2.5 Bedrijfsvoering

Het Nazorgfonds gesloten stortplaatsen wordt beheerd door de Provincie Zeeland.  Het doel van het Nazorgfonds is het beheren van de financiële middelen om de eeuwigdurende nazorg van de gesloten stortplaatsen te financieren. Het bestuur wordt gevormd door een tweetal bestuurders namelijk de Gedeputeerde financiën en de Gedeputeerde bodem. 

De administratieve en financiële werkzaamheden worden uitgevoerd door functionarissen van de afdeling Financiën van de Provincie Zeeland.  De projectleiding wordt uitgevoerd door een medewerker van het team milieu.  Het toezicht op de uitvoering van de werkzaamheden wordt verzorgd door een medewerker van RUD Zeeland. 

Rechtmatigheidsverantwoording:

Het Nazorgfonds moet vanaf het boekjaar 2023 zelf in de jaarrekening verantwoording afleggen over de rechtmatigheid van het gevoerde bestuur. Voor deze onderbouwing van deze rechtmatigheidsverantwoording over 2023 worden diverse interne controles uitgevoerd in zowel 2023 als 2024.