspraken met Stichting Cultuurkwadraat, Stichting Kinderkunstweek en HZ Cult verder uitbouwen van een eenduidige Zeeuwse aanpak cultuureducatie
-
Blz. 337
Evenementen
-
Blz. 338
Zeeuwse evenementen op het gebied van cultuur, muziek, sport
-
Blz. 339
Gezond leven
-
Blz. 340
Tenminste 1 pilot starten met het concept ‘Beweegschool Plus’ (stimuleren actieve leefstijl onder leerlingen).
-
Blz. 341
We ondersteunen tenminste 25 sportevenementen die passen bij het DNA van Zeeland en welke zorgen voor promotie van Zeeland en mensen in beweging brengen
-
Blz. 342
Zeeuws brede motorische screening uitzetten (MQ-scan).
-
Blz. 343
Leefbaarheid
-
Blz. 344
Four Freedoms Award Door Het Jaar Heen
-
Blz. 345
Jongerenparlement
-
Blz. 346
Monitor Leven in Zeeland
-
Blz. 347
Impuls Participatie
-
Blz. 348
Kader Brede Welvaart
-
Blz. 349
Versterking zorginfrastructuur en zorgketen
-
Blz. 350
Kader Zorg
-
Blz. 351
Trendindicatoren
-
Blz. 352
Doelindicatoren
-
Blz. 353
Wat mag het kosten?
-
Blz. 354
7 Programma Bestuur
-
Blz. 355
Inleiding en ontwikkelingen
-
Blz. 356
Speerpunten
-
Blz. 357
Beleidskader
-
Blz. 358
Reguliere taken
-
Blz. 359
Maatschappelijk effect
-
Blz. 360
Doelstelling
-
Blz. 361
Interbestuurlijk toezicht
-
Blz. 362
In nauw overleg met BZK en IPO en de agenda Toekomst van het Toezicht wordt het interbestuurlijk toezicht transparanter, uniformer en meer risicogericht vormgegeven
-
Blz. 363
Door inzet proportioneel toezicht op de gemeentelijke financiën en in dialoog met de gemeenten bevorderen van een gezonde financiële huishouding van gemeenten
-
Blz. 364
We gaan onderzoeken of er aan de hand van indicatoren per generiek toezichtdomein, voor elke Zeeuwse gemeente de risico’s in kaart kunnen worden gebracht die aanleiding kunnen geven tot (bestuurlijke) interventie.
-
Blz. 365
Samenwerkend bestuur
-
Blz. 366
Bevorderen dat iedere regio een regiovisie vaststelt en in samenwerking tot uitvoering brengt
-
Blz. 367
Continueren bestuurlijke samenwerking met provincie Fryslân
-
Blz. 368
Doorontwikkeling van het OZO opdat zij een bijdrage levert aan het verhogen van de bestuurskracht en de samenwerking tussen Zeeuwse overheden wordt versterkt
-
Blz. 369
Signalerend bestuur
-
Blz. 370
Adviseren over en ondersteuning geven aan de uitvoering van relatie-evenementen in het kader van het versterken van het relatienetwerk van de Provincie Zeeland
-
Blz. 371
Uitvoering geven aan de strategische evenementen van de Provincie Zeeland gezamenlijk met externe partner (zoals de Haagse Dag, Oesterontmoeting en Nieuwjaarsbijeenkomst)
-
Blz. 372
Versterken van de Zeeuwse positie in Den Haag en Brussel door het beïnvloeden van beleidsontwikkeling en besluitvorming lobby Brussel en Den Haag
-
Blz. 373
Doorontwikkeling en uitvoering van een effectieve grens governance grensgebied Vlaanderen – Nederland
-
Blz. 374
Versterking van de samenwerking met Vlaanderen onder meer door actieve deelname en agendering van voor de provincie Zeeland relevante punten in grensgovernance, de Vlaams Nederlandse Delta, de Scheldemondraad en North Sea Port district.
-
Blz. 375
Sterk provinciaal bestuur
-
Blz. 376
De volksvertegenwoordiging van Zeeland is zichtbaar en benaderbaar voor de Zeeuwse kiezer.
-
Blz. 377
Inwoners meer betrekken bij de voorbereiding, uitvoering en evaluatie van beleid de provincie.
-
Blz. 378
Provinciale Staten geven op een vernieuwende wijze invulling aan de rollen als volksvertegenwoordiger, kadersteller en controleur.
-
Blz. 379
Bestuur en politiek wordt transparanter, overheidsinformatie is beter vindbaar, uitwisselbaar en eenvoudig te ontsluiten.
-
Blz. 380
Weerbaar bestuur
-
Blz. 381
Door toepassing van het instrument “piramide naar fitte provincie” van Taskforce-RIEC bepalen wij de stappen die nog gezet moeten worden om een weerbare organisatie te worden
-
Blz. 382
De ingezette lijn van het toepassen van de Wet Bibob wordt door ons voortgezet. Via de nieuwe beleidslijn bouwen wij aan een solide “Bibob infrastructuur”.
-
Blz. 383
De Taskforce-RIEC voert als ondersteunend samenwerkingsverband belangrijke taken voor Zeeland uit als het gaat om de bewustwording en bestrijding van Ondermijning en ondersteuning bij BIBOB-onderzoeken. Deze samenwerking wordt voortgezet.
-
Blz. 384
In 2022 geven wij uitvoering aan het vastgestelde beleidsplan Aanpak Ondermijning.
-
Blz. 385
Trendindicatoren
-
Blz. 386
Doelindicatoren
-
Blz. 387
Wat mag het kosten?
-
Blz. 388
8 Programma Energie op klimaat!
-
Blz. 389
Inleiding en ontwikkelingen
-
Blz. 390
Speerpunten
-
Blz. 391
Beleidskader
-
Blz. 392
Maatschappelijk effect
-
Blz. 393
Energietransitie
-
Blz. 394
Doelstelling
-
Blz. 395
Klimaatadaptatie en voldoende zoet water
-
Blz. 396
Bepalen norm en definitief stelsel regionale keringen en deze aanwijzen en verankeren in waterschaps- en provinciale verordeningen
-
Blz. 397
Berekenen en actueel houden overstromingsgevolgen in kader van EU-ROR
-
Blz. 398
Stimuleren adaptatie maatregelen, onder andere via subsidieregeling realisatie groene daken
-
Blz. 399
Stimuleren medegebruik waterkeringen via Meer Met Dijken Doen en Parels
-
Blz. 400
Uitvoering geven aan het Zeeuws Deltaplan Zoet Water
-
Blz. 401
Roode Vaart wordt uitgevoerd. Voorbereiden op leggen verbinding Roode Vaart en Zeeland
-
Blz. 402
Robuustwatersysteem Zeeuws Vlaanderen; bij toekenning deelname in Horizon 2020 project
-
Blz. 403
Energietransitie
-
Blz. 404
Het fonds energietransitie van de Stichting Zeeuwse Publieke Belangen van € 10 miljoen wordt besteed aan projecten die een wezenlijke bijdrage leveren aan de doelen uit de Regionale Energiestrategie (RES)
-
Blz. 405
In het waterstofdossier geven we absolute prioriteit aan het industriële verbruik: de komende jaren maken we werk van het vergroenen van de bestaande Zeeuwse waterstofvraag (elektrolyse).
-
Blz. 406
Met pilotprojecten doen we ervaring op met innovatieve vormen van duurzaam vervoer
-
Blz. 407
Samen met gemeenten werken we in het "Zeeuws energieakkoord" aan het verduurzamen van particuliere woningen
-
Blz. 408
We werken samen met bedrijven een strategie uit om tot een klimaatneutrale industrie te komen (via SDR, het platform Smart Delta Resources).
-
Blz. 409
We geven zelf het goede voorbeeld: de Provincie Zeeland koopt maatschappelijk verantwoord in volgens de doelen die GS hebben gesteld in het actieplan MVI 2021-2024
-
Blz. 410
We realiseren wind- en zonprojecten, met als doel in 2030 binnen de provinciegrenzen 10,5 PJ duurzaam op te wekken (dat staat gelijk aan het volledige huidig elektrisch verbruik in Zeeland)
-
Blz. 411
Uitvoering van en indien noodzakelijk actualisatie Omgevingsvisie Zeeland als kader voor succesvolle energietransitie en circulaire gebiedsontwikkeling.
-
Blz. 412
We faciliteren elektrisch vervoer door de uitrol van (snel)laadinfrastructuur te ondersteunen, door Zeeland-breed beleid vorm te geven, en door aan te sluiten bij landelijke initiatieven via de Nationale Agenda Laadinfrastructuur (NAL).
-
Blz. 413
We doen samen met partners pilotprojecten aardgasloze wijken en leren hiervan voor de toekomst. Dit doen we o.a. door de inzet van een energiemakelaar voor restwarmte en het faciliteren van verder onderzoek.
-
Blz. 414
Trendindicatoren
-
Blz. 415
Doelindicatoren
-
Blz. 416
Wat mag het kosten?
-
Blz. 417
9-1 Algemene dekkingsmiddelen en onvoorzien
-
Blz. 418
Inleiding
-
Blz. 419
Speerpunten
-
Blz. 420
Kengetallen
-
Blz. 421
Beleidskader
-
Blz. 422
Doelstelling
-
Blz. 423
Opcenten motorrijtuigenbelasting
-
Blz. 424
Provinciefonds
-
Blz. 425
Dividend
-
Blz. 426
Saldo van de financieringsfunctie
-
Blz. 427
Overige algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 428
Wind in de zeilen; ontvlechting Evides uit PZEM
-
Blz. 429
Wat mag het kosten?
-
Blz. 430
9-2 Kosten van overhead
-
Blz. 431
Inleiding
-
Blz. 432
Beleidskader
-
Blz. 433
Vennootschapsbelasting
-
Blz. 434
Invulling overhead begroting
-
Blz. 435
Uitgangspunten
-
Blz. 436
Wat mag het kosten?
-
Blz. 437
Paragrafen
-
Blz. 438
Paragraaf Provinciale heffingen
-
Blz. 439
Inleiding
-
Blz. 440
Beleid
-
Blz. 441
Wijzigingen ten opzichte van beleid vorig jaar
-
Blz. 442
Lokale lastendruk
-
Blz. 443
Geraamde opbrengsten
-
Blz. 444
Beleidskader
-
Blz. 445
Heffingen provincie
-
Blz. 446
Belastingen
-
Blz. 447
Heffingen
-
Blz. 448
Leges
-
Blz. 449
Bijlage 1 Berekening kostendekkendheid
-
Blz. 450
Paragraaf Weerstandsvermogen en Risicobeheersing
-
Blz. 451
Inleiding en uitgangspunten
-
Blz. 452
Kernpunten
-
Blz. 453
Beleidskader
-
Blz. 454
Beleid
-
Blz. 455
Risico's
-
Blz. 456
Benodigde risicobuffer
-
Blz. 457
Beschikbare risicobuffer
-
Blz. 458
Ratio weerstandsvermogen
-
Blz. 459
Ratio algemene reserve in benodigde risicobuffer
-
Blz. 460
Ontwikkeling risicobuffer en risicoprofiel
-
Blz. 461
Kengetallen
-
Blz. 462
Paragraaf Onderhoud Kapitaalgoederen
-
Blz. 463
Inleiding
-
Blz. 464
Speerpunten
-
Blz. 465
Acties
-
Blz. 466
Beleidskader
-
Blz. 467
Infrastructuur
-
Blz. 468
Provinciale gebouwen
-
Blz. 469
Paragraaf Financiering
-
Blz. 470
Inleiding
-
Blz. 471
Beleid
-
Blz. 472
Speerpunten
-
Blz. 473
Kengetallen
-
Blz. 474
Beleidskader
-
Blz. 475
Schatkistbankieren
-
Blz. 476
Risicobeheer vlottende schuld
-
Blz. 477
Risicobeheer vaste schuld, renterisiconorm
-
Blz. 478
Financieringsbehoefte en rentelasten
-
Blz. 479
Huidige situatie SWAP
-
Blz. 480
Rentetoerekening
-
Blz. 481
Overzicht verstrekte geldleningen
-
Blz. 482
Paragraaf Bedrijfsvoering
-
Blz. 483
Samen slimmer voor Zeeland
-
Blz. 484
Kengetallen
-
Blz. 485
Beleidskader
-
Blz. 486
Maatschappelijk verantwoord inkopen en aanbesteden
-
Blz. 487
Gevolgen Tijd- en plaatsbewust werken (TPBW)
-
Blz. 488
Goed werkgeverschap: Strategisch personeelsbeleid en personeelsplanning
-
Blz. 489
Moderniseren van de werkomgeving
-
Blz. 490
Verduurzaming vervoersbeleid
-
Blz. 491
Sturen mét data = sturen óp data
-
Blz. 492
De Zeeuwse Digitale agenda
-
Blz. 493
Impact digitalisering en Wetgeving op informatiebeheer
-
Blz. 494
Cybercrime
-
Blz. 495
Financieel meerjarig perspectief
-
Blz. 496
Financiële informatievoorziening
-
Blz. 497
Doorontwikkeling Horizontaal Toezicht
-
Blz. 498
Betalen en invorderen
-
Blz. 499
Communicatie
-
Blz. 500
Controlfunctie
-
Blz. 501
Structurele ambities
-
Blz. 502
Paragraaf Verbonden partijen
-
Blz. 503
Regionale Uitvoeringsdienst Zeeland (RUD)
-
Blz. 504
Vestigingsplaats
-
Blz. 505
Oprichting/deelname provincie
-
Blz. 506
Publiek belang
-
Blz. 507
Programma begroting
-
Blz. 508
Bestuurlijk belang
-
Blz. 509
Doelstelling
-
Blz. 510
Bezoldiging
-
Blz. 511
Aandeelhoudersstrategie
-
Blz. 512
Verwacht financieel resultaat
-
Blz. 513
Verwachte dividenduitkering
-
Blz. 514
Verwacht financieel belang
-
Blz. 515
Verwacht eigen vermogen
-
Blz. 516
Verwacht vreemd vermogen
-
Blz. 517
Risico’s
-
Blz. 518
PZEM N.V.
-
Blz. 519
Vestigingsplaats
-
Blz. 520
Oprichting/deelname provincie
-
Blz. 521
Publiek belang
-
Blz. 522
Programma begroting
-
Blz. 523
Bestuurlijk belang
-
Blz. 524
Doelstelling
-
Blz. 525
Bezoldiging
-
Blz. 526
Aandeelhoudersstrategie
-
Blz. 527
Verwacht financieel resultaat
-
Blz. 528
Verwachte dividenduitkering
-
Blz. 529
Verwacht financieel belang
-
Blz. 530
Verwacht eigen vermogen
-
Blz. 531
Verwacht vreemd vermogen
-
Blz. 532
Risico’s
-
Blz. 533
North Sea Port SE
-
Blz. 534
Vestigingsplaats
-
Blz. 535
Oprichting/deelname provincie
-
Blz. 536
Publiek belang
-
Blz. 537
Programma begroting
-
Blz. 538
Bestuurlijk belang
-
Blz. 539
Doelstelling
-
Blz. 540
Bezoldiging
-
Blz. 541
Aandeelhoudersstrategie
-
Blz. 542
Verwacht financieel resultaat
-
Blz. 543
Verwachte dividenduitkering
-
Blz. 544
Verwacht financieel belang
-
Blz. 545
Verwacht eigen vermogen
-
Blz. 546
Verwacht vreemd vermogen
-
Blz. 547
Risico’s
-
Blz. 548
N.V. Westerscheldetunnel (WST)
-
Blz. 549
Vestigingsplaats
-
Blz. 550
Oprichting/deelname provincie
-
Blz. 551
Publiek belang
-
Blz. 552
Programma begroting
-
Blz. 553
Bestuurlijk belang
-
Blz. 554
Doelstelling
-
Blz. 555
Bezoldiging
-
Blz. 556
Aandeelhoudersstrategie
-
Blz. 557
Verwacht financieel resultaat
-
Blz. 558
Verwachte dividenduitkering
-
Blz. 559
Verwacht financieel belang
-
Blz. 560
Verwacht eigen vermogen
-
Blz. 561
Verwacht vreemd vermogen
-
Blz. 562
Risico’s
-
Blz. 563
N.V. Economische Impuls Zeeland (Impuls)
-
Blz. 564
Vestigingsplaats
-
Blz. 565
Oprichting/deelname provincie
-
Blz. 566
Publiek belang
-
Blz. 567
Programma begroting
-
Blz. 568
Bestuurlijk belang
-
Blz. 569
Doelstelling
-
Blz. 570
Bezoldiging
-
Blz. 571
Aandeelhoudersstrategie
-
Blz. 572
Verwacht financieel resultaat
-
Blz. 573
Verwachte dividenduitkering
-
Blz. 574
Verwacht financieel belang
-
Blz. 575
Verwacht eigen vermogen
-
Blz. 576
Verwacht vreemd vermogen
-
Blz. 577
Risico’s
-
Blz. 578
Nederlandse Waterschapsbank N.V. (NWB)
-
Blz. 579
Vestigingsplaats
-
Blz. 580
Oprichting/deelname provincie
-
Blz. 581
Publiek belang
-
Blz. 582
Programma begroting
-
Blz. 583
Bestuurlijk belang
-
Blz. 584
Doelstelling
-
Blz. 585
Bezoldiging
-
Blz. 586
Aandeelhoudersstrategie
-
Blz. 587
Verwacht financieel resultaat
-
Blz. 588
Verwachte dividenduitkering
-
Blz. 589
Verwacht financieel belang
-
Blz. 590
Verwacht eigen vermogen
-
Blz. 591
Verwacht vreemd vermogen
-
Blz. 592
Risico’s
-
Blz. 593
GBE Aqua B.V.
-
Blz. 594
Vestigingsplaats
-
Blz. 595
Oprichting/deelname provincie
-
Blz. 596
Publiek belang
-
Blz. 597
Programma begroting
-
Blz. 598
Bestuurlijk belang
-
Blz. 599
Doelstelling
-
Blz. 600
Bezoldiging
-
Blz. 601
Aandeelhoudersstrategie
-
Blz. 602
Verwacht financieel resultaat
-
Blz. 603
Verwachte dividenduitkering
-
Blz. 604
Verwacht financieel belang
-
Blz. 605
Verwacht eigen vermogen
-
Blz. 606
Verwacht vreemd vermogen
-
Blz. 607
Risico’s
-
Blz. 608
Westerschelde Ferry B.V. (WSF)
-
Blz. 609
Vestigingsplaats
-
Blz. 610
Oprichting/deelname provincie
-
Blz. 611
Publiek belang
-
Blz. 612
Programma begroting
-
Blz. 613
Bestuurlijk belang
-
Blz. 614
Doelstelling
-
Blz. 615
Bezoldiging
-
Blz. 616
Aandeelhoudersstrategie
-
Blz. 617
Verwacht financieel resultaat
-
Blz. 618
Verwachte dividenduitkering
-
Blz. 619
Verwacht financieel belang
-
Blz. 620
Verwacht eigen vermogen
-
Blz. 621
Verwacht vreemd vermogen
-
Blz. 622
Risico’s
-
Blz. 623
Investeringsfonds Zeeland B.V. (IFZ)
-
Blz. 624
Vestigingsplaats
-
Blz. 625
Oprichting/deelname provincie
-
Blz. 626
Publiek belang
-
Blz. 627
Programma begroting
-
Blz. 628
Bestuurlijk belang
-
Blz. 629
Doelstelling
-
Blz. 630
Bezoldiging
-
Blz. 631
Aandeelhoudersstrategie
-
Blz. 632
Verwacht financieel resultaat
-
Blz. 633
Verwachte dividenduitkering
-
Blz. 634
Verwacht financieel belang
-
Blz. 635
Verwacht eigen vermogen
-
Blz. 636
Verwacht vreemd vermogen
-
Blz. 637
Risico’s
-
Blz. 638
Gemeentelijke vervoercentrale Zeeland B.V.
-
Blz. 639
Vestigingsplaats
-
Blz. 640
Oprichting/deelname provincie
-
Blz. 641
Publiek belang
-
Blz. 642
Programma begroting
-
Blz. 643
Bestuurlijk belang
-
Blz. 644
Doelstelling
-
Blz. 645
Bezoldiging
-
Blz. 646
Aandeelhoudersstrategie
-
Blz. 647
Verwacht financieel resultaat
-
Blz. 648
Verwachte dividenduitkering
-
Blz. 649
Verwacht financieel belang
-
Blz. 650
Verwacht eigen vermogen
-
Blz. 651
Verwacht vreemd vermogen
-
Blz. 652
Risico’s
-
Blz. 653
Vereniging Interprovinciaal Overleg (IPO)
-
Blz. 654
Vestigingsplaats
-
Blz. 655
Oprichting/deelname provincie
-
Blz. 656
Publiek belang
-
Blz. 657
Programma begroting
-
Blz. 658
Bestuurlijk belang
-
Blz. 659
Doelstelling
-
Blz. 660
Bezoldiging
-
Blz. 661
Aandeelhoudersstrategie
-
Blz. 662
Verwacht financieel resultaat
-
Blz. 663
Verwachte dividenduitkering
-
Blz. 664
Verwacht financieel belang
-
Blz. 665
Verwacht eigen vermogen
-
Blz. 666
Verwacht vreemd vermogen
-
Blz. 667
Risico’s
-
Blz. 668
Europese Gemeenschap voor Territoriale Samenwerking (EGTS) Linieland van Waas en Hulst
-
Blz. 669
Vestigingsplaats
-
Blz. 670
Oprichting/deelname provincie
-
Blz. 671
Publiek belang
-
Blz. 672
Programma begroting
-
Blz. 673
Bestuurlijk belang
-
Blz. 674
Doelstelling
-
Blz. 675
Bezoldiging
-
Blz. 676
Aandeelhoudersstrategie
-
Blz. 677
Verwacht financieel resultaat
-
Blz. 678
Verwachte dividenduitkering
-
Blz. 679
Verwacht financieel belang
-
Blz. 680
Verwacht eigen vermogen
-
Blz. 681
Verwacht vreemd vermogen
-
Blz. 682
Risico’s
-
Blz. 683
Provinciaal fonds Nazorg gesloten stortplaatsen Zeeland
-
Blz. 684
Vestigingsplaats
-
Blz. 685
Oprichting/deelname provincie
-
Blz. 686
Publiek belang
-
Blz. 687
Programma begroting
-
Blz. 688
Bestuurlijk belang
-
Blz. 689
Doelstelling
-
Blz. 690
Bezoldiging
-
Blz. 691
Aandeelhoudersstrategie
-
Blz. 692
Verwacht financieel resultaat
-
Blz. 693
Verwachte dividenduitkering
-
Blz. 694
Verwacht financieel belang
-
Blz. 695
Verwacht eigen vermogen
-
Blz. 696
Verwacht vreemd vermogen
-
Blz. 697
Risico’s
-
Blz. 698
Inleiding
-
Blz. 699
Visie en beleid
-
Blz. 700
Speerpunten
-
Blz. 701
Kengetallen
-
Blz. 702
Beleidskader
-
Blz. 703
Overzicht verbonden partijen
-
Blz. 704
Paragraaf Grondbeleid
-
Blz. 705
Inleiding
-
Blz. 706
Beleid
-
Blz. 707
Speerpunten
-
Blz. 708
Opgaven
-
Blz. 709
Beleidskader
-
Blz. 710
Resultaten, winst en risico's
-
Blz. 711
Paragraaf Wind in de Zeilen
-
Blz. 712
Inleiding
-
Blz. 713
Compensatiepakket
-
Blz. 714
Financiële begroting 2022
-
Blz. 715
Lasten en baten en toelichting per programma
-
Blz. 716
Inleiding
-
Blz. 717
Tabel lasten en baten per programma
-
Blz. 718
Toelichting lasten en baten per programma
-
Blz. 719
Meerjarenperspectief en toelichting
-
Blz. 720
Inleiding
-
Blz. 721
Uiteenzetting van de financiële positie
-
Blz. 722
Toelichting op de ramingen uit de begroting en de meerjarenraming
-
Blz. 723
Jaarlijks terugkerende arbeidskosten gerelateerde verplichtingen van vergelijkbaar volume
-
Blz. 724
Investeringen
-
Blz. 725
Financiering
-
Blz. 726
Geprognosticeerde balans
-
Blz. 727
Inleiding
-
Blz. 728
Tabel geprognosticeerde balans
-
Blz. 729
Investeringen
-
Blz. 730
Tabel investeringen
-
Blz. 731
Mutaties reserves, voorzieningen en overlopende passiva
-
Blz. 732
Inleiding
-
Blz. 733
Reserves
-
Blz. 734
Tabel mutaties reserves
-
Blz. 735
Algemene reserve
-
Blz. 736
Bestemmingsreserves
-
Blz. 737
Bestemmingsreserves dekking kapitaallasten
-
Blz. 738
Voorzieningen
-
Blz. 739
Specificatie voorzieningen
-
Blz. 740
Voorzieningen conform artikel 44.2 C BBV
-
Blz. 741
Voorzieningen conform artikel 44.1 A BBV
-
Blz. 742
Overlopende passiva
-
Blz. 743
Specificatie overlopende passiva
-
Blz. 744
Incidentele en structurele lasten en baten per programma
-
Blz. 745
Inleiding
-
Blz. 746
Uitgangspunten
-
Blz. 747
Tabel incidentele lasten en baten per programma
-
Blz. 748
Structurele toevoegingen en onttrekkingen aan de reserves
-
Blz. 749
Tabel structurele toevoegingen en onttrekkingen aan reserves
-
Blz. 750
Lasten en baten per taakveld
-
Blz. 751
Lasten en baten per taakveld
-
Blz. 752
EMU saldo
-
Blz. 753
Inleiding
-
Blz. 754
Tabel EMU saldo
-
Zoeken
-
Publicatie bijlagen
-
Contact
-
PrivacyStatement
-
Sitemap